Peste trei sferturi dintre românce alocă lunar între 100 şi 500 de lei pentru achiziţia de produse cosmetice şi pentru rutina de îngrijire personală, arată sondajul realizat de Esteto.ro, unul dintre cele mai importante magazine online pentru femei, cu prezenţă regională, în România, Ungaria şi Bulgaria, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în ultimul an, magazinele online de specialitate au urcat în topul preferinţelor femeilor atunci când vine vorba de locul de unde au cumpărat produsele cosmetice şi de îngrijire personală. Aproape 30% dintre respondenţi au afirmat că preferă acest canal de vânări, fiind una dintre cele mai mari schimbări în comportamentul de consum determinat de pandemia de COVID-19. Anterior, supermarketurile, hipermarketurile şi magazinele online de specialitate erau la egalitate în preferinţele consumatorilor.
Mai mult, aproape jumătate dintre respondenţi, (47%) fac săptămânal achiziţii online, semn că această modalitate de cumpărare este tot mai utilizată, doar sub 1% dintre respondenţi menţionând că nu au făcut niciodată o achiziţie online. Cât priveşte modalitatea de plată, 66% dintre respondenţi optează, în continuare, pentru plata ramburs, cash, la livrarea produselor.
Şampoanele, balsamurile pentru păr, gelurile de duş, pasta de dinţi, parfumurile, vopselele de păr, soluţiile antiperspirante, cremele şi loţiunile hidratante şi săpunul pentru mâini sunt produsele cosmetice şi de îngrijire cel mai cumpărate în ultimul an, potrivit aceluiaşi sondaj. Iar cremele hidratante, antiperspirantele, gelurile de duş, săpunurile şi parfumurile sunt produsele nelipsite din rutina zilnică a româncelor.
În ultimul an, pandemia a schimbat şi frecvenţa cu care femeile au accesat serviciile saloanelor de înfrumuseţare, aproape jumătate dintre respondenţi recunoscând că au accesat mai rar astfel de servicii, iar 21% spun că nu au mai mers deloc la saloanele de beauty în ultimul an.
A crescut însă, în acest context, dorinţa de a achiziţiona produse de calitate - acesta fiind indicatorul principal avut în vedere de femeile din România atunci când cumpără produse cosmetice şi de îngrijire personală.
Astfel, potrivit sondajului, 35% dintre respondenţi ţin cont, în primul rând, de calitatea produselor atunci când fac astfel de cumpărături, iar 16% dintre respondenţi indică preţul ca fiind argument principal în procesul de achiziţie. Urmează, în ordine, brandul (15%), necesitatea (12%) şi ofertele/promoţiile (6%) ca fiind motivele principale de achiziţie indicate de către femei.
"Industria de frumuseţe a fost mereu în topul magazinelor online, iar ultimul an nu a făcut excepţie. De la produse naturale - un trend care va accelera şi mai mult pe termen mediu -, la branduri mass-market şi soluţii pentru o rutină complexă de îngrijire acasă, jucătorii din beauty au căutat să ofere o paletă diversificată de produse şi să îmbunătăţească experienţa clienţilor, care au migrat în număr mare în online.
Clienţii Esteto.ro au găsit în magazinul nostru online un partener de încredere şi în cele mai dificile momente din ultima perioadă, iar acest lucru ne este confirmat de sondajul pe care l-am derulat", spune Octavian Jomir, CEO Esteto.ro.
Astfel, principalele argumente pentru care clienţii fac cumpărături din mall-ul online Esteto.ro sunt: practică o politică de preţuri competitive, este magazin de încredere şi listează branduri de interes pentru targetul adresat.