Piaţa de peşte din ţara noastră a crescut anul trecut cu 3%, la 350 milioane de euro, încadrându-se într-un trend ascendent care a marcat ultimii trei ani, conform unui studiu realizat de Romfood Trading.
"Sunt semne bune pe piaţa de peşte şi fructe de mare din România. Românul nu este încă un mare amator al produselor de peşte şi suntem mult în spatele Spaniei, Franţei sau Italiei, liderii europeni. Totuşi, creşterea constantă pe care am remarcat-o în consumul de peşte în ultimii trei ani reprezintă un semn bun. Creşterea veniturilor salariale din ultimii ani, noile trenduri de consum, dezvoltarea distribuţiei şi scăderea TVA-ului la alimente de la 24% până la 9% de la 1 iunie 2015 sunt cauzele principale pentru creşterea consumului de alimente în general, şi de peşte şi fructe de mare în special. Peştele este în continuare în urma consumului de carne de pui şi porc, ca şi volum, dar ca valoare piaţa peştelui este aproape", declară Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.
Conform studiului, la creşterea pieţei a contribuit, din punctul de vedere al cererii, şi consolidarea la nivel local al unui trend global referitor la cultivarea unui stil de viaţă sănătos şi al unei alimentaţii echilibrate.
"Din ce în ce mai mulţi consumatori consideră peştele în general, şi peştele sălbatic în special, ca fiind esenţial pentru o dietă echilibrată. "Peştele sălbatic care ajunge în România vine din toate colţurile lumii, din cele mai bune zone de pescuit. Noi la Alfredo alegem cu atenţie ţările şi apele unde cresc cei mai buni peşti, de la ton la somon, şi unde se practică pescuitul responsabil. Noi aducem peşte sălbatic din Pacific, Atlantic sau Mediterană", declară Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.
Dezvoltarea comerţului modern a contribuit de asemenea la creşterea pieţei, prin deschiderea de hipermarketuri şi supermarketuri, dar şi prin importanţa dată produselor de pescărie prin crearea de raioane de prezentare speciale.
Referitor la acţiunile de promovare din ultimii ani, se poate observa o intensificare a acestora. Alături de hipermarketuri şi supermarketuri, principalii jucători din piaţă au promovat în ultimii ani din ce în ce mai mult categoria, prin acţiuni atât ATL cât şi BTL, de la campanii de imagine până la campanii de produs şi de reduceri, de la campanii de publicitate, până la promoţii, campanii de PR şi social media.