SORIN STOICA, CEO ETURIA: "Vedem un trend spre vacanţe personalizate la noua normalitate din turism"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 22 iulie 2020

"Vedem un trend spre vacanţe personalizate la noua normalitate din turism"

"Dincolo de sejururile pe plajele exotice mai retrase, câştigă teren circuitele self drive şi cu autorulota, optiune care oferă o mai mare libertate şi intimitate, dar şi posibilitatea de a evita aglomeraţiile"

"Ne putem aştepta la creşteri de tarif pentru biletele de avion, precum şi pentru serviciile hoteliere imediat ce cererea va intra pe un trend crescător consolidat"

"Industria turismului va înregistra o scădere de până la 40%, în acest an, faţă de cifrele anului 2019"

Pandemia a lovit puternic întreagul mapamond şi a venit cu multe schimbări, însă lumea nu s-a oprit în loc, iar uşor, uşor lucrurile încep să-şi reia vechile obişnuinţe. Cei mai curajoşi dintre turişti au început deja să călătorească, iar alţii, mai precauţi, încep să-şi facă rezervări pentru anul viitor.

Sorin Stoica, CEO al agenţiei de turism specializate în vacanţe exotice, Eturia, ne-a spus că interesul şi cererile cresc direct proporţional cu relaxarea măsurilor, atât pentru plecările spre Europa, cât şi pentru destinaţiile exotice de plajă.

În plus, implementarea unor măsuri de siguranţă stricte, promoţiile early booking sau last minute, politicile de flexibilitate în acelaşi tarif încurajază tot mai mulţi turişti să-şi reia obişnuinţa de a călători.

CEO-ul Eturia ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre cum s-au schimbat călătoriile în noua normalitate, despre modificările de tarife la care ne putem aştepta, dar şi despre cum s-au modificat alegerile turiştilor.

Reporter: După aproximativ cinci luni de la instalarea pandemiei, turiştii încep să prindă curaj şi să se gândească la vacanţe. În ce măsură sunt dispuşi să călătorească către destinaţii în afara ţării?

Sorin Stoica: Mai cu teamă, mai cu entuziasm, turiştii nu au încetat vreo clipă să se gândească la vacanţe. Doar că în această situaţie de incertitudine, pur şi simplu nu au putut călători acolo unde şi-ar fi dorit şi au amânat vacanţa în proporţie de 90%. Acum, după cinci luni de restricţii de călătorie, interesul şi cererile cresc direct proporţional cu relaxarea măsurilor, atât pentru plecările spre Europa, cât şi pentru destinaţiile exotice de plajă.

Reporter: Cum s-au schimbat obiceiurile de călătorie ale turiştilor în această perioadă şi către ce gen de vacanţă se îndreaptă aceştia?

Sorin Stoica: Exact aşa cum am prevăzut, există un trend spre vacanţele personalizate pentru propriul confort, ţinând cont de noua normalitate din turism - astfel, turiştii se asigură că măsurile implementate de hotelul ales sunt stricte, că se respectă distanţarea socială, că orice curăţenie se realizează la cel mai înalt nivel. Şi, dincolo de sejururile pe plajele exotice mai retrase, câştigă teren circuitele self drive şi cu autorulota, optiune care ofera o mai mare libertate şi intimitate, dar şi posibilitatea de a evita aglomeraţiile. Totodată, observăm şi o schimbare de stil, impusă de context: călătoriile axate mult pe natură şi explorare sunt mult mai populare acum faţă de vacanţele culturale, care au de suferit. Există de asemenea un interes crescut pentru grupurile Eturia care, fiind de dimensiuni mici, oferă atât distanţarea socială, cât şi siguranţa unui tour leader care este în permanenţî cu turiştii şi poate oferi asistenţă şi suport pentru orice problemă.

Reporter: Cum arată lista destinaţiilor către care turiştii vor să ajungă în acest an?

Sorin Stoica: Cele mai căutate des­tinaţii de vacanţă sunt plajele din Ocea­nul Indian (Zanzibar, Maldive, Mauritius sau Seychelles), dar şi spre cele din Asia, cum ar fi Thailanda, Vietnam sau Indonezia şi Caraibe - Cuba, Barbados, Santa Lucia, Curacao sau Republica Dominicană. Exista de asemenea un interes crescut pentru destinaţiile de safari: Tanzania, Kenya şi Namibia, dar şi pentru destinaţii care îmbină foarte bine cultura, natura şi relaxarea, cum ar fi Costa Rica, Cambodgia, Japonia şi Mexic. Nu în ultimul rând, produsele marca Eturia pe Europa - în special Islanda, Franţa şi Italia sunt foarte cerute în această perioadă.

Reporter: Mai sunt dispuşi turiştii să îşi rezerve din timp vacanţele?

Sorin Stoica: Mulţi dintre turiştii noştri au rezervat deja pachete pentru toamnă, iarnă, pentru Revelion, dar şi pentru primăvara anului următor (inclusiv perioada de Paşte).

