SPORT ŞI BANI Sute de milioane de dolari, investiţi în publicitate la un eveniment sportiv

D.N.
Ziarul BURSA #Sport / 5 februarie 2013

Meciul care rupe audienţele în SUA şi care stabileşte recordurile în materie de bani plătiţi pentru spoturi publicitare a avut loc duminică noaptea în New Orleans. Baltimore Ravens a câştigat ediţia a 47-a a Super Bowl, finala Ligii de Fotbal American (NFL) după ce a trecut de formaţia San Francisco 49-ers, scor 34-31. Baltimore Ravens a câştigat Super Bowl pentru a doua oară în istorie, după ce a mai reuşit acest lucru în 2001. Partida a fost o afacere de familie, cele două echipe fiind conduse de fraţii John şi Jim Harbaugh, câştig de cauză având primul, care este şi mai vârstnic. Peste 100.000.000 de americani au urmărit partida, audienţe foarte bune înregis­trân­du-se şi pe celelalte continente. De altfel, e uşor de observat că audienţele cresc de la an la an: dacă în 2009 au asistat 98,7 milioane de telespectatori, în 2010 au fost 106,5 milioane de telespectatori iar în 2012 s-a ajuns la 111,3 milioane de telespectatori, NBC anunţând în urmă cu un an că meciul dintre New York Giants şi New England Patriots Lucas "a fost cea mai urmărită emisiune din istoria televiziunii din Statele Unite".

Cum şi la case foarte mari se întâmplă accidente, meciul a fost întrerupt timp de 35 de minute la începutul sfertului patru, din cauza unei pene de curent, când Baltimore conducea, scor 28-6. Întreruperea nu a dăunat prea mult show-ului, care astfel s-a prelungit, generând discuţii şi controverse în jurul acestui incident. La pauza meciului a avut loc un spectacol susţinut de cunoscuta cântăreaţă Beyonce, care de această dată a cântat live, după ce a generat un întreg scandal făcând play-back când a intonat imnul naţional la ceremonia de învestire a preşedintelui Barack Obama. Joe Flacco a fost desemnat cel mai bun om al meciului în faţa unei asistenţe entuziaste. Acestea sunt datele evenimentului sportiv, dar Super Bowl înseamnă în primul rând o mega afacere pentru industria publicităţii şi un fenomen social, întreaga ţară fiind paralizată în faţa televizoarelor în timpul acestui eveniment.

Recordurile financiare au fost multiple, astfel companiile care au dorit să-şi facă reclamă pe timpul desfăşurării partidei au plătit până la 4 milioane de dolari pentru 30 de secunde de publicitate, cu 500.000 mai mult decât în 2012 şi 1.000.000 în plus faţă de 2011. Reprezentanţii CBS au anunţat că preţul mediu pentru care s-a vândut jumătatea de minut de publicitate a fost de 3,8 milioane de dolari, diferenţele fiind date de momentul în care era difuzată respectiva reclamă. Nu mai puţin de 31 de companii (printre care Best Buy, Cars.com, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mars, Mercedes-Benz, Axe, Paramount, PepsiCo, Coca-Cola, Taco Bell, Toyota, Volkswagen) au difuzat reclame pe parcursul Super Bowl 2013, dar există şi "giganţi" care nu au mai dorit să-şi facă reclamă susţinând că sumele cerute nu mai au legătură cu piaţa şi realitatea.

În medie, la un astfel de meci sunt peste 60 de minute de reclamă, astfel că numai de la companii s-a încasat peste 450.000.000 dolari. De asemenea sunt date că şi cheltuielile fanilor legate de acest meci (cazare, distracţii) vor depăşi suma de anul trecut, 200.000.000 dolari. Super Bowl a devenit astfel cel mai profitabil eveniment sportiv disputat într-o singură zi.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb