STUDIU: Piaţa românească de publicitate online a crescut cu 15% în 2013

E.D.
Media-Advertising / 10 iunie 2014

Industria de advertising din România a crescut cu 15% în 2013, valoarea pieţei de publicitate online raportată de participanţii la studiu cumulând 112,9 milioane de lei, conform studiului Roads realizat de către IAB România şi PwC România.

Potrivit acestuia, deşi începutul anului 2013 a adus o scădere faţă de ultimele 6 luni din 2012 (-12%), însumând 45,5 milioane lei, semestrul doi a generat în schimb o creştere de 48% comparativ cu prima parte a anului, ajungând la o valoare totală de 67,4 millioane lei. Al doilea semestru din 2013 a adus o creştere în termeni reali comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Astfel, valoarea raportată de grupul de referinţă, din care fac parte companiile care au participat la toate cele 4 ediţii din 2012 şi 2013 ale studiului, a crescut cu 7% faţa de cea înregistrată în semestrul doi din 2012.

În semestrul al doilea al anului 2013, industriile de Telecom, Servicii Financiare şi Auto au condus detaşat în topul investiţiilor în publicitatea online. Acestea au fost urmate de Cosmetics and Toiletries, Food, Drinks şi Online Retail, după cum se arată în graficul următor.

Despre creşterea industriei, Ioana Anescu, Director Executiv IAB România, explică: "Motivul pentru care piaţa de publicitate online a înregistrat această evolutie în 2013 este, într-o oarecare măsură, creşterea volumului de tranzacţii raportate prin Facebook şi Google, datorat intrării în studiu a jucătorilor din zona agenţiilor media. În plus, campaniile sunt de la an la an planificate mai responsabil, mai eficient şi mai bine orientat către îndeplinirea obiectivelor vizate".

"Evoluţia consistentă a publicităţii online în semestrul al doilea din 2013 trebuie pusă în contextul accelerării creşterii economice generale a ţării şi dă motive de optimism pentru debutul unei noi etape de creştere, atât de necesară, mai ales pentru publisherii locali, greu încercaţi în confuntarea cu giganţii globali. Speram ca online-ul să reprezinte primul segment care iese din criza ce afectează de câţiva ani întreaga industrie de media şi publicitate din ţara noastră şi să stimuleze revenirea celorlalte segmente ale pieţei", a declarat Bogdan Belciu, Partener, Consultanţă pentru Management, PwC România, coordonatorul studiului Roads.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

22 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7742
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3721
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9774
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.3204

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb