Ministrul Turismului, Ovidiu Silaghi, recomandă hotelierilor români să nu reducă tarifele pe litoral atât timp cât gradul de ocupare este mare şi spune că bulgarii le-au scăzut cu până la 50% din dorinţa de a practica preţuri de dumping. "Nu văd de ce România trebuie să scadă preţurile, în condiţiile în care turiştii vin în număr foarte mare pe litoral. Părerea mea este că bulgarii practică preţuri de dumping", a declarat, pentru NewsIn, ministrul pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. Ovidiu Silaghi a adăugat că litoralul nu este singura atracţie turistică a României, "deşi este o componentă importantă".
În ultima săptămână, pe întreg litoralul au fost peste 80.000 de turişti, cele mai aglomerate staţiuni au fost Costineşti cu 18.370 turişti, Neptun cu 18.079 turişti, Mamaia cu 16.377 turişti şi Eforie cu 14.456 turişti. Un număr mic de turişti se înregistrează pe plajele din Techirghiol, municipiul Constanţa şi Vama Veche.
Numărul turiştilor străini care îşi petrec sejurul pe litoral a ajuns în aceste zile la aproape 10.000, pe primul loc fiind Mamaia cu 5.603 turişti, urmată de Neptun cu 2.256 turişti şi Eforie cu 1.035 turişti, faţă de un maxim între 4.000 şi 5.000, înregistrat săptămâna trecută.
"Este un an cum nu a mai avut demult litoralul românesc", a declarat preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Dragoş Anastasiu.
În urmă cu o săptămână, secretarul de stat pentru turism din Bulgaria, Aneliya Krushkova, a anunţat că hotelierii de pe litoralul bulgăresc au redus cu până la 50% tarifele la cazare din cauza scăderii constante a numărului de turişti. Potrivit oficialului de la Sofia, tot mai mulţi bulgari preferă să-şi petreacă vacanţele în străinătate. În primele patru luni ale acestui an, bulgarii au cheltuit aproximativ 390 milioane euro pentru sejururile externe, cu 17% mai mult decât în 2006.
Bulgaria a devenit una dintre primele trei destinaţii turistice preferate de europeni, împreună cu Grecia şi Tunisia. Pentru această vară, agenţiile de turism se aşteaptă la o creştere cu 12% a numărului de turişti străini ce vor prefera Bulgaria ca destinaţie de vacanţă, iar 60% dintre aceştia vor veni din statele membre ale Uniunii Europene.