Reporter: Cum s-a adaptat Eturia la provocările aduse de noul virus?

Sorin Stoica: În primul rând, nu ne-am oprit activitatea în această perioadă. Am derulat şi continuăm să derulăm programe de traning, lucrăm la noi software-uri şi am lucrat să lansăm noul site de care suntem foarte mândri. Fireşte, am fost în permanentă legătură cu turiştii noştri şi cu potenţialii clienţi pentru a le oferi informaţii actualizate din destinaţiile alese, pentru a le amâna vacanţele căutând cele mai bune soluţii şi pentru a-i sfătui în legătură cu următoarele lor vacanţe.

Pandemia Covid-19 a schimbat modalitatea de lucru în majoritatea companiilor. Telemunca a devenit principala direcţie şi am profitat de acest timp "în plus" pentru a organiza sesiuni săptămânale de learning pe partea de destinaţii. Ne-am adaptat, reuşind să implementăm un sistem de monitorizare a activităţii care să ne ajute în gestionarea corectă a timpului de lucru. Am ales să ne păstram o gândire pozitivă, îndreptată către soluţii.

Mai mult, situaţia aceasta ne-a adus noi provocări: crearea pachetelor turistice adaptate la noua normalitate.

Reporter: Care a fost evoluţia preţurilor în această perioadă pentru vacanţele extra-europene?

Sorin Stoica: Dacă nu chiar au scăzut pe alocuri, preţurile s-au menţinut tocmai pentru a impulsiona industria turismului. Mai mult, în acelaşi tarif, industria s-a adaptat, schimbând politicile de flexibilitate în avantajul călătorului - inclusiv la Eturia turiştii beneficiază de opţiunea de a modifica gratuit datele de călătorie cu până la 15 de zile înainte de check-in, achitând, eventual, doar diferenţa de tarif pentru noua perioadă aleasă, în cazul în care aceasta este în sezon de vârf.

Reporter: Credeţi că vom vorbi de creşteri de preţuri pentru vacanţele de anul viitor?

Sorin Stoica: Majoritatea partenerilor noştri ne asigură ca vor încerca să menţină tarifele pentru vacanţele din perioada următoare, până în 2021. Deşi se confruntă cu o creştere a costurilor, generată de noile măsuri de prevenţie, cu toţii sunt conştienţi că această criză se resimte în buzunarele tuturor. Însă, ne putem aştepta la creşteri de tarif pentru biletele de avion precum şi pentru serviciile hoteliere imediat ce cererea va intra pe un trend crescător consolidat.

Reporter: Cum s-au transformat călătoriile sub impactul pandemiei şi la ce trebuie să se aştepte turiştii care aleg să meargă în destinaţii extra-europene?

Sorin Stoica: Călătoriile în sine nu s-au transformat foarte mult, ci doar se supun unor noi reguli în care, atât organizatorii şi operatorii, cât şi turiştii trebuie să fie responsabili. Regulile vor fi simple odată ce ne obişnuim cu ele - purtarea unei măşti, dezinfectarea mâinilor cât mai des şi evitarea aglomeraţiilor ne va intra curând în instinct. Tocmai pentru ca aceste măsuri să fie respectate, turiştii trebuie să se aştepte la un timp mai mare pentru intrarea şi ieşirea din aeroport, pentru îmbarcarea în avion sau pentru trecerea vămilor pe cale terestră. Formularele ce trebuie completate sau testele ce trebuie efectuate înainte de călătorie sau la destinaţie pot fi un inconvenient, însă rămân singurele "chei" de răsucit pentru o vacanţă liniştită, de vis.

Reporter: Ce strategie de atragere a turiştilor au abordat destinaţiile exotice în această perioadă?

Sorin Stoica: Implementarea unor măsuri cât mai stricte (de curăţenie şi dezinfectare, de check-in extins, de mic dejun accesibil întreaga zi etc), promoţiile early booking sau last minute, politicile de flexibilitate în acelaşi tarif sunt printre strategiile îmbrăţişate de majoritatea operatorilor şi hotelierilor.

Reporter: Putem vorbi de o revenire a industriei turismului? Sau paşii care se fac sunt încă prea mici?

Sorin Stoica: Dacă ne uităm la aglomeraţiile de la munte şi mare, dar şi din vămile cu Bulgaria, Grecia şi Ungaria, vedem deja că turismul a revenit, independent de cursele aeriene. Iar, în ceea ce priveşte turismul către destinaţiile exotice, acesta este condiţionat de reluarea curselor şi de listele destinaţiilor verzi sau roşii. Călătorii doar aşteaptă startul!

Reporter: Ce estimări financiare aveţi pentru anul în curs?

Sorin Stoica: Cred că în anul 2020, industria turismului va înregistra o scădere de până la 40% faţă de cifrele anului 2019. În 2021, acest trend va continua într-un scenariu mai optimist, cu o diminuare de 20 - 30% comparativ cu 2019.

Reporter: Vă mulţumesc!

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb