Reporter: Pandemia a creat oportunităţi semnificative pentru platformele online. Care era evoluţia Kinderpedia înainte de pandemie şi cum a evoluat activitatea sa după declanşarea crizei sanitare?
Evelina Necula: Kinderpedia este o soluţie completă de comunicare şi management dedicată şcolilor şi grădiniţelor, bazată pe o colaborare permanentă şi o comunicare în timp real între dascăli, elevi şi părinţi. Întreaga activitate este centralizată, astfel încât reduce timpul administrativ al dascălilor cu peste 40%, îmbunătăţeşte implicarea părinţilor, printr-o interfaţă sigură şi uşor de folosit, şi oferă directorilor de şcoală o perspectivă completă asupra tuturor activităţilor şi comunicării din instituţie.
Kinderpedia reuneşte în aceeaşi platformă digitală toate instrumentele administrative necesare pentru buna desfăşurare a orelor la clasă. De la check-in cu QR code pentru a face prezenţa elevilor, sau accesul instantaneu la orar, catalog şi carnet de note, până la predarea video la distanţă şi modulul de teme sau mesageria rapidă, Kinderpedia furnizează infrastructura digitală pentru modernizarea sistemului de învăţământ din România, precum şi la nivel european. În plus, platforma oferă funcţii de facturare automată, management financiar şi plată online a taxelor şcolii, prin integrarea cu sisteme de plată electronice.
Kinderpedia era deja în proces de scalare când a debutat criza Covid 19. Ultimele 6 luni ne aduseseră o creştere de peste 120% a numărului de utilizatori premium şi aveam în curs proiecte ambiţioase, inclusiv acela de a aduce pe platformă şcoli şi grădiniţe publice, pe lângă cele particulare, care aveau atunci cea mai mare pondere între clienţii noştri. Foarte oportun a fost şi faptul că, la cererea utilizatorilor noştri din zona şcolară, integraserăm deja pe Kinderpedia componenta de catalog.
Lunile de pandemie ne-au adus un val de utilizatori fără precedent. Practic, am crescut de la 200 la 2.000 de şcoli şi grădiniţe înregistrate, în timp ce numărul de utilizatori a depăşit în luna mai 100.000.
La originea acestei creşteri semnificative au stat două decizii-cheie. Pe de o parte, a fost lansarea modulului de predare video la distanţă, prin integrarea funcţionalităţilor Zoom pe Kinderpedia, la doar trei zile de la închiderea şcolilor. Orice profesor poate să îşi creeze orarul şi să dea drumul unei lecţii video la distanţă direct din platformă sau chiar din aplicaţia mobilă. Elevii şi părinţii se pot conecta doar cu un click sau un tap pe ecran. În acelaşi timp cu lansarea noii funcţionalităţi, am pus Kinderpedia la dispoziţia şcolilor şi grădiniţelor publice gratuit, pentru a permite şcolii să continue. Am semnat apoi un protocol cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării prin care am formalizat această gratuitate, până la finalul anului şcolar. În plus, 11 module special concepute pentru profesori rămân gratuite pe o perioadă nedeterminată. Sau, pe viaţă, cum ne place nouă să spunem.
Reporter: A fost nevoie de investiţii suplimentare ca să reuşiţi să satisfaceţi întreaga cerere din piaţă?
Evelina Necula: Lunile martie-iunie 2020 au fost cele mai intense de până acum, în activitatea noastră. Desi părea contraintuitiv, într-o perioadă în care totul încetinea, am accelerat dezvoltarea de funcţionalităţi noi, am scalat infrastructura serverelor şi am mărit echipa de suport, pentru a putea răspunde personalizat nevoilor şcolilor, profesorilor şi familiilor.
Rezultatul acestor eforturi a fost prompt şi evident. Pe de o parte, am fost, pentru aproape două luni, singura soluţie pentru educaţie care permitea pornirea unei lecţii video direct din aplicaţie. În scurt timp am dezvoltat şi lansat şi modulul de teme. Parteneriatul cu Amazon Web Services a făcut ca scalarea să fie uşoră şi să răspundem prompt şi eficient eventualelor probleme de conectare ale utilizatorilor.
