STUDIU: Veniturile companiilor media au scăzut cu circa 17% în 2012 faţă de 2008

F.A.
Media-Advertising / 10 decembrie 2013

Veniturile companiilor de pe piaţa de media din ţara noastră au scăzut cu 17% anul trecut faţă de 2008, pe fondul reducerii bugetelor alocate de companiile-client şi al cheltuielilor consumatorilor finali pentru produsele media, arată un studiu al portalului Manageranticriza.ro, transmis astăzi redacţiei.

În cei patru ani analizaţi, cifra de afaceri totală a scăzut cu 16,9%, într-un ritm mediu anual de 4,5%. Cea mai mare diminuare a fost semnalată în segmentul serviciilor de reprezentare media (12,9%), în timp ce scăderea din difuzarea şi transmiterea de programe a fost de 0,3 procente. Cu toate acestea, sectorul de producţie/distribuţie cinematografică, video, TV, audio a înregistrat o creştere anuală medie de 5,8%.

Criza economică a fost resimţită şi în profitabilitatea eşantionului de companii analizate, în 2012 pierderea netă înregistrând valoarea maximă, în creştere cu 25,9% faţă de 2011. Singurul an pe profit a fost 2008, mai arată documentul citat.

În ceea ce priveşte agenţiile furnizoare de servicii de reprezentare media, compania Media Investment Communication a fost liderul pieţei în 2012, după criteriul cifrei de afaceri. În anul respectiv, firma a înregistrat o creştere cu 4,3% a cifrei de afaceri, dar o reducere cu 7,2% a profitului. Viteza de încasare a creanţelor (126 de zile) s-a situat cu puţin sub media companiilor analizate (130 de zile).

Dintre companiile de reprezentare media prezente în Top 10, patru au obtinut creşteri ale cifrei de afaceri în anul 2012, cu valori cuprinse între 4,3% (Media Investment Communication) şi 10,6% (Mediacom România). În acelaşi an, Mediaedgecia România a prezentat o reducere a cifrei de afaceri cu 30,8% faţă de 2011 şi cea mai mică valoare a duratei de încasare a creanţelor, de 75 de zile.

În Top 10 al firmelor de producţie/distribuţie, difuzare şi transmitere de conţinut media, în perioada 2008-2012, cifra de afaceri totală a crescut cu 9,2%, iar profitul net a scăzut cu 91,1%. Anul trecut, Societatea Română de Televiziune a fost liderul pieţei, după cifra de afaceri. Totuşi, faţă de 2011, încasările ei scăzuseră cu 4,6%. Din punct de vedere al profitului net realizat în 2012, pe primul loc s-a situat compania Mediapro Distribution, marcând o creştere a valorii indicatorului cu 74,2% în 2012 faţă de 2011.

Anul trecut, marja de profit net calculată agregat pentru principalele zece companii din sectorul producţie/distribuţie, difuzare şi transmitere de conţinut a fost de 0,7%. Aceeaşi marjă, calculată pentru companiile ce oferă servicii de reprezentare media, a fost de 2,7%.

Gradul mediu de îndatorare a eşantionului de companii analizate a fost de 74,2%, cu extremele în anii 2008 (77,3%) şi 2009 (70,8%). Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 128 de firme.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

05 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9750
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5669
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2973
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9304
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.0590

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb