STUDIU EY: Cinci măsuri urgente pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU

S.B.
Miscellanea / 29 iunie 2022

Cinci măsuri urgente pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU

Forumul bunurilor de larg consum (Consumer Goods Forum, CGF) şi EY au publicat un nou raport cu opiniile liderilor din industria bunurilor de larg consum, care subliniază priorităţile stringente pe care sectorul trebuie să le adopte pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabilă (ODD) ale ONU până la termenul limită din anul 2030.

La jumătatea intervalului până la termenul limită 2030 (de la stabilirea ODD în 2015), liderii companiilor sunt optimişti în legătură cu posibilitatea obţinerii unor progrese mai rapide prin intermediul a cinci măsuri de accelerare a impactului. Cele cinci domenii prioritare identificate care vor ajuta membrii CGF şi alte companii din întreaga industrie să accelereze progresul sunt:

1. Colaborare în vederea obţinerii succesului - Profitabilitatea şi concurenţa în materie de venituri fac parte dintr-o economie sănătoasă, dar rezolvarea problemelor sistemice ale durabilităţii necesită colaborare. Companiile producătoare de bunuri de larg consum se pot ridica la înălţimea provocărilor viitoare, de la combaterea schimbărilor climatice la reducerea inegalităţilor la nivel mondial, numai dacă îşi unesc eforturile.

2. Cuantificarea progreselor şi efectelor - Companiile nu pot gestiona ceea ce nu măsoară şi există o nevoie clară de integrare a ODD în alte sisteme şi de elaborare a unor standarde internaţionale sau regionale uniforme. Numărul tot mai mare de sisteme face ca acest lucru să fie dificil, însă organizaţiile la nivel de ramură, cum este CGF, au puterea de a se consulta şi de a milita pentru standarde uniforme.

3. Integrarea durabilităţii în ADN-ul companiei - Companiile care integrează ODD în cultura lor operaţională, eventual prin recompense şi stimulente, au mult mai multe şanse de a le atinge.

4. Implicarea consumatorilor în procesul de atingere a ODD - Companiile producătoare de bunuri de larg consum ocupă o poziţie privilegiată care le conferă o mare putere, dar şi o mare responsabilitate în modelarea consumului. Acestea pot stimula un comportament mai bun din partea consumatorilor şi pot creşte gradul de conştientizare cu privire la ODD în moduri care nu sunt la îndemâna altor actori interesaţi. Consumatorii recompensează acele companii care procedează corect în direcţia îmbunătăţirii stării de sănătate a comunităţilor. Acele companiile care nu acţionează în privinţa problemelor sociale şi de mediu stringente, vor fi lăsate în urmă.

5. Toate ODD trebuie sprijinite, dar trebuie acordată prioritate domeniilor în care companiile au puterea de a produce schimbările cele mai mari - Indiferent dacă este vorba de malnutriţie, de salubritate sau de deşeuri, anumite companii pot avea o contribuţie mai mare decât altele la atingerea anumitor ODD, în funcţie de experienţa şi sfera lor de influenţă. Stabilirea unor obiective concrete va ajuta companiile să aducă schimbări tangibile în domeniile cele mai potrivite pentru ele.

Raportul, elaborat în colaborare cu echipele EY şi publicat chiar înainte de reuniunea globală la nivel înalt a CGF, care a avut loc la Dublin în perioada 20-23 iunie, cuprinde interviuri cu lideri a 13 dintre cele mai mari companii producătoare de bunuri de consum din lume: Ahold Delhaize, Alibaba Group, Ajinomoto Group, A.S. Watson Group, The Coca-Cola Company, DFI Retail Group, Grupo Éxito, Kerry Group, Kirin Holdings, Musgrave Group, Procter & Gamble, Unilever şi Woolworths Holdings.

Raportul a evidenţiat, de asemenea, faptul că numeroase companii consideră că activităţile lor accelerează o schimbare de mentalitate, de la a considera obiectivele de durabilitate drept "ceva preferabil", la a fi văzute în prezent ca fiind parte integrantă a succesului. Acest lucru reflectă prioritatea din ce în ce mai mare acordată schimbărilor climatice în rândul consumatorilor, alături de biodiversitate, acestea fiind prezentate ca principalele priorităţi în studiul EY Future Consumer Index. Totodată, şi tehnologia permite această schimbare, prin faptul că face ca evaluarea şi progresul durabilităţii să fie mai viabile şi mai accesibile. La rândul său, această situaţie poate accelera progresele pe care companiile le fac în direcţia atingerii ODD şi poate susţine noi sisteme şi măsurători care să urmărească şi să amelioreze efectele.

