STUDIU: Doar 8% dintre societăţile comerciale au direcţionat 20% din impozit sub formă de sponsorizări deductibile

G.B
Companii / 15 decembrie 2021

Doar 8% dintre societăţile comerciale au direcţionat 20% din impozit sub formă de sponsorizări deductibile

Un număr de doar 49.550 de societăţi comerciale din cele 606.995 înregistrate în acest moment în ţara noastră au realizat cheltuieli cu sponsorizarea şi au direcţionat până la 20% din impozit către entităţile eligibile, inclusiv ONG-uri. Valoarea totală direcţionată în 2020 a fost de 335,9 milioane de Euro, în creştere cu 12% faţă de anul precedent, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, datele sunt evidenţiate de proiectul de cercetare realizat de Asociaţia pentru Relaţii Comunitare (ARC) împreună cu EY România, care îşi propune să crească nivelul de conştientizare cu privire la creditul fiscal de 20%. În cadrul acestui proiect, s-au analizat datele obţinute de la ANAF, referitoare la potenţialul de sponsorizare prin facilitatea fiscală 20%.

Societăţile comerciale pot direcţiona sub formă de sponsorizări deductibile 20% din impozitul pe profit, însă nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri (companii, cu cifra de afaceri peste 1 milion de euro), respectiv 20% din impozitul pe venit (microîntreprinderi, cu cifra de afaceri sub 1 milion de euro).

În pofida modificărilor legislative din 2017 şi 2018, care au afectat potenţialul facilităţii fiscale, sumele direcţionate s-au menţinut pe un trend crescător în ultimii cinci ani. În 2020, creşterea a fost de 12% faţă de anul precedent.

În acelaşi timp, şi numărul de societăţi comerciale care au folosit facilitatea fiscală de 20% continuă să crească, dar acesta rămâne pe mai departe extrem de mic (49.550) în comparaţie cu totalul societăţilor eligibile pentru sponsorizare (606.995). Astfel, doar 8% din totalul de companii şi microîntreprinderi au făcut sponsorizări în anul 2020.

Din potenţialul total de sponsorizare, 86% provine de la companii şi 14% de la microîntreprinderi. Dacă toate firmele care au plătit impozit pe profit sau venit ar fi folosit facilitatea fiscală la capacitate maximă, peste 811 milioane de euro puteau fi direcţionaţi şi investiţi în domenii cheie, precum educaţia, sănătatea sau mediu.  

În Bucureşti, oraşul cu cel mai mare număr de ONG-uri înregistrate, suma redirecţionată a fost de 216.003.180 de lei, provenind de la 3.491 de contribuabili. În judeţul Cluj, 1.041 contribuabili au folosit facilitatea 20% şi au redirecţionat 47.969.001de lei .

Lev Fejes, Head of Research, ARC România a precizat:

- Companiile au un potenţial mai mare pentru sponsorizări şi deţin cea mai mare parte din potenţialul neutilizat

- Trebuie să încurajăm microîntreprinderile să folosească această facilitate. În 2020, 6% din microîntreprinderi au direcţionat 17,5 milioane Euro. Implicarea acestora în sectorul nonguvernamental ar duce la o întărire a tuturor serviciilor sociale, de sănătate, culturale şi civice, pe care ONG-urile le oferă comunităţilor locale

- ONG-urile (mai ales cele mici şi mijlocii, cu bugete şi cheltuieli mai mici) ar trebui să considere o strategie de fundraising care nu se bazează exclusiv pe firmele mari, ci una care extinde cercul şi către microîntreprinderi. Microîntreprinderile pot lua decizii rapide şi trebuie abordate de mai multe ori pe an pentru că ele plătesc impozit trimestrial şi banii neutilizaţi în trimestrul respectiv nu mai pot fi direcţionaţi ulterior.

De ce este importantă sponsorizarea deductibilă 20%?

Prin această sponsorizare deductibilă, statul încurajează companiile să susţină o cauză importantă pentru ele în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea şi le oferă o pârghie de decizie prin acordarea acestor finanţări.

Relaţia bună dintre un ONG şi o companie locală contează enorm pentru sănătatea comunităţii. Un studiu realizat de EY, ARC şi HOSPICE Casa Speranţei în anul 2018 arată că peste 75% din companiile plătitoare de impozit pe profit intervievate pentru studiu direcţionează această sponsorizare deductibilă dintr-un simţ de responsabilitate pentru comunităţile lor.

Totuşi, potenţialul de sponsorizare este folosit doar la 41% din capacitate de către toate companiile care pot face sponsorizări. Sponsorizările de 20% ţin copii în şcoală, repară secţii de spitale, susţin cultura, protejează mediul şi ne ajută să trăim în comunităţi sănătoase, se arată în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb