Reporter: Când şi-a început activitatea Revo Technologies în ţara noastră?
Alexandru Balaci: Compania fintech Revo Technologies a lansat serviciul Mokka în România în luna ianuarie 2021. Cu toate că este recentă pe piaţă, metoda noastră de plată s-a transformat în principala soluţie "Cumperi acum, plăteşti mai târziu" (Buy Now, Pay Later/BNPL) din ţara noastră. Servicul Mokka funcţionează deja în câteva sute de magazine online şi tradiţionale, iar printre partenerii noştri se numără CCC, Noriel, Lensa, Mobexpert, Ideall, Humanic, platforma GoMag şi mulţi alţii. Retailerii intuiesc deja că soluţia "Cumperi acum, plăteşti mai târziu" face parte dintre modalităţile de plată ale viitorului, aşadar şi alţi comercianţi de top ni se vor alătura la începutul acestui an.
Reporter: Cum a fost primit în piaţă serviciul "Buy Now, Pay Later"?
Alexandru Balaci: Metoda de plată "Buy Now, Pay Later" a fost foarte bine primită pe piaţa din România, atât de comercianţi, cât şi de clienţi. De altfel, ne aşteptam la această reacţie a consumatorilor din România. Cercetările de piaţă pe care le-am realizat au arătat că mai mult de 55% dintre clienţii din România sunt interesaţi să regăsească serviciul BNPL între facilităţile oferite de comercianţii favoriţi. Serviciul Mokka propune o transformare totală a experienţei de shopping, printr-o ofertă mai flexibilă, mai confortabilă şi perfect adaptată necesităţilor clienţilor. Oamenii îşi doresc finanţări rapide, nebirocratice, care să raspundă nevoilor lor în orice moment. Iar acestea sunt principalele avantaje ale serviciului Mokka. Şi pentru că metoda alternativă de plată BNPL a fost atât de bine primită de clienţi şi comercianţi, ne vom extinde oferta în acest an şi vom introduce mai multe servicii.
Reporter: În ce constă, mai exact, acest serviciu?
Alexandru Balaci: Concret, serviciul Mokka ajută clienţii să obţină pe loc finanţare pentru achiziţii. Clienţii pot să cumpere ce îşi doresc, când îşi doresc şi să plătească mai târziu, în rate convenabile, adaptate necesităţilor lor, de la 30 de zile la 24 de luni. Mokka are o rată foarte mare de aprobare şi nu presupune completarea unor teancuri de hârtii şi aşteptarea aprobărilor. E un serviciu total nebirocratic şi acesta este motivul pentru care e preferat de tinerii din Generatia Z si Millennials. Propriu-zis, ca să accesezi acest serviciu, să obţii aprobările, să plăteşti ratele ai nevoie doar de un telefon mobil. Acestea sunt avantaje pentru clienţi, dar şi pentru comercianţi. Pentru aceştia din urmă, beneficiile Mokka se traduc printr-o rată mai mare de conversie, achiziţii de valoare mai mare şi scăderea procentului de abandon al coşului de cumpărături.
Reporter: Cum a evoluat cererea?
Alexandru Balaci: Start-up-urile fintech au cunoscut o dezvoltare rapidă nu doar în România, ci în întreaga Europă şi Statele Unite. În acest moment sunt considerate unele dintre cele mai atractive domenii pentru investiţii, iar la nivel global peste 33% dintre investiţiile venture capital în 2021 au vizat astfel de companii. Există o cerere foarte mare în domeniu şi se estimează o crestere accelerată în următorii 5 ani.
Reporter: Din ce zone vine cu preponderenţă cererea?
Alexandru Balaci: Serviciul "Cumperi acum, plăteşti mai târziu" este apreciat atât în magazinele tradiţionale, cât şi în cele online, iar preocuparea noastră constantă este îmbunătăţirea experienţei de shopping pentru cumpărători. În acest sens, ne-am dorit ca serviciul Mokka să fie disponibil pentru toate canalele de vânzare - tradiţionale, online, dar şi aplicaţii mobile - pentru principalele zone de interes ale clienţilor, de la domenii precum fashion, încălţăminte sau produse pentru copii, la bijuterii, îngrijire/cosmetice, bunuri de consum, electronice, sport sau călătorii.
Reporter: Care este profilul utilizatorului unui astfel de serviciu?
