Aproximativ 1,3 milioane de aplicări au fost înregistrate în luna februarie a acestui an, în creştere faţă de aceeaşi lună a anului trecut, când numărul total de aplicări a fost de 945.000. Numărul mediu de aplicări / anunţ arată că industriile cu cea mai mare creştere de la un an la altul au avut-o angajatorii din industria textilă, cu un plus de 273%, cei din training (+130%), din marketing / publicitate / PR (+84%) şi retail (+70%). Concret, anunţurile postate în aceste industrii au strâns 1,1 milioane de aplicări, cele mai multe fiind însă, în cifre absolute, alocate joburilor din retail - unul dintre motive fiind că aceasta este şi industria cu cele mai multe locuri noi de muncă postate în fiecare lună.
Totuşi, atunci când vine vorba despre numărul mediu de aplicări / anunţ aferente fiecărei industrii, angajatorii din sectorul textil conduc detaşat, cu o medie de 1.082 de aplicări pentru fiecare anunţ postat. Pentru retail, media este de 479 de aplicări / anunţ, pentru training de 468, iar pentru marketing / publicitate / PR de 355 de aplicări. Asta în condiţiile în care anul trecut industria textilă avea o medie de doar 290 de aplicări la fiecare anunţ de angajare, trainingul 204 aplicări, iar marketing / publicitate / PR - 229. Chiar şi retailul, campionul tradiţional al angajărilor, primea în 2020 282 de aplicări, în medie / anunţ, într-un context al pieţei în care angajatorii cu greu găseau candidaţi pentru a ocupa poziţiile deschise.
"Poate părea surprinzătoare creşterea explozivă a acestor domenii, cu excepţia retailului, însă ea vine ca o consecinţă a ceea ce s-a întâmplat în ultimul an. Spre exemplu, creşterea cererii pentru măşti de protecţie şi echipamente medicale a dus la o nevoie mai mare de angajaţi în fabricile care au astfel de linii de producţie. Aici au venit mulţi candidaţi care au dorit să se reprofileze, mulţi dintre ei după luni de zile în care au încercat, dar nu au reuşit să-şi găsească un job în domeniile în care aveau experienţă. În ceea ce priveşte marketingul, aici explicaţia stă în faptul că a crescut semnificativ numărul tinerilor care vor să se angajeze, iar acesta a fost dintotdeauna un domeniu preferat de ei. Similară este şi situaţia din IT / telecom, unde avem 278 de aplicări medii / anunţ, în creştere cu 35% faţă de 2020 - un alt sector care atrage tinerii", declară Roxana Drăghici, Head of Sales, eJobs România.
De partea cealaltă a clasamentului se află industria lemnului, unde numărul mediu de aplicări a scăzut cu 43% faţă de anul trecut, industria navală / aeronautică (-35%) sau agrară (-14%). Chiar şi aşa, în fiecare dintre aceste sectoare există, pentru fiecare anunţ publicat, cel puţin 100 de aplicări.