Sentimentul de plăcere sau multumire la locul de muncă al angajaţilor contribuie la creşterea productivităţii companiei cu peste 20%, indică un studiu realizat de Asociaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton ADAA.
"Ca sa înţelegem ce înseamnă satisfacţia la locul de muncă, recurgem la cea mai largă explicaţie: o stare emoţională plăcută sau pozitivă ce rezultă din aprecierea propriei slujbe", a declarat preşedintele ADAA, Andreea Negru.
Domnia sa consideră ca "o bună cunoaştere a fiecărui angajat reprezintă factorul cheie pentru menţinerea satisfacţiei şi pentru reuşita în dezvoltarea unei strategii de personal eficiente".
Studiul ADAA arată că principalii stimuli pentru a crea o stare emoţională pozitivă sunt: stilul de leadership, recompensele, oportunităţile de dezvoltare, obligaţiile pe care fiecare angajat le are, reuşita în carieră şi nu în ultimul rând, percepţia asupra solidităţii companiei. Angajatorii pot contribui la fericirea angajaţilor la locul de muncă prin crearea unui flux de lucru sistematizat, prin implicarea angajaţilor în activitatea companiei, nu doar prin munca prestată ci şi prin contribuţia directă la crearea strategiei de dezvoltare care conferă oricărui angajat sentimentul de apartenenţă la organizaţie, cât şi prin dezvoltarea relaţiilor de muncă armonioase. La toate acestea se adaugă soliditatea echipei sau forţa prin care se acţionează pentru atingerea obiectivelor, atât pe plan personal cât şi la nivel de organizaţie.
"Sentimentul de mulţumire al angajaţilor la locul de muncă durează în medie 3 luni motiv pentru care managementul trebuie să se reinventeze continuu pentru a face faţă provocării de a păstra resursa umană. La nivel internaţional 87% dintre angajaţi nu se simt implicaţi la locul de muncă, iar acest lucru se reflectă în costuri ridicate pentru companii şi implicit pentru întreaga societate, pe lângă costurile care iau forma insatisfacţiei individuale. Cu cât angajaţii sunt mai loiali, şansele ca aceştia să nu părăsească organizaţia depăşesc 55%, iar cu cât sunt mai dedicaţi realizării obiectivelor asumate, cu atât productivitatea organizaţiei sporeşte, având cu 20% rezultate mai bune", a concluzionat preşedintele ADAA, Andreea Negru.
Cercetările arată că primul pas care trebuie realizat pentru ca angajaţii să manifeste pasiune şi dăruire la locul de muncă îl reprezinta interesul real manifestat de angajatori la nevoile lor. Acest interes pentru angajaţi trebuie sa se propage de sus în jos, de la misiune, viziune şi valorile organizaţiei, prin intermediul liderilor, către toţi lucrătorii. Angajaţii pasionaţi şi implicaţi sunt angajaţi fericiti, iar o companie a cărei angajaţi sunt fericiţi şi muncesc cu spor va fi o organizaţie care va face performanţă pe termen lung.
1. Grozav
(mesaj trimis de Marius în data de 10.02.2022, 17:30)
Extraordinara analiza , succes AADA