Universităţile au nevoie de o revizuire urgentă a practicilor de educaţie digitală şi a experienţei studenţilor, pentru a ajuta personalul didactic să răspundă mai bine aşteptărilor studenţilor, potrivit unui nou raport EY. Studiul analizează datele colectate de la peste 3.000 de studenţi de nivel universitar şi postuniversitar din 11 ţări (Australia, Canada, India, Irlanda, Japonia, Noua Zeelandă, Arabia Saudită, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie şi SUA), precum şi informaţii rezultate în urma unor grupuri de discuţii şi interviuri cu personalul şi liderii din universităţi.
Predarea de înaltă calitate a fost clasată ca fiind principala prioritate de 83% dintre studenţii chestionaţi. Deşi consideră puţin important raportul dintre cursurile predate prin prezenţă fizică sau cele online, calitatea cursurilor online a fost cea mai slab cotată de către studenţi.
Studenţii au declarat că ar dori să vadă investiţii în formarea profesorilor, pentru a oferi cursuri online mai eficiente (45%), pentru dezvoltarea unor materiale de învăţare online mai bune (41%) şi pentru a putea oferi mai mult sprijin studenţilor în procesul de învăţare digitală eficientă (40%).
Catherine Friday, EY Global Education Leader, spune: "Investiţiile în tehnologia digitală de predare se află de ani de zile pe lista scurtă a liderilor din universităţi, iar pandemia COVID-19 a accelerat dramatic această nevoie, termenele de implementare reducându-se de la ani, la săptămâni. Nimeni nu se aşteaptă să ne întoarcem la situaţia de dinainte de pandemie, iar studiul EY arată că este nevoie de mult mai multe investiţii şi formare, pentru a le oferi studenţilor şi profesorilor instrumentele de care au nevoie pentru a lucra eficient în noul context. Aceste sisteme şi practici trebuie să fie concepute cu gândul la oamenii pe care îi vor servi, mai degrabă decât să se potrivească la structurile existente. Trebuie să se concentreze, în primul rând, pe nevoile studenţilor, iar pentru a avea succes, trebuie să funcţioneze şi pentru cadrele didactice, cercetători, personalul administrativ şi de suport. În unele cazuri, aceasta ar putea fi o mare schimbare, dar, având în vedere că o treime dintre studenţi spun că au un sentiment negativ sau neutru cu privire la experienţa lor universitară, iar calitatea predării este principala lor prioritate, este clar că acest lucru trebuie să fie de primă importanţă. Faptul că universităţile din întreaga lume se confruntă şi cu provocări financiare şi nu îşi permit pierderea studenţilor, este greu de înţeles de ce nu prioritizează acest aspect pe care îl pot rezolva relativ uşor".
Noile sisteme pot ajuta personalul, dar este nevoie de formare şi de timp
Studiul arată că este nevoie de mai multe eforturi pentru a ajuta personalul didactic să se concentreze mai mult pe misiunea lor principală de predare, de sprijinire a studenţilor sau de coordonare a activităţilor de cercetare. Participanţii la grupurile de discuţii au punctat nevoia de formare suplimentară pe zona bunelor practici în predarea mixtă (online şi cu prezenţă fizică), atât pentru elaborarea de programe şi conţinut pentru învăţare digitală sau mixtă eficientă, cât şi ca sprijin pentru predare şi învăţare.
Cadrele didactice şi personalul de suport au nevoie de mai mult timp pentru a integra noile instrumente şi modalităţi de lucru, afirmând că, în prezent, petrec prea mult timp ocupându-se cu o multitudine de sisteme şi instrumente noi, care au fost neintuitive, dificil de utilizat sau dublate.
Catherine Friday spune: "Tehnologia are potenţialul de a uşura mult munca personalului didactic universitar, a cercetătorilor şi a administratorilor. Înlocuirea prelegerilor în format fizic în amfiteatre şi săli de curs cu accesul la un conţinut individualizat de înaltă calitate, poate ajuta facultăţile să concentreze predarea clasică în grupuri mai mici, să pună la punct strategii prin care să identifice şi să îi ajute pe studenţii care au dificultăţi şi să conceapă planuri de sprijin personalizate. O mai mare automatizare a sarcinilor de rutină - cum ar fi procesarea cererilor de înscriere a studenţilor, notarea, evaluările sau depunerea cererilor de granturi de cercetare - ar putea, de asemenea, să elibereze timp pentru tot personalul universitar. Este, însă, esenţial ca orice nou sistem să fie conceput cu gândul la utilizatori şi să se asigure o formare cuprinzătoare. Studiul EY a arătat că unii membri ai personalului consideră că sistemele digitale prost implementate pot fi resimţite ca un adaos la volumul lor de muncă, în loc să îi ajute să îşi îndeplinească cel mai important obiectiv: să se ocupe cât mai bine de studenţi şi societate".