SEAT, subsidiara spaniolă a grupului Volkswagen AG, vrea să amplaseze o fabrică de baterii în apropierea fabricii sale auto din Barcelona, pentru a sprijini producerea de vehicule electrice din 2025, cu condiţia obţinerii de sprijin financiar, a anunţat luni preşedintele Wayne Griffiths, informează Agerpres.
Wayne Griffiths a confirmat planurile SEAT de a lansa un model electric urban în 2025 , pe care vrea să îl producă la uzina sa din Martorell, în apropiere de Barcelona.
La începutul acestei luni, Guvernul spaniol informa că va folosi fondurile europene pentru a crea un consorţiu public-privat cu SEAT şi compania energetică Iberdrola pentru a construi prima fabrică a ţării dedicată bateriilor pentru vehiculele electrice. Autorităţile de la Madrid nu au specificat unde va fi sediul noii companii.
Griffiths a declarat că autorităţile trebuie s-şi confirme sprijinul pentru stimularea cererii de vehicule electrice, să îmbunătăţească semnificativ infrastructura de încărcare şi să sprijine dezvoltarea facilităţilor de producţie pentru baterii şi maşini.
"Dacă vrem o maşină până în 2025, trebuie să luăm rapid aceste decizii, în 2021", a explicat şeful SEAT, care şi-a exprimat încrederea că se va ajunge la un acord cu Guvernul spaniol.
Din fondurile UE de redresare, Spania ar urma să beneficieze de aproximativ 140 miliarde de euro până în 2023 şi intenţionează să aloce o mare parte pentru finanţarea unor proiecte industriale majore, menite să resusciteze şi să modernizeze economia, afectată sever de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19).
Dacă planurile SEAT primesc undă verde, compania intenţionează din 2025 să producă peste 500.000 de maşini electrice urbane pe an, la Martorell, inclusiv modele pentru alte branduri ale grupului VW, cum ar fi Volkswagen, Skoda şi posibil Audi, a declarat Griffiths.
Anul trecut, SEAT a raportat pierderi de 194 milioane de euro, faţă de un profit net de 346 milioane de euro în 2019, deoarece vânzările au scăzut cu 26% ca efect al pandemiei.
"Anul acesta, trebuie să revenim pe profit", a declarat Griffiths.
Şi grupul auto german Volkswagen AG a anunţat că vrea să dispună de şase fabrici de baterii pentru automobile electrice în Europa, până în 2030, în ideea de a-şi asigura aprovizionarea pentru ambiţiile sale în domeniul vehiculelor electrice.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite luni de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 GWh/an în 2030.
De asemenea, Volkswagen AG a precizat că vrea să livreze anul acesta un milion de vehicule electrice, potrivit Agerpres.