Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research şi-a propus să identifice atitudinile şi percepţiile românilor cu privire la propunerea micilor comercianţi de a închide supermarket-urile şi hypermarket-urile în weekend, se arată într-un comunicat al companiei, remis redacţiei.
Conform rezultatelor celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, magazinele fizice rămân preferatele românilor atunci când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic.
Aşadar, 90% dintre români declară că obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarket-uri şi hypermarket-uri. În topul preferinţelor consumatorilor mai regăsim pieţele (51%) şi magazinele de cartier/ din proximitate (42%). Ca tendinţă, putem observa că atât persoanele mature peste 55 ani (66%), cât şi bărbaţii (56% bărbaţi vs. 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să îşi facă cumpărăturile mergând la piaţă, acest aspect putând fi influenţat de obiceiurile tradiţionale de cumpărare şi de dorinţa de a achiziţiona produse proaspete şi locale, se arată în comunicat.
Pe de altă parte, doar un procent de 14% dintre români obişnuiesc să îşi facă cumpăraturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 RON (20%), potrivit companiei.
Îndreptându-ne atenţia către comportamentele românilor care obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarket sau hypermarket, observăm că 36% dintre aceştia îşi fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În acelaşi timp, 33% dintre aceştia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziţii în weekend, relatează sursa.
Conform datelor companiei, "Este remarcabil să constatăm că, în pofida creşterii popularităţii cumpărăturilor online, supermarket-urile şi hypermarket-urile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experienţe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă şi faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziţie, cei mai mulţi declarând că preferă să îşi facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii. Această nevoie de flexibilitate şi adaptabilitate poate fi un răspuns la ritmul de viaţă alert şi la nevoile diverse ale consumatorilor, reflectând dorinţa acestora de a-şi gestiona timpul eficient şi de a avea acces rapid la produsele necesare", menţionează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
• Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarket-urilor şi hypermarket-urilor în weekend
În prezent, 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianţi de a închide supermarket-urile şi hypermarket-urile în weekend sau de a stalibi un program redus până la prânz, bărbaţii fiind în mai mare măsură familiarizaţi cu subiectul (89% bărbaţi vs. 82% femei), conform studiului.
Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eşantion.
Măsurând percepţiile românilor referitoare la acest subiect, 41% işi manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această iniţiativă, în special bărbaţii (45% bărbaţi vs. 36% femei) şi cei cu venituri mari, peste 8.000 RON (45%).
Doar 33% dintre români declară că ar fi de acord cu acestă iniţiativă, iar persoanele cu vârste între 35-44 ani (39%) se diferenţiază ca fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare. În acelaşi timp, 26% din respondenţi sunt nehotărâţi în privinţa iniţiativei, înregistrându-se o pondere semnificativ mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 (40%), se mai arată în comunicat.
• Cum ar proceda românii dacă supermarket-urile şi hypermarket-urile ar fi închise în weekend?
În scenariul în care supermarket-urile şi hypermarket-urile ar fi închise în weekend, cei mai mulţi dintre români declară că s-ar adapta şi ar fi atenţi să achiziţioneze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%), conform sursei.
28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorinţa de a avea acces imediat la soluţii rapide, adaptate la ritmul lor de viaţă activ, potrivit studiului.
Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizaţi şi cu utilizarea internetului şi a platformelor de comerţ electronic, informează compania.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.04.2024, 13:50)
O masura de acest fel trebuieste luata degraba sau daca nu micile magazine se vor inchide si intreg Bucurestiul va arata ca dupa cutremur .Spatii comerciale parasite si milioane de cetatenii (ei si famiile lor ) care vor deveni peste noapte saracii Europei .Politic cei care nu inteleg ce se intimpla si nu pun in plan o inchidere ,macar partiala ,a marilor magazine , la sfirsit de saptamina , vor deveni perdantii din alegeri .
1.1. Da (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Sigur în data de 02.04.2024, 14:00)
Si sa faci si tu un profit frumos pe 2 zile sa nu lucrezi toata saptamana…. Ce gargara ieftina.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.04.2024, 14:44)
Depinde ce venit ai, daca ai venit mic si faci si naveta in timpul saptamanii, atunci probabil faci cumparaturile la sfarsit de saptamana. Cei cu venituri mari isi permit sa comande online, din restaurante, sa calatoresca in weekend. Probabil ar fi bine ca duminica magazinele sa inchida mai repede ca si vanzatorii sa aiba mai mult timp liber.