Tot mai mulţi turişti caută hoteluri care oferă servicii all inclusive pe litoralul nostru, fapt ce îi determină pe unii hotelieri să investească în acest segment. Doar în această vară numărul locurilor all inclusive în hoteluri a crescut cu 3.243, respectiv cu 30% faţă de capacitatea de anul trecut, potrivit agenţiei de turism online Litoralulromanesc.ro.
În prezent, pe litoralul autohton sunt 29 de hoteluri all inclusive, care cumulează peste 13.500 de locuri de cazare şi pot primi, într-un an, mai mult de 270.000 turişti, potrivit unui studiu al agenţiei Litoralulromanesc.ro.
La finalul verii trecute, pe litoralul românesc erau 23 de hoteluri all inclusive, cu 10.333 de locuri. Într-un singur sezon, ele puteau primi peste 205.000 de turişti, conform agenţiei online.
Doar în această vară apar pe litoral 3.243 de locuri de cazare în şase hoteluri all inclusive.
Practic, numărul hotelurilor de acest tip aproape s-a dublat faţă de acum cinci ani, când erau pe litoral doar 15 structuri all inclusive şi a crescut de şase ori faţă de acum zece ani, când la mare funcţionau doar cinci astfel de unităţi de cazare.
Distribuite pe staţiuni, hotelurile all inclusive sunt 9 în Mamaia şi Mamaia Nord, 2 în Eforie Nord, 2 în Neptun Olimp, 8 locaţii în staţiunea Jupiter şi Cap Aurora, 5 în staţiunea Venus, 2 în Saturn şi 1 locaţie în staţiunea Mangalia. Printre acestea se numără hotelul Paradiso din staţiunea Mangalia, cunoscut pe vremuri ca hotel Siemens sau Mangalia, care trece la all inclusive, deşi mai este cunoscut şi pentru baza de tratament balnear. Complexul Blaxy din Olimp, proaspăt intrat sub umbrela lanţului hotelier Atrium, devine Atrium by The Beach, şi atacă şi el segmentele all inclusive şi ultra all inclusive.
Ionuţ Nedea, CEO litoralulromanesc.ro, a declarat: "Din punctul meu de vedere, raportându-mă la cererea care exista deja în piaţa de turism de litoral, ar fi necesară dublarea numărului de locuri disponibile în sistem all inclusive. Este clar că în partea de sud a litoralului sunt mult mai multe investiţii în ultimii ani, majoritatea în complexuri all inclusive. În ultimii doi ani, în partea de nord a litoralului au fost deschise două hoteluri cu sistem all inclusive, în timp ce în partea de sud, s-au deschis opt".
Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 23 milioane de euro. Prin intermediul agenţiei au ajuns anul trecut în staţiunile româneşti de la Marea Neagră peste 150.000 de turişti. Portalul promovează peste 300 de structuri de cazare în 13 staţiuni de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele.