SPORT ŞI BANI Brandul Manchester United valorează cât tot fotbalul autohton
D.N.
Ziarul BURSA #Sport / 6 octombrie 2011
New York Yankees este cel mai valoros brand sportiv din lume, fiind cotat la 340.000.000 dolari. Este evident că sportul a devenit o industrie care consumă şi produce enorm. Fotbalul european are o reprezentantă pe a doua poziţie a acestui clasament, Manchester United fiind cel mai puternic "nume" al sportului rege. O comparaţie din punct de vedere financiar între locul doi al acestui top şi valoarea loturilor celor 50 de echipe de fotbal din primele două divizii fotbalistice ale ţării noastre nu este una care să ne avantajeze, dar este singura care se poate face.
Conform revistei Forbes, brandul echipei americane de baseball are o valoare de piaţă de 340.000.000 de dolari, pe următoarea poziţie clasându-se Manchester United, cu 269.000.000 dolari. Această cifră demonstrează prăpastia care se află între sportul autohton şi marile cluburi profesioniste ale lumii. Lotul de jucători al lui Manchester este cotat la 534.996.000 dolari, iar dacă adună, cele două cifre obţinem o valoare totală de 874.996.000. Practic, doar Manchester United valorează de două ori mai mult decât toţi fotbaliştii care evoluează la cele 50 de echipe (1.100 de jucători) înscrise în primele două divizii autohtone. Valoarea tuturor fotbaliştilor din Liga 1 se ridică la 314.000.000 de dolari, conform datelor oferite de site-ul transfermarkt.de. Liga a 2-a nu apare în topurilor europene, valoarea aproximativă a jucătorilor celor 32 de echipe din eşalonul doi fiind de aproximativ 20 de milioane de euro. Rezultă că toţi cei 1100 de fotbalişti legitimaţi în primele două divizii sunt cotaţi la 334.000.000 de dolari.
În top 10 al celor mai valoroase branduri ale unor cluburi sportive apar doar trei sporturi, baseball (două echipe), fotbal (şase echipe) şi fotbal american (două echipe). Valoarea principalelor "nume" sportive autohtone (Steaua, Dinamo, Rapid) este extrem de mică în raport cu primele clasate.