Reporter: Din ce zonă vin cele mai multe solicitări?
Evelina Necula: La momentul lansării, Kinderpedia a fost concepută ca o soluţie pentru educaţia timpurie - creşă, grădiniţă, până la ciclul primar. Feedback-ul utilizatorilor din ultimii doi ani, însă, ne-a deschis foarte mult către zona de şcoală. Am ascultat de utilizatorii noştri şi am dezvoltat în direcţia solicitată de ei, astfel că suntem, astăzi, un instrument complet de management şi comunicare pentru orice şcoală sau grădiniţă.
În perioada Covid 19, şcolile au fost primele care s-au îndreptat către noi, datorită presiunii de a continua actul de predare. Cu toate acestea, am avut exemple excepţionale de grădiniţe şi afterschool-uri care au ştiut să îşi reinventeze activitatea în online şi să fie alături de copii şi de familii, într-un moment de mare încărcătură emoţională. În acest sens, am susţinut, pe pagina de Facebook a Kinderpedia şi în grupurile în care suntem activi, campania #EducaţieConectată. Un proiect de comunicare şi conştientizare în care ne-am propus să aducem împreună unele dintre cele mai importante voci din educaţie, dar şi opiniile unor părinţi implicaţi şi inspiraţi. A fost un apel la conectare, empatie, normalitate, în vremuri care ne cereau, mai mult ca niciodată, să fim solidari.
Reporter: Ce rezultate financiare aţi avut în primul semestru al acestui an comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut?
Evelina Necula: Prima jumătate a acestui an a marcat o creştere semnificativă pentru Kinderpedia, în ciuda pandemiei. Pe de o parte, întrucât creşterea accelerată de la un an la altul este o tendinţă naturală pentru un startup în curs de scalare. Pe de altă parte, pentru că o bună parte a clienţilor noştri au ales să achite valoarea serviciilor pe anul 2020 anticipat, asigurându-ne, astfel, un excedent de numerar pe care să îl alocăm sprijinirii educaţiei în perioada Covid 19.
Am încheiat anul 2019 cu venituri de peste 100.000 de euro. Pentru anul în curs, anticipăm din nou o multiplicare a acestei cifre. Ne aşteptăm ca veniturile să provină atât de pe piaţa locală, cât şi din scalarea pe alte pieţe europene.
Reporter: Cum apreciaţi competiţia din piaţă?
Evelina Necula: Credem că piaţa soluţiilor digitale pentru educaţie este destul de dinamică, mai ales acum, după Covid 19. Unele soluţii sunt disponibile doar pe web, altele oferă un număr limitat de funcţionalităţi, unele mai mult sau mai puţin suport tehnic. Este important că fiecare scoală poate să facă o comparaţie. Suntem convinşi că adevăraţii lideri din zona educaţiei vor face, dacă nu au făcut-o deja, o analiză riguroasă a ceea ce primesc de la un instrument digital şi vor alege informat.
Educaţia din România are nevoie de soluţii tehnologice superioare şi de antreprenoriat social autentic. Trebuie să recunoaştem, însă, că o parte dintre cei care vânează astăzi contractele cu şcolile sunt "dealeri" de cartele sim şi de tablete. Sperăm, totuşi, ca următoarele luni să ne aducă achiziţii transparente, bazate pe valoarea adăugată adusă utilizatorilor de funcţionalităţi inovatoare şi instrumente prietenoase şi intuitive.
Reporter: Consideraţi că mai este loc pentru noi competitori în domeniu?
Evelina Necula: Oricând e loc pentru inovaţie. Fiind implicaţi pe această piaţă, ne-am dori ca ea să vină de la noi. Totuşi, orice concurenţă ce ridică standardul calităţii soluţiilor şi al serviciilor de care beneficiază şcolile este binevenită.
Reporter: Cum apreciaţi ca s-au adaptat atât profesorii, cât şi elevii, respectiv părinţii, la noul mod de învăţare?
Evelina Necula: Adaptarea la şcoala online este în curs de desfăşurare. S-au făcut paşi importanţi în acest sens. Profesorii şi părinţii s-au familiarizat cu instrumente noi, şi-au asigurat, în mare parte, infrastructura necesară predării sau pregătirii temelor. Un aspect care este încă în lucru este adaptarea curiculei la noile instrumente digitale. Conţinutul educaţional în şcolile noastre este, încă, în mare parte, offline.
Există, însă, şcoli şi dascăli pe care perioada de izolare nu i-a luat prins surprindere, pentru că îşi integraseră deja instrumente digitale moderne în modul de lucru. Şi nu mă refer aici doar la marile şcoli private, deşi suntem mândri că unele dintre cele mai prestigioase au ales Kinderpedia pentru activitatea lor de zi cu zi. Mă refer inclusiv la acei dascăli inspiraţi care au dat tonul trecerii în online şi le-au arătat şi colegilor lor cum să se conecteze. Modul acesta de leadership prin exemplu a fost foarte eficient în ultimele luni.
Reporter: Cum îi ajută Kinderpedia pe aceştia să deprindă cât mai uşor tainele învăţatului online?
Evelina Necula: Menţionam, într-un răspuns precedent, că înrolarea personalizată pe Kinderpedia şi suportul dedicat sunt între beneficiile care ne diferenţiază pe piaţa soluţiilor pentru educaţie. Această abordare ne-a făcut soluţia preferată a unora dintre cele mai reprezentative şcoli şi grădiniţe şi partenerul lor pe termen lung.
Pe lângă librăria online de tutoriale, simplificăm activitatea şcolilor pe Kinderpedia printr-un calendar personalizat de "onboarding". Stăm alături de clienţii noştri şi ne asiguram că înţeleg funcţionarea platformei şi că obţin toate beneficiile din utilizarea optimă a acesteia. Considerăm că, după training personalizat şi o perioadă de suport intensiv, orice utilizator se descurcă autonom. O bună parte a profesorilor pe care noi i-am sprijinit în adoptarea Kinderpedia i-au învăţat pe colegii lor să folosească platforma şi au devenit agenţi ai schimbării în comunităţile lor.
Mai mult decât atât, am organizat, în luna aprilie, webinarii de introducere a Kinderpedia pe care le-au parcurs, alaturi de noi, peste 500 de profesori. Ele au rămas disponibile în librăria noastră de tutuoriale şi au înregistrat mii de vizualizări ulterioare. Vom relua seria cursurilor online pentru profesori, pentru că au fost extrem de apreciate de toţi participanţii.
Reporter: Vă rog să adăugaţi orice altă informaţie consideraţi că ar fi de interes pentru cititorii nostri.
Evelina Necula: Kinderpedia, soluţia completă de comunicare şi management pentru o educaţie conectată, păşeşte într-o nouă etapă de dezvoltare. Lunile ce urmează vor fi marcate de consolidarea poziţiei pe noi pieţe şi de lansarea de funcţionalităţi noi, pentru a integra cu uşurinţă conţinutul digital şi a facilita modelul de blended education.
Ca să acceleram această etapă de creştere, am atras o nouă rundă de finanţare, de 400.000 de euro.
Runda este condusă de Roca X, care a angajat deja suma de 200.000 de euro şi cuprinde o componentă de equity crowdfunding de 200.000 de euro, pe platforma SeedBlink, care s-a subscris deja integral.
Kinderpedia a primit numeroase recunoaşteri internaţionale şi locale pentru inovaţie şi pentru contribuţia sa la transformarea educaţiei.
Misiunea Kinderpedia este să transforme educaţia prin optimizarea proceselor administrative şi plasarea colaborării între profesor şi părinte în centrul actului educaţional. Aplicaţia noastră face tranziţia către o educaţie conectată, inteligentă, bazată pe o colaborare permanentă şi o comunicare în timp real între dascăli, elevi şi părinţi.
Reporter: Vă mulţumesc!