Recent intrat pe piaţa fast-casual din România, Submarine Burger îşi anunţă planurile de afaceri pentru 2022. Primul punct de vânzare din România a fost deschis pe principiul "dark kitchen", având produsele disponibile doar prin Glovo, cel puţin pentru o perioadă pilot.
Lanţul croat de burgeri, prezent în Zagreb, Rijeka, Split şi Zadar, deţine deja un număr impresionant de 13 locaţii. La începutul anului 2022, brandul se extinde în afara pieţei croate, alegând România drept prima ţară în care urmează să deschidă noi locaţii, după o perioadă pilot de prezenţă online pe platforma Glovo.
Principalul diferenţiator al mărcii este încurajarea şi sprijinirea producătorilor locali. Toate produsele Submarine sunt realizate din ingrediente locale organice, precum "caşcavalul" românesc sau carnea locală preparată în mod tradiţional. Afacerea se bazează în principal pe vânzarea de burgeri şi are o filozofie clădită pe onestitate deplină, concentrându-se pe utilizarea exclusivă a ingredientelor de calitate. Este o abordare care va fi utilizată şi pentru locaţiile viitoare, deoarece are şi un al doilea obiectiv, contribuind la menţinerea unui nivel scăzut al amprentei globale.
"După o etapă de testare a pieţei, în acest an ne propunem să deschidem cel puţin 3 restaurante în Bucureşti cu scopul de a aduce întreaga experienţă Submarine Burger clienţilor români. Când ne referim la strategia şi viziunea pe termen lung, intenţionăm să acoperim Bucureştiul cu restaurantele noastre şi să fim la dispoziţia unui mare procent din populaţie, care să poată veni să mănânce în restaurantele noastre şi să se bucure de mâncarea noastră, livrată inclusiv la pachet" - Aleksandar Lazinica, Fondator şi Co-Proprietar al companiei croate Submarine Burger.
Anul trecut, Submarine Burger a fost inclusă pe lista Financial Times a celor 1.000 de companii cu cea mai rapidă creştere, ocupând locul 720. Este singura companie croată non-tech inclusă în clasament. Un astfel de loc nu este uşor de obţinut, întreaga afacere fiind analizată în detaliu în ultimii cinci ani. Pentru a fi luată în considerare pe listă, compania trebuia să aibă un venit anual de minim 100.000 de euro şi apoi cel puţin 1,5 milioane de euro în 2019. În consecinţă, cerinţa obligatorie era înregistrarea unei creştereri de peste 35,5%. Prin comparaţie, Submarine a înregistrat o creştere totală de 221,4%, veniturile companiei în 2019 situându-se la 4,5 milioane de euro, cu un număr de 77 de angajaţi.
"Pur şi simplu ajustăm modul în care facem afaceri. Agilitatea şi adaptarea la noile condiţii de afaceri sunt cheia succesului oricărei companii. Investiţia continuă în informaţie, noi tehnologii şi dezvoltarea echipei de management a dat roade. Suntem extrem de mândri de faptul că brandul nostru este recunoscut ca fiind unul de succes şi ne vom asigura că menţinem acelaşi ritm de creştere pe piaţa din România. Pentru că suntem o companie orientată spre tehnologie, păşim în faza de investiţii mari în acest domeniu şi în echipa noastră de IT internă, ceea ce ne va permite să ne extindem mai eficient pe piaţă, având deci şi clienţi mai mulţumiţi." - a adăugat Dragoljub Bozovic, Fondator şi CEO Submarine Burger.