SONDAJ Generaţia TikTok: Mai mult de 8 din 10 adolescenţi care au TikTok accesează zilnic platforma şi au primit conţinut politic în perioada alegerilor

R.S.
Miscellanea / 11 februarie

SONDAJ Generaţia TikTok: Mai mult de 8 din 10 adolescenţi care au TikTok accesează zilnic platforma şi au primit conţinut politic în perioada alegerilor

Peste 84% dintre adolescenţii cu vârste între 14 şi 19 ani care au cont de TikTok accesează platforma zilnic, iar peste jumătate dintre aceştia (53,4%) accesează platforma de mai mult de patru ori pe zi. În medie, tinerii petrec în jur de două ore jumătate pe platformă, iar deschiderea unui cont se face în jurul vârstei de 13 ani. Mai mult de 4 din 10 tineri (41,6%) NU verifică informaţia furnizată pe TikTok, iar 1 din 10 tineri şi-a pus un diagnostic al unei probleme psihologice în urma vizionării conţinutului de pe platformă, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Acestea sunt doar câteva dintre rezultatele sondajului Generaţia TikTok realizat recent de World Vision România şi publicat de Ziua Internaţională a Siguranţei pe Internet. Sondajul integral poate fi accesat aici.

În plus, World Vision România marchează astăzi, 11 februarie, Ziua Siguranţei pe Internet printr-o campanie de informare a tinerilor, realizată în parteneriat cu TikTok. Campania are la bază trei piloni: empatia faţă de ceilalţi utilizatori, gândirea critică asupra conţinutului şi menţinerea unui echilibru digital în utilizarea platformei, potrivit comunicatului.

În mod concret, TikTok transmite astăzi către toţi utilizatorii informaţii despre instrumentele care le oferă control asupra experienţei din platformă. În plus, tinerii din Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România au lansat, pe contul de TikTok al fundaţiei, o serie de video-uri prin care îşi propun să transmită informaţii clare şi practice despre cum poate fi utilizat conţinutul de pe TikTok în mod responsabil.

"Este cel de-al doilea an în care TikTok a venit către Fundaţia World Vision România de Ziua Siguranţei pe Internet, pentru ca în parteneriat să putem ajunge la cât mai mulţi utilizatori cu informaţii despre folosirea în siguranţă a platformei şi a reţelelor sociale, în general. În acest an, parteneriatul a coincis cu lansarea studiului Generaţia TikTok pe care ne-am dorit să-l realizăm încă din perioada alegerilor. Este evidentă importanţa şi influenţa pe care platforma TikTok o are printre adolescenţi, 28% dintre ei petrecând mai mult de 3 ore pe platformă, devenind mai degrabă < < un bun prieten > >. Aşadar, ne dorim să înţelegem mai bine obiceiurile de consum şi motivele din spatele acestora, pentru a putea veni cu soluţii concrete, adaptate nevoilor acestei generaţii.", a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Generaţia TikTok: Peste jumătate dintre tineri accesează platforma de mai mult de patru ori pe zi

Conform studiului lansat de Fundaţia World Vision România, 8 din 10 tineri (84,2%) accesează platforma TikTok zilnic. Peste jumătate dintre aceştia (53,4%) accesează platforma de mai mult de 4 ori pe zi. Persoanele de gen feminin tind să folosească platforma TikTok mai des decât persoanele de gen masculin.

Timpul petrecut pe internet este direct corelat cu frecvenţa utilizării platformei TikTok: în medie, tinerii petrec 2 ore jumătate pe TikTok pe zi, conform studiului şi peste 5 ore pe internet, în general. În acelaşi timp, tinerii care accesează mai des şi petrec mai multe minute pe platformă o consideră ca fiind mai utilă pentru ei.

Întrebaţi care sunt motivele pentru care îşi deschid cont de TikTok, majoritatea tinerilor au spus că o fac pentru divertisment (74,2%), 43,5% pentru petrecerea timpului liber, 43,1% pentru informare, iar 33% pentru că majoritatea colegilor şi prietenilor o folosesc. Mai mult de jumătate dintre utilizatori (58,2%) consideră că platforma are un impact mai degrabă pozitiv asupra lor.

