"Most Attractive Employers in Romania", cel mai amplu studiu de piaţă desfăşurat vreodată în România, pentru industria de resurse umane, realizat de Universum Global şi eJobs a fost adresat atât studenţilor, cât şi profesioniştilor cu experienţă pe piaţa muncii din următoarele domenii de activitate: Business şi Economie, IT, Inginerie, Ştiinţe Umaniste, Sănătate şi servicii medicale, Ştiinţe Naturale şi Drept, informează un comunicat remis Redacţiei.
Angajatorii care au atras cel mai mult atenţia profesioniştilor sunt Google, Porsche, Amazon, Regina Maria, Enel şi Mercedes Benz. În acelaşi top mai figurează nume precum Banca Transilvania, Amazon, Medicover, Procter & Gamble, Samsung, Oracle, BMW Group, Synevo sau Zentiva, iar în ceea ce-i priveşte pe studenţi, lista companiilor pentru care şi-ar dori să lucreze include jucători precum Google, L'Oreal, Regina Maria, Orange, Banca Transilvania, Samsung, Microsoft, Bayer sau Rompetrol.
Argumentele în funcţie de care respondenţii au nominalizat companiile pentru care şi-ar dori să lucreze sunt în strânsă legătură cu criteriile pe care le au în vedere atunci când se gândesc la jobul ideal. Astfel, atât profesioniştii, cât şi studenţii îşi doresc să lucreze într-o companie care să le ofere echilibru între viaţa personală şi cea profesională, să aibă un job stabil şi care să îi ajute să crească, din punct de vedere profesional, mai informează sursa.
Bogdan Badea, CEO eJobs România, spune: "Foarte interesante sunt opţiunile studenţilor şi când vine vorba despre tipul de companie pentru care ar vrea să lucreze. Un sfert dintre respondenţi preferă companiile care au între 50 şi 199 de angajaţi, iar 22% ar vrea să lucreze în companii chiar mai mici de atât, de maximum 50 de angajaţi. Doar 12% ar lucra într-o companie cu 200-499 de angajaţi şi 10% în companii care au între 500 şi 999 de angajaţi. "
Pentru profesionişti, pe de altă parte, cel mai important este salariul. Aceştia mai vor să poată participa la traininguri şi cursuri de dezvoltare personală, să aibă un loc de muncă sigur şi în care să poată promova rapid.
Studiul a fost realizat în perioadaaugust - noiembrie 2019, pe un eşantion de 15.000 de studenţi şi profesionişti din România, aceasta fiind cea mai extinsă cercetare de piaţă făcută vreodată în România, pentru industria HR.