Marţi, 20 aprilie, J&J îşi va prezenta rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2021. Ne aşteptăm la un câştig trimestrial pe acţiune (EPS) de 2,31 de dolari, aproape de cel realizat cu un an mai devreme în aceeaşi perioadă (2,3 de dolari).
Săptămâna trecută, piaţa s-a concentrat pe problemele cu vaccinul produs de Johnson & Johnson. După anunţul comun făcut marţi de către CDC şi FDA cum că investighează cazurile rare de cheaguri de sange rezultate în urma utilizării vaccinului împotriva COVID-19 şi recomandarea de a opri temporar utilizarea sa, acţiunile companiei au scăzut miercuri cu 3,2%, de la 161,42 de dolari la 156,18 dolari. Preţul şi-a revenit încet pentru a încheia săptămâna la 162,24 dolari - în cele din urmă J&J este mult mai mult decât o companie de vaccinuri.
Veniturile J&J provin din trei divizii: farmaceutică (55% din venituri în 2020, producţia de medicamente eliberate pe bază de reţetă), dispozitive medicale (28%) şi produse sanitare de larg consum (17% - medicamente OTC şi produse de îngrijire). Impactul pandemiei şi efectele sale asupra diviziilor sale se anulează reciproc în mare parte. Scăderea veniturilor (2020 vs 2019) cu 11,6% la divizia dispozitivelor medicale, strâns legată de numărul mai mic de operaţii, a fost compensată de o creştere cu 8% a vânzărilor diviziei farmaceutice. Rezultatele diviziei de produse sanitare de larg consum au înregistrat o creştere cu 1,1%.
Veniturile companiei în 2020 s-au ridicat la 82,6 miliarde de dolari. În acest context, vaccinurile nu au un impact foarte mare asupra rezultatelor companiei. La 10 dolari pe doză de vaccin, fiecare 100 de milioane de doze vândute se traduce printr-un venit de 1 miliard de dolari. Statele Unite au comandat 100 de milioane de doze în 2020 şi are in plan să comande încă 100 de milioane. Uniunea Europeană a comandat 200 de milioane de doze (preţul pentru UE a fost mai mic, probabil de 8,5 dolari). Uniunea Africană a comandat 220 de milioane de doze, cu opţiunea de a comanda alte 180 de milioane de doze. Cu toate acestea, aceste comenzi sunt acum sub semnul întrebării, în funcţie de evaluarea privind siguranţa vaccinului.
Netflix
Unul dintre marii beneficiari ai pandemiei, gigantul de video streaming Netflix îşi raportează marţi (20.04) rezultatele din primul trimestru. După un an 2020 impresionant, în care oamenii s-au uitat într-un număr record la producţiile Netflix, cum ar fi Queen's Gambit sau Tiger King, analiştii caută să vadă dacă compania este capabilă să-şi continue creşterea impresionantă a abonaţilor. În trimestrul trecut, compania a adăugat 8,5 milioane de abonaţi, depăşind aşteptările analiştilor care au prevăzut o creştere de 6,4 milioane.
Netflix se află pe o poziţie financiară şi de piaţă puternică, dar următoarea perioadă este complicată, întrucât se confruntă cu o concurenţă crescândă din partea Disney + / Hulu, Amazon Prime, HBO Go, Apple TV şi diferiţi rivali locali din întreaga lume.
În timp ce nimeni nu a raportat că a vizionat toată oferta Netflix, pandemia a adus economii de producţie pentru companie. Netflix a avut un flux de numerar gratuit pozitiv de 1,9 miliarde de dolari în 2020, datorită costurilor mai mici de producţie ca urmare a pandemiei, comparativ cu o pierdere a fluxului de numerar de 3,3 miliarde de dolari în 2019. Pentru 2021, Netflix se aşteaptă la un flux de numerar echilibrat.
Deşi în trecut a fost tolerant privind partajarea parolelor, Netflix a început recent să testeze o măsură de stopare a acestei practici, ceea ce poate genera un număr de abonaţi suplimentari.
Netflix a câştigat aproape 37 de milioane de noi abonaţi în 2020 şi are acum peste 200 de milioane de abonaţi în întreaga lume. În 2017, trecuse de 100 de milioane. Pe fondul lockdown-urilor globale, Netflix a reuşit să crească preţurile şi a raportat venituri de 25 miliarde de dolari şi profit de 2,76 miliarde dolari anul trecut.