Wai-Chan Chan, director general al The Consumer Goods Forum, a declarat: "Intervalul de timp rămas până în 2030, termenul limită pentru atingerea ODD, este scurt. Dar putem şi trebuie să construim o lume mai rezistentă la şocuri, în care nimeni să nu fie lăsat în urmă. Industria bunurilor de larg consum are un rol esenţial în atingerea ODD, iar colaborarea nu a fost niciodată mai importantă ca acum pentru îndeplinirea acestui scop. Noul nostru raport subliniază importanţa solidarităţii mediului de afaceri. Companiile poartă o responsabilitate fără precedent: problemele globale stringente ale societăţii nu pot fi rezolvate de către guverne, mediul de afaceri, organizaţiile civice sau de către cetăţeni acţionând în mod solitar. S-au făcut paşi mari în accelerarea măsurilor de acţiune pozitivă, dar trebuie să ne autodepăşim cu toţii şi să facem mult mai multe eforturi, pentru a putea îndeplini ODD până în 2030. Printr-un etos al cooperării, ne putem împărtăşi cunoştinţe şi ne putem uni resursele pentru a inova şi a ne adapta".

CGF este singura organizaţie condusă de directorii generali ai companiilor membre care reprezintă atât producătorii, cât şi comercianţii cu amănuntul la nivel global. Reţeaua sa de lideri îşi reuneşte eforturile pentru a accelera schimbările care au efecte pozitive durabile asupra oamenilor, planetei şi mediului de afaceri, folosind influenţa CGF pentru a încuraja adoptarea de practici şi standarde la nivel mondial.

Prin activitatea sa, CGF întreprinde deja demersuri semnificative pentru a contribui la îndeplinirea mai multor ODD, printre care:

- Obiectivul 1 - Eradicarea foametei

- Obiectivul 12 - Consum şi producţie responsabile

- Obiectivul 17 - Parteneriate pentru realizarea obiectivelor

- Obiectivul 15 - Viaţa terestră.

Reţeaua CGF este o dovadă a beneficiilor cooperării în abordarea marilor probleme. De exemplu, membrii săi au lucrat constant în timpul pandemiei pentru a asigura menţinerea circulaţiei bunurilor esenţiale de-a lungul lanţurilor de aprovizionare şi până la rafturile comercianţilor cu amănuntul. În acelaşi timp, au depus eforturi pentru a proteja sănătatea şi bunăstarea angajaţilor şi clienţilor lor, înregistrând în acelaşi timp progrese importante în abordarea unor probleme cheie, precum deşeurile de plastic şi defrişările. Membrii Coaliţiei pentru acţiune în privinţa deşeurilor de plastic din cadrul CGF, care reprezintă împreună peste 10% din piaţa globală a ambalajelor din plastic, au făcut front comun în direcţia stabilirii unor reguli de bune practici pentru proiectarea, producţia şi reciclarea plasticului, în vederea accelerării trecerii la o economie circulară. Totodată, Coaliţia pentru acţiune pozitivă în privinţa pădurilor din cadrul CGF a publicat anul trecut primul său raport, angajându-se să raporteze în baza unor măsurători care să permită încetarea defrişărilor în scop de consum.

Kristina Rogers, lider EY Global Consumer, a declarat: "Colaborarea între companii, autorităţi şi organizaţii neguvernamentale va fi esenţială pentru îndeplinirea obiectivelor de dezvoltare durabilă acum, când ne aflăm la jumătatea parcursului în această direcţie. Însă, companiile din industria bunurilor de larg consum au şi o ocazie unică de a îi implica pe consumatori în acest demers în moduri care nu se află la îndemâna altor actori interesaţi. Aceste companii nu numai că deţin o poziţie de influenţă semnificativă, dar au şi responsabilitatea de a modela şi inspira comportamente mai bune de consum, crescând gradul de conştientizare a obiectivelor şi creând emulaţie în vederea obţinerii unor reale progrese în direcţia îndeplinirii ODG".

Georgiana Iancu, Partner, Leader Consumer Products & Retail EY Romania, a declarat: "Afacerile din domeniul bunurilor de consum privesc din ce în ce mai mult spre bunele practici ce le ajută spre o sustenabilitate cât mai mare. Modul de măsurare al succesului unei companii s-a schimbat faţă de acum 20 de ani, în prezent succesul este probat atât după rezultatele comerciale cât şi după nivelul de adeziune al consumatorilor la valorile spre care o companie se îndreaptă. Toate acestea în linie şi cu concluziile desprinse din ultimul studiu Future Consumer Index al EY România, de la finalul lunii aprilie, care arată că sustenabilitatea este un aspect care influenţează din ce în ce mai mult decizia de cumpărare."

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb