Constructorul suedez de camioane "Scania" AB, controlat de compania auto "Volkswagen" AG, ia în calcul combinarea activităţilor sale cu cele ale MAN SE din Germania, tranzacţie care ar da naştere celui mai mare producător european de vehicule comerciale.
Compania suedeză a anunţat, ieri: "De câtva timp, Scania şi MAN au analizat diverse proiecte din zona industrială. Acest proces a arătat că realizarea pe deplin a unor potenţiale sinergii cere o cooperare mai strânsă, prin combinarea celor două companii, însă cu menţinerea valorilor brandurilor proprii".
Dacă fuziunea MAN-Scania va avea loc, entitatea nou creată va depăşi divizia "Mercedes-Benz" a "Daimler" AG, care este cel mai mare producător de camioane medii şi grele din vestul Europei. Potrivit cifrelor "Daimler" pe 2009, cota de piaţă a noului grup ar fi de 27%, comparativ cu 23% în cazul "Mercedes".
Revista germană Der Spiegel notează că "Volkswagen", care deţine 46% din "Scania", vrea să-şi majoreze cota la această societate, prin transferarea participaţiei sale de aproape 30% din MAN către "Scania". Ulterior, "Scania" ar putea cumpăra restul acţiunilor MAN, mai scrie Der Spiegel.
La nivel global, o fuziune MAN-Scania ar crea un grup cu o cotă de piaţă de 5,9%, peste cea a companiei suedeze "Volvo" AB (5%), însă inferioară liderului mondial "Daimler" (11%).
Deocamdată nu a fost luată nicio decizie cu privire la o eventuală tranzacţie.
În septembrie 2006, MAN a lansat o ofertă ostilă de 10,3 miliarde euro pentru "Scania", la care a renunţat în ianuarie 2007, din cauza opoziţiei "Volkswagen" şi "Investor" AB, acţionarii majoritari ai companiei suedeze. "Volkswagen" a reuşit să blocheze tranzacţia prin acumularea de acţiuni ale ambelor companii producătoare de tractoare. "Investor" şi-a vândut deţinerea la "Scania" în iulie 2008.