Consumatorii încă preferă mediul fizic pentru cumpărăturile de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, Fashion Consumer Trends.Live, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
În luna septembrie, majoritatea consumatorilor au cumpărat articole de fashion doar din mediul offline (57%), iar 48% dintre consumatori au preferat magazinele specializate din mall-uri.
Doar 2 din 10 consumatori (21%) au ales să cumpere exclusiv din mediul online, în special din magazine specializate de fashion (16%). Alţi 22% dintre consumatori au făcut cumpărături de fashion atât din magazinele fizice, cât şi din cele online (omnichannel).
Media coşului de cumpărături este mai mare în mediul online (314 lei / cumpărătură) comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (282 lei / cumpărătură).
Potrivit studiului, 71% dintre consumatori şi-au îndreptat atenţia către articole de îmbrăcăminte în luna septembrie, în creştere faţă de lunile anterioare, marcând începutul sezonului de iarnă.
41% dintre consumatori au cumpărat încălţăminte în luna septembrie, 30% dintre aceştia alegând achiziţiile din mediul online.
În ceea ce priveşte brandurile alese, topurile sunt conduse de H&M pentru îmbrăcăminte şi Deichmann pentru încălţăminte. Topul celor mai apreciate branduri din piaţa de fashion este actualizat lunar şi poate fi accesat gratuit pe pagina dedicată studiului Fashion Consumer Trends.Live.
"Remarcăm o apetenţă a românilor de a cumpăra din mediul offline, în ciuda restricţiilor impuse de pandemie. Vom continua să urmărim schimbările din piaţă şi în lunile următoare, pentru a vedea cum impactează creşterea numărului de cazuri de COVID-19 comportamentele de cumpărare. De altfel, chiar acesta este gândul cu care am pornit primul studiu în timp real din România: să oferim un instrument pentru decizii strategice, care reflectă schimbările din piaţă, în timp ce au loc.", menţionează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.
Metodologia studiului
Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar de compania de cercetare MKOR Consulting, pe eşantioane reprezentative naţional, pe criterii de gen, vârstă şi regiune, de minim 400 de respondenţi. Studiul monitorizează 7 industrii diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decoraţiuni, DIY.