Majoritatea reprezentanţilor companiilor multinaţionale care activează în industria bunurilor de larg consum (93%) şi-au stabilit ca principal obiectiv, anul acesta, creşterea veniturilor comparativ cu anul anterior, ca urmare a deciziilor îndrăzneţe adoptate în 2021, care acum dau rezultate, conform studiului Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook. Aceştia estimează însă şi o serie de provocări generate de persistenţa dificultăţilor din lanţurile de aprovizionare, de tensiunile din piaţa muncii şi de creşterea rapidă a costurilor de producţie. Pe de altă parte, majoritatea respondenţilor consideră că 2022 va marca o bătălie pentru menţinerea încrederii - 95% dintre aceştia spun că organizaţiile care beneficiază de o încredere ridicată din partea consumatorilor sunt mai rezistente.
Conform studiului, cel puţin jumătate dintre companii se aşteaptă la o creştere a marjelor operaţionale anul acesta, în ciuda majorării costurilor. Totuşi, provocările existente ar putea limita capacitatea industriei de a obţine rezultatele aşteptate. Nouă din zece participanţi la studiu consideră că sincopele din lanţurile de aprovizionare reprezintă cea mai mare ameninţare pentru creştere, iar şase din zece spun că deficitul de forţă de muncă afectează deja perspectivele pentru acest an.
Studiul mai arată că 90% dintre companiile producătoare de bunuri de consum estimează că se vor confrunta cu majorări de costuri în 2022, pe fondul creşterii inflaţiei, iar opt din zece spun că vor transfera parţial costurile suplimentare în preţuri. Însă doar jumătate (54%) cred că preţurile pot fi majorate fără a afecta cererea din partea consumatorilor, sugerând că unii dintre ei nu vor putea sau nu vor fi dispuşi să plătească mai mult pentru aceleaşi produse.
"În prezent, inflaţia este un fenomen cu care se confruntă toate economiile lumii, inclusiv cea europeană, iar în industria bunurilor de consum, direct responsabilă pentru preţurile finale plătite de consumatori, fenomenul este cel mai vizibil. În România, companiile din domeniu beneficiază însă de o cerere ridicată din partea populaţiei. Potrivit celor mai recente date ale BNR, ramurile producătoare de bunuri de consum, în special de uz curent, grevate mai puţin intens de criza componentelor, au înregistrat, în trimestrul trei al anului trecut, cele mai favorabile ritmuri de creştere. Pentru acest an, autorităţile estimează o evoluţie pozitivă a consumului privat (+4,5%), aspect încurajator pentru industrie", a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum.
Pentru menţinerea sau sporirea încrederii consumatorilor şi a celorlalţi colaboratori, companiile din domeniu intenţionează să acţioneze pe trei direcţii - îmbunătăţirea transparenţei, intensificarea digitalizării şi modernizarea relaţiilor de muncă. În general, companiile simt că pierd încrederea consumatorilor atunci când nu sunt deschise şi transparente (90%), când nu întrunesc aşteptările cu privire la protecţia mediului, implicare socială şi guvernanţă -ESG - (84%), când lipsa de personal afectează calitatea produselor (79%) sau când preţurile cresc nejustificat de mult (76%).
De altfel, nouă din zece respondenţi spun că industria trebuie să facă eforturi mai mari pentru a păstra încrederea consumatorilor.
În final, studiul prezintă şi cinci idei care au potenţialul de a schimba industria în următorii zece ani. Acestea sunt intensificarea vânzărilor de bunuri digitale (mulţi consideră conceptul metavers ca nefiind un loc, ci un moment în timp, în care consumatorii încep să preţuiască mai mult componentele vieţii lor digitale, decât a celei fizice), automatizarea cumpărăturilor recurente (77% dintre participanţii la studiu consideră că este o evoluţie posibilă în următorii zece ani), digitalizarea ambientală (bunuri de uz casnic obişnuite activate de un pachet de servicii digitale, care ar putea lua viaţă în mediul automat atunci când consumatorii le folosesc), fabrica de proximitate, reapărută ca urmare a interesului pentru lanţurile de aprovizionare mai scurte, şi viziunea post-consum, conform căreia consumatorii vor lua mai multe decizii de cumpărare bazate pe durabilitate, din considerente de mediu şi/sau de protejare a resurselor ori din cauza preţurilor în creştere.
Studiul Deloitte 2022 Consumer Products Industry Outlook a fost efectuat în rândul a 100 de companii multinaţionale producătoare de alimente şi băuturi, bunuri de uz casnic, îngrijire personală şi îmbrăcăminte, cu venituri cumulate de peste un miliard de dolari.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2022, 14:28)
Mrs Raluca Baldea , You are so cute !!!