În 2022, cheltuielile românilor la restaurant, cafenea, pub sau fast-food vor fi cu peste 30% mai mari decât în 2021, depăşind 7.5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare, arată un comunicat de presă remis redacţiei. Estimările aparţin Hospitality Culture Institute, care anunţă totodată lansarea înscrierilor pentru un nou studiu cofinanţat de jucătorii din ospitalitate.
"Piaţa de servicii alimentare din România va depăşi în acest an toate aşteptările, cu vânzări totale de peste 7.5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiţii, care se confruntă însă si cu două mari probleme: slaba digitalizare şi lipsa de personal", anunţă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
9% dintre românii care ies în oraş cheltuie mai mult de 100 de lei/persoană pe o masă la restaurant
"Încă de la prima ediţie a reasearch-ului urmărim evoluţia bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraş, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%. O altă direcţie la care ne uităm cu atenţie în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, ştim că în pandemie, comanda de mâncare a câştigat rapid cotă de piaţă. Vedem însă că şi în acest an, chiar dacă restricţiile de funcţionare a unităţilor HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery şi-a păstrat supremaţia", adaugă Florin Maxim.
"Hospitality Culture Research" , aflat la a şasea ediţie, extrage date relevante atât prin metode cantitative cât şi calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro).
"În 2017, ne-am dat seama că industria HoReCa nu are acces la date şi statistici. Deciziile de business se bazau mai degrabă pe instinctul antreprenorului, decât pe studii din piaţă. În acelaşi timp, industria HoReCa este una extrem de divizată, cu mulţi jucători mici care nu şi-ar permite comandarea unui research propriu. În răspuns la această nevoie a apărut "Hospitality Culture Research". În fiecare an, jucătorii din piaţă care vor să înţeleagă mai bine industria şi comportamentul clientului se pun la aceeaşi masă şi cofinanţează acest studiu. Actuala ediţie o demarăm în parteneriat cu Tazz, reuşind astfel să oferim un discount de 10% tuturor cofinanţatorilor studiului," adaugă Florin Maxim.
Printre cofinanţatorii ediţiilor precedente ale "Hospitality Culture Research" se numără Jerry's Pizza, Pizza Hut si KFC, City Grill, Acvamarin 2 mai, Sub Tampa, Fratelli, Julius Meinl, Metro, Auchan, Macromex, Coca Cola, Pepsi, Heineken, Red Bull, sau Trenta Pizza.
Ce conţine studiul "Hospitality Culture Research"
Prin înscrierea pe lista cofinanţatorilor studiului, jucătorii din ospitalitate vor primi acces la date exclusive, precum:
Cantitativ naţional: document cu 69 de grafice şi indicatori specifici industriei de food service
-Comportamente de consum
-Trenduri pe diferite tipuri de locaţii si bucatarii
-Frecvenţa şi ocaziile de consum
-Bonul mediu
-Awareness şi surse de informare
-Valoarea de achiziţie, valoare pieţei, etc
-Criteriile de alegere a locaţiei
-Evoluţia pieţei de sitting, delivery şi retail (raioane gastro)
Calitativ promoţii food&drinks
-Impactul inflaţiei asupra comportamentelor de consum ale românilor
-Identificarea asocierilor spontane cu conceptul de "promoţie" în restaurante
-Identificarea modului în care un restaurant care oferă promoţii este perceput de către români (atribute de imagine, poziţionare etc.
-Identificarea percepţiilor cu privire la "Meniul Zilei", felul în care acesta este asociat cu promoţia şi, de asemenea, alte asocieri percepute de români: rapiditate, preţ bun etc.
-Identificarea modului în care "Meniul Zilei" poziţionează un restaurant
-Aşteptări legate de promoţii în restaurante
-Identificarea diferenţelor de atitudine/comportament între subsegmentele demografice.