Eliminarea timpului petrecut în trafic şi banii economisiţi sunt principalele avantaje semnalate de angajaţii clădirilor de birouri care lucrează în prezent de acasă, în timp ce la capitolul dezavantaje aceştia punctează în primul rând lipsa socializării directe cu colegii, urmată de dificultăţile în separarea timpului dedicat activităţii profesionale de cel personal, reiese dintr-un sondaj realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Potrivit sursei citate, studiul a presupus aplicarea unui chestionar online unui număr de peste 200 de angajaţi care în mod tradiţional lucrează de la birou, dar în ultimele săptămâni au fost nevoiţi să îşi desfăşoare activitatea de acasă, ca parte a măsurilor de distanţare socială adoptate pentru a limita răspândirea Covid-19.
Respondenţii au o vârstă medie de 36 de ani şi lucrează în special în Bucureşti (88%), activitatea lor fiind desfăşurată în domenii diverse, precum servicii profesionale (24%), financiar (18%), real estate (17%) sau tehnologie şi telecomunicaţii (13%). În medie, respondenţii şi-au desfăşurat activitatea acasă timp de 15 zile lucrătoare înainte de completarea chestionarului.
Eliminarea timpului pierdut în trafic, aspect apreciat de către 80% dintre respondenţi, reprezintă un avantaj considerabil în contextul în care, în medie, angajaţii din Bucureşti parcurgeau distanţa dintre locuinţă şi birou în circa 45 de minute într-o zi obişnuită, potrivit unui studiu realizat de Cushman & Wakefield Echinox anul trecut. Următoarele avantaje sunt considerate a fi economiile financiare (pentru 49% dintre respondenţi), îmbunătăţirea echilibrului între activitatea personală şi cea profesională (43%), mai multă libertate în gestionarea programului de lucru (40%), precum şi timpul suplimentar de odihnă (33%).
Pe de altă parte, cel mai mare dezavantaj îl reprezintă lipsa socializării directe cu colegii, aspect semnalat de 74% dintre respondenţi, urmat de dificultăţile în separarea timpului dedicat activităţii profesionale de cel personal (44%), lipsa unui spaţiu adecvat pentru desfăşurarea activităţii (33%) şi capacitatea mai scăzută de concentrare, ca urmare a factorilor disturbatori din locuinţă (33%). Alte aspecte semnalate sunt legate de dificultăţile în gestionarea relaţiei cu clienţii şi colaboratorii (29%), problemele tehnice (26%) şi lipsa feedback-ului direct cu privire la activitatea prestată (24%).
Mădălina Cojocaru, Partner Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: "Actualul context a determinat companiile să ia măsuri radicale pentru a proteja sănătatea angajaţilor şi a limita răspândirea Covid-19, astfel că circa 80 - 90% dintre angajaţii clădirilor de birouri lucrează în prezent de acasă. Această migrare masivă vine atât cu beneficii, cât şi cu dezavantaje, care trebuie privite şi din perspectiva caracterului temporar şi oarecum obligatoriu al acestor măsuri. Este îmbucurător faptul că o parte semnificativă a activităţilor din zona serviciilor au putut fi continuate şi de acasă, evitând astfel blocajul unui număr suplimentar de companii. Cu toate acestea, considerăm că viitorul este al soluţiilor mixte, în care prioritate va continua să aibă biroul, acesta nefiind doar un spaţiu fizic, ci şi un spaţiu de socializare şi colaborare, care reflectă totodată valorile şi cultura fiecărei organizaţii în parte."
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.04.2020, 17:43)
le lipseste "boss-ul" care sa le spuna ce sa faca, cand sa faca, cum sa faca..etc.."sa ii indrume". de aici dificultatea in separarea timpului de munca de cel personal. le lipsesc barfa de la cafea si tigara, mancatul altora de fund, calcatul pe cadravre, pupatul sefului in dos.......
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2020, 18:53)
Deci sclavului de corporație ii lipsește biciul, iar tanti cea frumoasa din poza a măsurat ce ii lipsește vitei de companie. Un studiu atât de necesar și strălucit ca asta musai tb continuat cu alte studii privind problemele furnizorilor de apa și cafea la dozator pt vite sau cele care sa masoare dorul pe care lifturile și zonele de fumat din blocurile de birouri îl au pt vitele de corporație, de planșele și echipamentele de birotica ce zac abandonate pe birouri și alte astfel de măsurători absolut necesare umanității prost orientate către criza covid. Cred că răbdarea stăpânilor de sclavi s-a sfârșit, vedem asta in mesajele date în presă zilnic, in graba nemților care se pisa pe legi numai să își aducă sclavii mai repede pe plantații. Mulțumim Iohannis, Orban, citzu și ceilalți idioți utili angajați de statul român să le apere interesele.