Strabag contestă rezultatul licitaţiei pentru Comarnic-Braşov

F.A.
Companii #Construcţii / 17 mai 2009

Compania austriacă Strabag a contestat rezultatul licitaţiei pentru construirea tronsonului de autostradă care va lega Braşovul de Comarnic, unde câştigător a fost desemnat consorţiul format din francezii de la Vinci şi grecii de la Aktor, potrivit lui Adrian Ionescu, director în cadrul MT.

Acesta nu a precizat însă care sunt motivele pentru care compania austriacă a depus contestaţie.

Strabag a avut în licitaţie pentru construirea tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov cea mai bună ofertă din punct de vedere economic, potrivit unor surse din cadrul MTI.

Ionescu a precizat că oferta tehnică prezentată de austrieci nu se ridica la nivelul cerinţelor. Directorul direcţiei de concesiuni din cadrul Ministerului Transporturilor, Dana Galben, declara miercuri, la anunţarea câştigătorului licitaţiei, că oferta tehnică propusă de consorţiul Astrada Concession, din care făceau parte şi austriecii de la Strabag, nu a fost admisă deoarece nu respecta standardele româneşti privind laţimea podurilor şi nici distanţa maximă dintre spaţiile de servicii. Totodată, potrivit Astrada Concession nu a avut confirmarea creditului de refinanţare de 2% din partea băncilor.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a anunţat, miercuri, că licitaţia pentru construirea primului tronson de autostradă construit în parteneriat public privat (PPP) a fost câştigată de consorţiul franco-elen format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets şi Aktor. Proiectarea şi construcţia autostrăzii care va lega Braşovul de Comarnic va costa circa 1,5 miliarde euro, iar în contract este stipulată suma de 21,18 milioane euro/km de autostradă. Concesiunea este pe o perioadă de 30 de ani, iar taxa de autostradă a fost estimată la 1,80 de euro.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat miercuri că lucrările de construcţie vor începe în 2010 şi vor dura patru ani.

De asemenea, CNADNR, dacă nu va expropria terenurile într-un an şi jumătate, va plăti penalităţi. Acestea încă nu au fost stabilite, dar vor fi menţionate când se va semna contractul. În plus, în contract există penalităţi şi pentru constructor, acesta obligându-se să respecte termenul de 30 de ani al contractului de concesiune. După acest termen, statul român va putea lua o decizie în ceea ce priveşte administrarea porţiunii sau va putea face o nouă licitaţie de concesionare.

Concesiunea presupune ca firmele să construiască autostrada din fonduri proprii, urmând ca de la data când se preia amplasamentul statul să achite pe o perioada de 26 de ani 180 milioane de euro pe an.

La licitaţia pentru construire tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov au participat pe lângă consorţiul franco german Vinci-Aktor şi consorţiul Astrafa Concession, format din Strabag, Egis Projects, Eurovia Construct International, Housing&Construction Holding şi consorţiul Bilfinger&Berger - Porr.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb