Boston Consulting Group (BCG) a publicat recent rezultatele unui studiu de Black Friday care examinează tendinţele şi planurile de cheltuieli ale consumatorilor din nouă pieţe (Australia, Austria, Franţa, Germania, Italia, Spania, Elveţia, Marea Britanie şi SUA), conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, studiul a constatat că Black Friday este o parte integrantă a calendarului de cumpărături, 98% dintre consumatori fiind conştienţi de acest lucru, iar 66% spunând că vor căuta chilipiruri. În acest context, cumpărăturile de cadouri de sărbători de la sfârşitul anului vor începe mai devreme anul acesta, deoarece 95% dintre consumatori intenţionează să profite de reducerile de Black Friday pentru lista de cadouri. Cu toate acestea, cheltuielile consumatorilor se schimbă, deoarece impactul creşterii preţurilor la alimente şi energie şi teama de o recesiune globală îi determină să fie mai atenţi la promoţii şi să cumpere mai mult din magazinele cu discount.
Consumatorii din opt din cele nouă ţări chestionate plănuiesc să cheltuiască mai puţin de Black Friday în comparaţie cu anul trecut, consumatorii australieni spunând că cheltuielile lor vor scădea cu 18%, iar cei francezi şi germani spunând că vor cheltui cu 15% mai puţin. Doar consumatorii din SUA spun că intenţionează să-şi crească cheltuielile de Black Friday, cu 6%, până la 445 USD, comparativ cu o medie globală de 355 USD (medie ponderată în funcţie de populaţie).
"Black Friday reprezintă un moment foarte important în calendarul de cumpărături pentru retailerii fizici şi online, care încă se recuperează după pandemia Covid, iar acum se confruntă cu scăderea cererii din partea consumatorilor din mai multe pieţe, care îşi reduc planurile de cheltuieli pentru multe articole neesenţiale", a declarat Jessica Distler, Managing Director şi Partener la BCG.
În ciuda mediului dificil pentru retaileri şi a competiţiei tot mai mari pentru clienţi, studiul a arătat că doar 32% dintre consumatori au fost mulţumiţi de experienţa lor de cumpărături în timpul Black Friday de anul trecut, 50% dintre cumpărătorii din SUA fiind frustraţi de lipsa stocurilor. "Pentru a recâştiga loialitatea clienţilor pe această piaţă din ce în ce mai competitivă, retailerii trebuie să vină cu soluţii de tip omnichannel puternice. Ne aşteptăm ca vânzările online, în special site-urile DTC (direct-to-consumer) de marcă, să vadă o stagnare sau chiar o inversare a câştigurilor din era Covid, în timp ce marketplace-urile să câştige teren, necesitând un management eficient al unui partener 3P", a adăugat Julia Hohmann-Altmeier, Associate Director for Customer Experience la BCG.
Cumpărăturile responsabile din punct de vedere social rămân foarte populare, în special în rândul consumatorilor mai tineri, chiar dacă perspectivele economice se înrăutăţesc. 51% dintre consumatori intenţionează să cumpere mai multe mărci sau produse locale, 46% spunând că acordă mai multă atenţie ambalajelor sustenabile, iar 40% caută să facă cumpărături de la companii şi retaileri mai responsabili. De asemenea, tendinţele pentru achiziţia de bunuri la mâna a doua continuă, 37% dintre consumatori spunând că intenţionează să caute produse pe platformele de revânzare, se menţionează în comunicat.