Interesul consumatorilor din ţara noastră pentru jocul Pokemon Go a scăzut de 10 ori într-o lună de la lansare, se arată într-un studiu realizat de compania Quantum Data Science.
Astfel, înainte ca jocul să fie disponibil oficial în România existau deja peste 75 000 de oameni care se informau despre Pokemon Go pe site-urile din România, dar evoluţia a fost una spectaculoasă imediat după lansarea oficială. Interesul a scăzut, însă, în primele 2 săptămâni ale lunii august ajungând la câteva mii pe zi de la peste 100.000 în prima săptămână a lansării.
Analiza profilului celor interesaţi de fenomen indica faptul că 27,5% din audienţa Pokemon Go este interesată de divertisment (în ordinea importanţei jocuri, filme şi vedete), 18,2% citesc frecvent despre sport şi 9,4% despre politică. Alte domenii de interes sunt ştiinţă şi tehnologie (8,2%), legislaţie (7,4%), economie (6,2%), sănătate (5%), alimentaţie (4,8%), familie(4,3%), auto (3,4%), călătorii (3,1%), fashion (1,5%) şi casă şi grădină (1,1%).
Din punct de vedere demografic, 56% dintre cei interesaţi de joc au între 18 şi 24 ani, 23% între 25 şi 34, 12% între 35 şi 44, iar restul de 9% au peste 44 ani. Distribuţia pe genuri arată că 86% sunt utilizatori de gen masculin.
Faţă de un profil general al consumatorului de conţinut pe internet din România, audienţa Pokemon Go este mult mai interesată de sport, politică si legislaţie şi mai puţin interesată de subiectele ce ţin de familie.
Cele mai căutate informaţii pe motoarele de căutare, legat de acest fenomen, au fost: trucuri pokemon go românia, unde poţi găsi cei mai rari pokemoni din lume, unde se joacă pokemon go şi cum poţi să îţi recuperezi banii plătiţi pentru achiziţii în aplicaţie.