Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu anunţă că, în şedinţa Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiţie pentru achiziţia primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziţia a 12 automotoare de 160 de locuri. Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA, notează News.ro.
Proiectul pilot "privind utilizarea automotoarelor în tracţiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligaţiei de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate" va deservi prin servicii cu frecvenţă ridicată rutele din nordul Municipiului Bucureşti şi judeţul Ilfov, în conexiune cu judeţele învecinate Argeş, Dâmboviţa şi Giurgiu. Datorită fiabilităţii noilor vehicule trenurile vor ajunge şi până în judeţele Olt şi Dolj, spune oficialul de la Ministerul Transporturilor.
Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
• Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni
• Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord - Chitila - Săbăreni şi Titu
• Trenuri la o oră între Bucureşti - Găeşti - Piteşti
• Trenuri la o oră între Bucureşti şi Târgovişte
• 4 trenuri pe zi între Bucureşti - Slatina - Craiova prin Piteşti
Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta şi accesul facil pentru persoanele cu dizabilităţi.
Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.
Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă PNRR şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Prin înlocuirea tracţiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an şi, de exemplu, 18.348 tone CO2/an şi 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene şi naţionale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050.
1. DE CE HIDROGEN CAND AI ELECTRIFICARE ??
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2022, 13:55)
de ce hidrogen ?
bani aruncati
2. recuperarea investitiei ... la sf ASTEAPTA
(mesaj trimis de anonim în data de 02.05.2022, 13:56)
functionarii stiu cat inseamna 1 miliard de euro ?
cazuti de pe luna
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2022, 07:55)
Nu prea este clar, unde anume circula astfel de trenuri si care este eficienta lor economica?
Investitia aceasta este de viitor, sau este un experiment al cuiva, pe banii romanilor.
Producerea hidrogenului necesita un proces tehnologic ce presupune costuri mai mari decat beneficiile generate de utilizarea acestuia ca sursa de energie.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 03.05.2022, 11:37)
Satul arde, Baba se piaptana. Chiar daca ramele se ocopera din fonduri europene costurile de operare depasesc de n ori incasarile din bilete.