Contrabanda cu ţigarete înregistrează o uşoară creştere, arată ultimul studiu al companiei Novel Research, potrivit unui comunicat de presă.
Astfel, comerţul ilicit cu ţigarete a crescut până la 14,2%, faţă de 12,9% în iulie şi 13% în ianuarie 2012.
"În septembrie, Duty-Free confirmă trendul ascendent din ultimele luni şi devine principala sursă pentru comerţul ilicit cu ţigarete, ajungând la 26,7% (comparativ cu 23,2% în iulie). Scăderea semnificativă a produselor provenite din Serbia, până la 23,4 (faţă de 32% în luna iulie), vine pe fondul creşterii Duty Free, ambele surse afectând în special regiunile de Vest. Rămân relativ constante ponderea produselor cu timbru de Moldova (26,2% faţă de 22,4% în iulie) şi ponderea celor provenite din Ucraina (19,3% în septembrie, comparativ cu 17,7% în iulie)", a declarat Marian Marcu, directorul companiei Novel Research.
Gilda Lazar, Director Corporate Affairs & Communications, JTI România, Moldova şi Bulgaria, a precizat: "Combaterea comerţului ilicit cu ţigarete reprezintă o prioritate pentru Vama Română, după cum declara recent Dorel Fronea, şeful ANV şi este îmbucurător să vedem că, în urma măsurilor speciale luate în luna septembrie pe graniţa de Sud-Vest, pornind de la datele studiului Novel, ponderea produselor de contrabandă provenite din Serbia a scăzut semnificativ".
"Companiile de tutun virează lunar către stat peste 200 de milioane de euro însemnând accize şi TVA, drept urmare orice punct procentual recuperat de piaţa legala din contrabandă reprezintă un câştig substanţial pentru buget. Aşadar, este nevoie ca autorităţile să continue să fie în alertă, mai ales dacă observăm schimbarea rapidă a tendinţelor pe piaţa neagră, ca urmare a versatilităţii grupărilor infracţionale", a afirmat Adrian Popa, Director Corporate & Regulatory Affairs, BAT România.
"Autorităţile române trebuie să menţină ca obiectiv reducerea contrabandei cu ţigarete sub nivelul european. Nivelul contrabandei poate fi în continuare redus numai prin continuarea eforturilor autorităţilor, susţinute şi prin parteneriate cu producătorii", a declarat Sorana Mantho, Director Corporate Affairs, Philip Morris România şi Bulgaria.