Softlead, platforma de tip marketplace care ajută firmele din România să aleagă aplicaţia software potrivită pe baza ADN-ului Digital, arată că cele mai importante tendinţe în achiziţii şi implementări software vor fi marcate de obiective măsurabile dedicate creşterii şi dezvoltării, conform unui comunicat de presă al companiei.
Obiectivele de business vor genera decizia de achiziţie software
În contextul schimbărilor fiscale şi ale incertitudinii economice pentru câteva sectoare de activitate, companiile din România vor lua decizia achiziţiei şi implementării aplicaţiilor software potrivite în funcţie de obiectivele de creştere/dezvoltare, de oportunităţi sau de problemele de business existente. Astfel, achiziţiile software vor fi privite ca investiţii sustenabile, ce vor contribui la eficientizarea costurilor sau la creşterea productivităţii interne.
Companiile vor avea nevoie de leadership agil
Potrivit Gartner, în 2024, companiile vor avea nevoie de aplicaţii software care să protejeze obiectivele de creştere în timp ce acestea vor genera valoare adăugată. Deciziile rapide, dar informate, bazate pe date, statistici şi algoritmi ce indică sezonalitate sau recurenţă au nevoie de soluţii software care să poată capta informaţiile, care mai apoi să poată fi analizate şi gestionate eficient.
Top management-ul va ghida procesul de achiziţie
În special în cazul companiilor de tip IMM, decizia de achiziţie software aparţine segmentului de management, care are o privire de ansamblu a nevoilor companiei şi care are nevoie de acces la date şi statistici în timp real pentru a lua decizii inspirate. Conform datelor Softlead, în 2023 a fost identificată o tendinţă evidentă şi în cazul companiilor mari, unde transparenţa cifrelor devine un pilon important în fluxul decizional.
Creşterea interesului segmentului de top management pentru a-şi cunoaşte ADN-ul Digital şi pentru a lua decizii obiective şi sustenabile bazate pe acesta este un semn al educării pieţei de consum de aplicaţii software. Acest lucru va conduce, în timp, la îmbunătăţirea ratei de succes a proiectelor IT, precum şi la eficientizarea proceselor şi activităţilor interne ale fiecărui tip de organizaţie. Alexandra Roată, Co-Founder Softlead.
Finanţarea achiziţiilor software prin granturi. Peste 10.000 de companii vor accesa fonduri în 2024 pentru digitalizare
Apetitul pentru tehnologii avansate, de tipul AI (Artificial Intelligence), pentru roboţi care eficientizează activităţile repetitive - RPA (Robotic Process Automation) sau pentru analiza predictivă se va transforma în proiecte digitale reale cu ajutorul accesării fondurilor şi granturilor dedicate.
Creşterea apetitului pentru AI (Artificial Intelligence)
Conform Gartner, până în anul 2026, 30% dintre aplicaţiile software noi vor integra tehnologii AI. În prezent, doar 5% dintre aplicaţii includ module sau funcţionalităţi bazate pe inteligenţa artificială. Acest trend se află la baza creşterii consumului de AI inclusiv la nivel local, în rândul companiilor medii şi mari.
Apetitul va creşte pentru aplicaţiile software existente
Digitalizarea companiilor se poate face fie prin alegerea aplicaţiilor software existente (de tip SaaS - Software as a Service sau On Premise) sau prin dezvoltarea de la zero a soluţiilor software personalizate. Conform datelor Softlead, peste 94% dintre cerinţele de digitalizare generate prin intermediul platformei vizează aplicaţii software existente, care pot necesita actualizări sau personalizări şi doar 6% dintre cererile de ofertă se adresează serviciilor de software development.
Potrivit previziunilor Gartner, piaţa soluţiilor software de tip SaaS (Software as a Service) va ajunge la 243 milioane de dolari în 2024, cu 18% mai mult decât în anul anterior, ceea ce confirmă interesul crescut al companiilor pentru digitalizarea eficientă şi rapidă.
Companiile care au în plan digitalizarea vor alege furnizori IT cu experienţă în domeniul lor de activitate
Experienţa furnizorilor IT în implementarea aplicaţiilor software în anumite industrii reprezintă una dintre cele mai importante caracteristici care contează în procesul de selecţie. Acest criteriu poate fi regăsit în module şi funcţionalităţi software specifice, în aplicaţii software 100% dedicate unui domeniu de activitate sau în servicii de consultanţă în implementare specializată.