Un studiu care analizează părerea consumatorilor români despre produselor de încălzire a tutunului (THP) identifică motivele care determină fumătorii să treacă la produse cu potenţial de risc redus, informează un comunicat de presă Bat România.
Peste 150.000 de români sunt deţinători de glo, dispozitivul de încălzire a tutunului din portofoliul British American Tobacco. Aproape 90% dintre consumatorii români de produse care încălzesc tutunul consideră că acestea au un impact mai redus asupra calităţii aerului din spaţiile închise, cauzează mai puţin miros pe haine şi mâini şi lasă un gust şi o respiraţie mai puţin neplăcute, comparativ cu ţigările.
Mai mult, aproape 74% dintre repondenţi spun că tuşesc mai puţin şi 63% dintre ei că resimt un impact fizic negativ mai redus comparativ cu fumatul.
Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES) a iniţiat acest proiect pe un eşantion reprezentativ de repondenţi care utilizează produse care încălzesc tutunul (THP), la comanda British American Tobacco. THP-urile sunt dispozitive care încălzesc tutunul şi sunt mai puţin dăunătoare decât ţigările care ard tutunul.
Pentru consumatorii care au trecut la produse de încălzire a tutunului şi au renunţat complet la fumat, diferenţele sunt percepute de mai mulţi dintre repondenţi: 88% dintre repondenţi susţin că tuşesc mai puţin decât atunci când fumau şi 68% spun că resimt un impact mai redus asupra condiţiei lor fizice. În plus, pentru aceşti consumatori, motivele pentru folosirea THP-urilor sunt satisfacţia oferită de aceste produse şi faptul că le pot folosi în jurul
altor persoane fără a le deranja.
În ceea ce priveşte schimbările de comportament care ar putea fi generate de reglementările suplimentare asupra produselor care încălzesc tutunul, studiul arată interzicerea consumului în interior sau dispariţia de pe piaţă a consumabilelor cu arome ar putea limita decizia consumatorilor adulţi de a se îndrepta către alternative la fumat.
Ileana Dumitru, Director Juridic şi Relaţii Publice în cadrul BAT România, declară: "Ştiinţa arată că produsele care nu ard tutunul au potenţialul de a reduce riscurile asociate fumatului şi de aceea ar fi complet greşit să le fie impuse aceleaşi restricţii ca în cazul ţigărilor. Sperăm că parlamentarii români vor înţelege asta şi vor respinge un proiect de lege care ar afecta companiile producătoare, retailerii şi consumatorii români de produse din tutun", a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic şi Relaţii Publice în cadrul BAT România.
Vasile Dîncu, fondatorul IRES, declară: "Înţelegerea experienţei consumatorului este vitală pentru orice companie care urmăreşte să construiască o relaţie puternică şi de lungă durată cu consumatorii săi şi acest lucru este valabil mai ales în cazul produselor care inovează prin intermediul noilor tehnologii. Studiul pe care l-am întreprins demonstrează interesul BAT în acest sens şi ne bucurăm de parteneriatul avut în acest demers".
Studiul IRES a fost realizat pe parcursul a două luni (3 martie - 3 mai 2019) prin metoda de colectare CATI pe un eşantion de 647 de persoane care au utilizat THP timp de cel puţin 6 luni şi care au fumat minimum un an.
Peste 150.000 de români deţin deja un glo, dispozitivul de încălzire a tutunului din portofoliul British American Tobacco.