Compania Lenovo a fost liderul global pe piaţa PC-urilor în anul 2013, potrivit unui comunicat al companiei, care citează două studii de specialitate. Astfel, raportul IDC referitor la livrările de PC-uri în trimestrul patru de anul trecut arată că Lenovo a atins o cotă de piaţă de 18,6%, comparativ cu 16,1%, cât înregistra în aceeaşi perioadă a anului 2012, compania ocupând astfel primul loc pe piaţă, pe întreg anul 2013.
Yang Yuanqing, preşedinte Lenovo a declarat: "Vom continua să creştem profitul. Suntem pe locul întâi pe piaţa PC-urilor, pe locul doi în segmentul PC plus tablete şi pe locul trei în categoria Smart Connected Devices (PC, tablete, smartphone) la nivel global".
Potrivit datelor financiare prezentate de companie în luna noiembrie a anului 2013, veniturile anuale ale Lenovo au fost de 9,8 miliarde dolari, în creştere cu 13% faţă de anul anterior. Profitul înainte de impozitare a fost de 265 milioane dolari, în creştere cu 30%, iar profitul net a fost de 220 milioane dolari, în creştere cu 36%. De asemenea, veniturile Lenovo provenite din categoria de produse Mobile Internet and Digital Home (smartphone, smart TV, tablete) au reprezentat 15% din total, faţă de 8% cu un an în urmă. Totodată, în raport se mai specifica faptul că Lenovo a livrat mai multe tablete şi telefoane (14,6 milioane) decât PC-uri (14 milioane) în ultimul trimestru.
Potrivit companiei de cercetare Gartner, vânzările de PC-uri, tablete şi smartphone-uri vor creşte în acest an cu 7,6%, la 2,5 miliarde unităţi. În plus, PC-ul va continua să piardă teren în faţa gadgeturilor mobile din punct de vedere al vânzărilor, în timp ce numărul dispozitivelor cu sistem de operare Android va avansa la 1,1 miliarde. Vânzările de smartphone-uri vor totaliza 1,9 miliarde de unităţi, în urcare cu 5% faţă de anul trecut, anticipează firma de cercetare. Totodată, PC-urile vor înregistra o scădere de 7%, la 278 milioane de unităţi, şi vor fi depăşite pentru prima dată de dispozitivele "ultramobile", în creştere cu 54% în acest an, la 303 de milioane de unităţi. În ultima categorie sunt incluse 263 de milioane de tablete, dar şi 40 de milioane de alte gadgeturi, precum Samsung Galaxy Note. În 2013, piaţa a înregistrat o creştere de 3,8%, de două ori mai lentă comparativ cu ritmul estimat pentru acest an.