Întrebaţi ce tip de conţinut vizualizează frecvent pe platforma TikTok, 79,2% dintre tineri spun că vizualizează conţinut de divertisment, 46,3% conţinut informaţional, 45,7% social, 44,7% educaţional, 19,7% politic şi 14,8% pagini de ştiri. Un sfert dintre tineri (25,6%) creează conţinut în platformă.

Tinerii urmăresc cel mai mult conturi ale prietenilor şi persoanelor apropiate (76,8%), vedete (68,6%), specialişti în anumite domenii (36,7%), oameni politici (15,2%) sau jurnalişti (9,9%).

Conform rezultatelor studiului, nu există diferenţe majore între urban - rural pe TikTok. Astfel, platforma este un instrument care atenuează diferenţele, iar adolescenţii din urban şi rural au comportamente similare de consum.

4 din 10 tineri NU verifică informaţia furnizată pe TikTok, iar 8 din 10 au primit conţinut despre alegeri pe platformă

Peste 41% dintre tineri nu verifică informaţiile pe care le găsesc pe TikTok, însă dintre cei care le verifică, 84% caută informaţii suplimentare pe Google. Peste 43% dintre tineri consideră în mare sau în foarte mare măsură că informaţia furnizată de TikTok este credibilă.

8 din 10 tineri au primit, în perioada campaniei electorale şi ulterior în perioada alegerilor, conţinut pe TikTok despre alegeri. Printre sentimentele pe care le aveau când vedeau aceste informaţii se numără: o treime s-au simţit informaţi (33,8%), aproape un sfert s-au simţit amuzaţi (23,6%), 2 din 10 adolescenţi s-au simţit confuzi (19,6%), iar 1 din 7 tineri s-au simţit revoltaţi (14,2%).

Mai mult de un sfert (27%) au distribuit mai departe conţinut politic în perioada alegerilor.

Timpul petrecut pe platformă este direct corelat cu percepţia asupra credibilităţii acesteia. Cu cât stau mai mult pe platformă cu atât pare mai credibilă. Tinerii care consideră informaţia de pe

TikTok credibilă şi utilă petrec în general mai mult timp pe internet. Cu alte cuvinte utilizatorii intensivi, "high users", tind să certifice/recertifice circular credibilitatea şi utilitatea platformei TikTok.

Corelarea rezultatelor studiului arată că importanţa verificării informaţiilor primite creşte odată cu înaintarea în vârstă a respondentului şi trecerea lui într-o clasă mai mare.

Diagnostic pentru probleme psihologice pe TikTok

O altă informaţie relevată de studiul World Vision România este că 1 din 10 tineri şi-a pus un diagnostic al unei probleme psihologice (depresie, autism, ADHD) în urma vizualizării de conţinut pe TikTok, iar 6 din 10 tineri (61,2%) consideră că TikTok poate oferi sfaturi psihologice viabile, utile. Mai mult, 53,5% dintre tineri consideră că TikTok poate oferi sfaturi medicale viabile/utile.

Procentul copiilor care îşi pun diagnostice medicale sau psihice pe TikTok scoate în evidenţă o altă problemă: lipsa oportunităţilor pentru aceşti copii de a-şi exprima temerile altfel şi a-şi pune diagnostice de certitudine cu psihologi şi medici în viaţa reală. Atragerea atenţiei tinerilor asupra acestor probleme poate contribui la educaţia lor, la recunoaşterea simptomelor, precum şi la accesul la informaţii altfel inaccesibile. De asemenea, poate facilita depistarea timpurie şi diagnosticarea mai rapidă.

Persoanele de gen feminin sunt mai predispuse la autodiagnosticare cu afecţiuni psihologice sau, corelat, respondenţii de gen masculin sunt mai puţin sensibili la informaţiile psihologice.

Dintre tinerii care s-au ,,autodiagnosticat" cu o problemă psihologică pe TikTok, 7,8% au urmat un tratament pentru această afecţiune, recomandat de platformă, mai puţin de 1% din totalul respondenţilor. Cu cât adolescenţii petrec mai mult timp pe platformă, aceştia sunt mai predispuşi la a urma tratamente pentru afecţiuni psihologice recomandate.

Cu cât tinerii accesează mai des platforma TikTok, sunt mai încrezători în sfaturile medicale şi psihologice de pe platformă. Tinerii cu o încredere ridicată în platformă consideră că TikTok oferă sfaturi medicale şi psihologice utile.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9771
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8244
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2894
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur450.2987

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb