Lanţul american de cafenele "Starbucks" Corp., cel mai mare la nivel mondial, a decis să cumpere brutăria "Bay Bread" LLC şi brandul său La Boulange de la firma de investiţii "Next World Group", plătind în schimb 100 de milioane de dolari în numerar. Aceasta este cea mai mare achiziţie pe care o face "Starbucks" pentru extinderea gamei de produse pe care le oferă.
Achiziţia "Bay Bread" va genera scăderea cu 2 cenţi/acţiune a profitului anual al "Starbucks".
"Suntem angajaţi să construim un brand naţional cu produse de panificaţie", a declarat directorul executiv al companiei, Howard Schultz, adăugând că "Starbucks" ar putea distribui produse La Boulange în unităţile în care vinde cafea şi ceai.
Brutăriile ce poartă marca La Boulange operează 19 centre de distribuţie în San Francisco şi vinde, totodată, produse în restaurante, hoteluri şi băcănii. "Starbucks" intenţionează să extindă reţeaua La Boulange la nivel naţional.
Tranzacţia de preluare a "Bay Bread" este aşteptată să se finalizeze în ultimul trimestru fiscal. Pascal Rigo, cel care a deschis primul magazin La Boulange în 1999, va deveni prim-vicepreşedinte şi director general al lanţului La Boulange din cadrul "Starbucks".