Heidi deţine prima poziţie printre mărcile de bunuri de larg consum în a căror calitate românii au cea mai mare încredere, fiind urmată de Santal şi Zewa, conform studiului GfK National Brands & Private Labels Drivers.
Conform unui comunicat remis redacţiei, poziţiile a patra şi a cincea sunt ocupate de Granini şi de Bel Vita.
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizează cinci piloni în funcţie de care consumatorii români cumpără produse de larg consum şi le diferenţiază de restul jucătorilor din piaţă: notorietatea mărcii, capacitatea lor de a face consumatorul să se simtă bine, încrederea în calitate, tradiţia mărcii şi raportul bun calitate/ preţ.
"Notoritatea se referă la prezenţa şi disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentaţiei, la noutăţi şi lansări de produse, la campaniile de comunicare, dar şi la felul în care acesta interacţionează sau dialoghează cu consumatorii săi. A face consumatorii să se simtă bine vorbeşte despre abilitatea mărcii de a oferi acestora o mai bună calitate a vieţii, armonie, un statut care să îi mulţumească şi bucurie", potrivit sursei citate.
Încrederea într-o marcă se traduce prin calitate şi tradiţie, elemente esenţiale în decizia de cumpărare, precizează GfK.
"Ce este o marcă? Toate ideile, amintirile şi sentimentele care se nasc în noi de fiecare dată când ne gândim la un anumit brand. Atunci când aceste asociaţii mentale fac respectivul produs sau serviciu mai relevant, mai interesant sau mai convingător decât pe cele ale competitorilor, acestea creează valoare. Iar valoarea mişcă produsele de pe raft. În plus, continua optimizare a portofoliilor şi poziţionarea corectă a brandurilor în segmentul potrivit de preţ şi cu atributele care răspund unei nevoi reale a consumatorilor sunt cele mai bune strategii de diferenţiere", afirmă Gabriela Luca, Market Strategy Advisor GfK România.
A doua componentă importantă în construirea încrederii este esenţa mărcii, înţeleasă ca fiind o marcă cu tradiţie, legendară, pe care consumatorii o cunosc de o lungă perioadă de timp. La acest capitol, Coca-Cola şi Pepsi deţin primele poziţii, urmate de Kinder, Joe şi Jacobs, conform comunicatului.
"Mărcile private sunt prezente de mai puţină vreme pe piaţă, de aceea ele încă nu se diferenţiază în termeni de tradiţie sau de notorietate a mărcii. Se poziţionează însă în top pentru caracteristicile care se referă la raportul bun calitate / preţ. Cele două mărci private pe care le regăsim în top cinci pe acest pilon sunt Pilos şi Promienna", arată sursa citată.
Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers a fost realizat online pe 1.000 de respondenţi şi au fost investigate individual 100 de mărci de produse la larg consum. În total, 7.500 de evaluări de mărci au fost obţinute. Selectia mărcilor a fost realizată pentru toate segmentele de preţ (premium, mainstream, economic, mărci private cu valoare adăugată şi mărci private din segmentul economic). Culegerea datelor a fost făcută în octombrie 2013.