Perioada de criză economică din ultimii trei ani a determinat companiile din toată Europa să fie mai prudente în ceea ce priveşte planurile de investiţii şi, în acelaşi timp, le-a responsabilizat pentru a-şi asigura cash flow-ul, necesar derulării activităţii curente, arată un studiu Accace. Un rol deosebit de important în eficientizarea operaţiunilor l-a avut, în toată această perioadă, externalizarea diferitelor servicii, ca o metodă eficace de a controla costurile.
Această tendinţă s-a manifestat şi în ţara noastră, unde atât oferta de servicii ce pot fi externalizate, cât şi procentul companiilor care au apelat la aceste servicii au crescut în 2011 şi prima parte a anului 2012, după cum arată concluziile unui studiu efectuat de către Accace, unul dintre liderii din Europa Centrală şi de Est (ECE) pe piaţa de consultanţă în management financiar şi externalizare. Ȋn ţara noastră, rata de penetrare a externalizării sare de 80% şi este ȋn creştere. Ţara noastră este astfel ȋn concordanţă cu tendinţa globală, previziunile fiind că piaţa de outsourcing va creşte la nivel mondial cu 5% ȋn 2012.
Bogdan Badea, Business Development Manager Accace România, a declarat: "Am realizat acest studiu deoarece am dorit să ştim ȋn ce măsura clienţii noştri au avantaje reale prin externalizarea serviciilor, ce nemulţumiri au, ce dezavantaje percep şi cum putem să venim ȋn ȋntâmpinarea nevoilor lor. Ne bucurăm să constatăm că firmele care apelează la externalizarea serviciilor o fac ȋn cunoştinţă de cauză, acordând o atenţie deosebită condiţiilor de livrare a serviciilor, a calităţii acestora, şi cântărind atent avantajele şi dezavantajele pe care externalizarea le prezintă. Faţă de anii trecuţi, este evident că piaţa serviciilor de externalizare s-a maturizat, iar clienţii cântăresc mai atent decizia de a colabora cu o firmă externă şi aleg cu precauţie firmele repective".