Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) anunţă că schimburile comerciale dintre Germania şi România au totalizat 42,1 miliarde de euro în 2024, conform datelor publicate de Biroul Federal de Statistică al Germaniei (Destatis), se transmite într-un comunicat emis redacţiei. România îşi menţine astfel poziţia pe locul 17 în clasamentul partenerilor comerciali ai Germaniei, însă ritmul de creştere a fost moderat, de doar 0,9% faţă de 2023. Importurile din România au atins 19,8 miliarde de euro (+1,4%), în timp ce exporturile Germaniei către România au însumat 22,4 miliarde de euro (+0,6%).
"Comerţul bilateral rămâne la un nivel ridicat, în ciuda provocărilor economice globale. România continuă să fie unul dintre cei mai importanţi 20 de parteneri comerciali ai Germaniei, ceea ce subliniază relaţiile economice solide dintre cele două ţări. Totuşi, comparativ cu anul precedent, creşterea a fost temperată de dificultăţile economice din Germania şi Uniunea Europeană. Pentru a stimula competitivitatea, sunt necesare măsuri precum reducerea costurilor la energie, simplificarea birocraţiei pentru companii şi crearea unui mediu mai favorabil pentru inovaţie, formare profesională şi extinderea pieţei unice europene", a declarat Sebastian Metz, directorul general al AHK România, transmite aceeaşi sursă.
Referindu-se la competitivitatea României, Metz a precizat că AHK România sprijină investiţiile în infrastructură, însă consideră că trebuie prioritizate cheltuielile pentru educaţie şi cercetare, cel puţin la nivelul mediei europene. De asemenea, el a subliniat importanţa încheierii rapide a unor acorduri comerciale internaţionale, pentru a compensa potenţiala deteriorare a relaţiilor comerciale cu partenerii tradiţionali. "Diversificarea parteneriatelor comerciale este esenţială pentru reducerea dependenţelor şi riscurilor economice. Guvernul României ar putea avea un rol activ în acest proces şi la nivel european", a adăugat Sebastian Metz.
AHK România îşi propune în 2025 să aducă în prim-plan importanţa capitalului uman în creşterea competitivităţii companiilor. Competenţele angajaţilor sunt esenţiale pentru inovaţie, productivitate şi dezvoltare economică. Prin urmare, companiile membre AHK pun accent pe gestionarea strategică a talentelor, formarea continuă şi bunăstarea angajaţilor, ca elemente-cheie pentru consolidarea mediului de afaceri din România şi Germania.