Alexandru Balaci: Profilul utilizatorului serviciului "Cumperi acum, plăteşti mai târziu" este acelaşi în toată lumea: tineri cu vârste între 20 şi 45 de ani, nativi digital, cu venituri peste medie, interesaţi sa aibă o experienţă de shopping cât mai confortabilă şi nebirocratică. Sunt tineri în general sceptici faţă de produsele bancare clasice, interesaţi de modalităţi de finanţare mai transparente, rapide şi flexibile.
Reporter: Cu ce companii operează în prezent Revo?
Alexandu Balaci: În cursul anului 2021 am agreat parteneriate cu o serie de comercianţi de top din retailul românesc. Astfel, CCC, Mobexpert, Lensa, Noriel, Ideall, Humanicsau B-mall sunt doar câteva dintre companiile unde soluţia de plată Mokka este prezentă. Iar prin parteneriatul agreat cu platforma de comerţ online GoMag, serviciul Mokka - Avans pe gustul tau este pus la dispoziţia celor 2.250 de magazine de pe platformă.
Reporter: În ce zone ale lumii operează acest serviciu?
Alexandru Balaci: BNPL este un serviciu prezent la nivel global, care cunoaşte o creştere impresionant de rapidă. Este foarte popular în Europa, de unde a si pornit, dar este oferit cu succes şi clienţilor din Statele Unite şi Australia, unde a fost adoptat la scară largă de consumatori. Se estimează că până în 2024 un sfert din cumpărăturile online de peste ocean vor fi achitate folosind un serviciu BNPL
Reporter: În ce ţări este prezentă Revo Technologies?
Alexandru Balaci: Revo Technologies este o companie fintech fondată în 2012 şi prezentă în acest moment pe trei pieţe majore din Europa Centrală şi de Est (Polonia, România) şi Rusia. Avem mai mult de 10 milioane de clienţi unici înregistraţi în regiune şi parteneriate cu mai mult de 7000 de magazine online şi offline care acoperăo gamă largă de produse şi servicii. Intenţionăm să ne continuăm extinderea în Europa Centrală şi de Est, regiunea noastră de origine. Strategia noastră este să fim prima alegere pentru comercianţii internaţionali care au nevoie de un partener de încredere pentru soluţia noastră, pe toate pieţele din regiune.
Cât priveşte România, intenţionăm să o transformăm într-un hub pentru unele dintre operaţiunile noastre din Europa Centrală şi de Est. Aşadar, ne vom mări considerabil echipa, pe măsură ce ne extindem pe mai multe pieţe.
Reporter: Ce alte soluţii mai pregăteşte compania?
Alexandru Balaci: În acest moment pregătim o serie de servicii noi pe care le vom lansa prin intermediul aplicaţiei mobile în trimestrul 1 din 2022. Clienţii Mokka şi, de altfel, toate persoanele care sunt interesate de metode alternative şi flexibile de plată se pot aştepta la noi servicii şi optiuni care pornesc de la oferta BNPL pe care o avem acum. Lucrăm în permanenţă ca să facem portofoliul nostru cât mai atractiv şi diversificat pentru clienţii nostri.
Reporter: Ce proiecte de investiţii are în derulare/urmează să dezvolte compania?
Alexandru Balaci: Revo Technologies este o companie cu planuri ambiţioase de dezvoltare. Investiţiile în tehnologie sunt absolut necesare pentru o companie care operează într-o zonă geografică atât de mare şi se concentrează în continuare pe extindere. Investim în tehnologie, pentru a putea oferi serviciile Revo pe toate pieţele cheie din Europa Centrală şi de Est. În curând lansăm pentru comercianţi plug-in-uri pentru toate platformele importante de comerţ electronic şi SDK-uri pentru aplicaţii mobile. În plus, sprijinim cu know-how şi resurse echipele tehnice ale comercianţilor care doresc să implementeze soluţia noastră de plată.
Reporter: Cum evoluează piaţa serviciilor de acest tip într-o perioadă de criză şi inflaţie?
Alexandru Balaci: Piaţa serviciilor BNPL este printre puţinele care nu numai că nu a fost afectată de contextul economic actual, ci s-a şi dezvoltat. La nivel mondial, BNPL se află în top 3 modele de start-up-uri fintech care au cunoscut cea mai mare dezvoltare în pandemie. Nu trebuie să ne mire acest lucru. BNPL oferă avantaje retailerilor şi sprijină clienţii în procesul de achiziţie. În pandemie, exact aceste beneficii au fost cele mai apreciate, atât de comercianti, cât şi de consumatori.
Reporter: Mulţumesc!