SUPLIMENT INFRASTRUCTURA Investiţiile în dezvoltarea şi modernizarea industriei feroviare - priorităţile GRAMPET Group

Ziarul BURSA #Companii / 2 septembrie

Investiţiile în dezvoltarea şi modernizarea industriei feroviare - priorităţile GRAMPET Group

GRAMPET este prima multinaţională cu capital 100% românesc şi, totodată, pionier în domeniul dezvoltării de soluţii integrate de transport de marfă şi logistică. A fost înfiinţată în anul 1999 cu obiectivul de a deveni cel mai important jucător din industria feroviară din ţară, iar de atunci a investit constant în proiecte strategice şi soluţii eficiente prin care a contribuit la dezvoltarea durabilă a industriei feroviare.

Din anul 2004, şi-a început ascensiunea şi pe alte pieţe din Europa, odată cu extinderea afacerilor grupului în Bulgaria. Au urmat apoi Ungaria (în anul 2005), Republica Moldova şi Germania (cinci ani mai târziu, în 2010), Aus­tria (în 2012), Croaţia (în 2016), Serbia (în anul 2018) şi Grecia (în 2019), iar începând cu anul 2021, GRAMPET operează şi pe piaţa din Slovenia.

Amprenta GRAMPET Group: cifră de afaceri de 440 milioane de euro în 2023, 18 companii şi peste 7.500 de angajaţi

Investiţiile în dezvoltarea şi modernizarea industriei feroviare - priorităţile GRAMPET Group

Astăzi, GRAMPET Group este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Are în portofoliu 18 companii cu pes­te 7.500 de angajaţi şi activitate pe teritoriul a zece ţări din Europa. Transportă anual 15 milioane de tone de marfă, operează 450 de locomotive şi 20.000 de vagoane, iar cifra de afaceri la nivel de grup a ajuns în 2023 la 440 de milioane de euro.

Grup Feroviar Român (GFR) este compania fanion a GRAMPET. Aceasta furnizează servicii de transport feroviar naţional şi internaţional şi servicii conexe în funcţie de nevoile clienţilor săi. GFR este cel mai mare operator privat de transport feroviar de marfă din România, cu peste 15.000 de vagoane şi 350 de locomotive care transportă mărfuri către mii de destinaţii. O componentă importantă a portofoliului GFR îl constituie transportul de produse petroliere pentru care are alocat un parc de peste 4.000 de vagoane cisternă. Compania este lider naţional detaşat în această piaţă, iar pentru a-şi spori eficienţa şi competitivitatea, investeşte continuu în proiecte de digitalizare a sistemelor şi în dezvoltarea de aplicaţii IT pe care le integrează în operaţiunile sale.

La nivelul grupului GRAMPET, s-a investit masiv în dezvoltarea infrastructurii şi a materialului rulant, incluzând aici cele 4 fabrici din România şi Ungaria, unde se construieşte, repară şi modernizează vehicule feroviare.

RELOC Craiova, o fabrică înfiinţată în urmă cu aproape 60 de ani, este astăzi cea mai importantă companie din Europa de Sud-Est în sectorul de proiectare, fabricare, reparare şi modernizare a materialului rulant, precum şi unul dintre cei mai importanţi furnizori de vehicule feroviare şi piese de schimb. Prin dezvoltarea constantă a capacităţilor tehnologice existente, compania membră a GRAMPET Group, se asigură că serviciile sale corespund cerinţelor clienţilor. Din pasiune pentru locomotive, derulează proiecte prin care prelungeşte ciclul de viaţă al acestora, printre ele numărându-se şi cel de modernizare a 19 locomotive electrice 5100 kW, contract finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) a cărui valoare se ridică la 91,1 milioane de euro.

Electroputere VFU Paşcani, o fabrică cu 155 de ani de experienţă şi tradiţie, este şi ea membră a grupului GRAMPET. Specializată în fabricarea, modernizarea şi întreţinerea vehiculelor feroviare de călători şi marfă, compania a implementat un proiect de investiţii de peste 30 de milioane de euro, cu scopul de a integra eficient noile tehnologii în activitatea sa şi de a pregăti resursa umană de care dispune. Totodată, aceasta a dezvoltat şi implementat atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa internaţională, un proces unic de modernizare, R&R - Redesigned and Rebuilt ("Reproiectat şi Reconstruit"), adresat vehiculelor feroviare uzate. După modernizare, ele au performanţe similare celor noi, la costuri semnificativ mai mici. În plus, compania a câştigat anul trecut două licitaţii pentru contracte finanţate prin PNRR. Primul are o valoare de 35 de milioane de euro şi vizează modernizarea a 22 de vagoane, clasa a II-a seria 2076, şi achiziţia de servicii de mentenanţă. Iar cel de-al doilea contract, cu o valoare estimată la 31,9 milioane de euro, are ca obiectiv modernizarea unui număr de 20 de vagoane, clasa a II-a seria 2076, cu dotări pentru persoanele cu mobilitate redusă şi transport biciclete/schiuri.

Din GRAMPET Group fac parte şi REVA Simeria - una dintre cele mai mari companii româneşti din industria fabricării, reparării şi modernizării materialului rulant de marfă, cu o tradiţie de peste 145 de ani - şi GRAMPET Debreceni - cu peste 120 de ani de tradiţie în domeniul reparării şi fabricării de vagoane de marfă, lider de piaţă pe plan intern în repararea vagoanelor pentru transportul de gaze, care deţine una dintre cele mai importante fabrici din Europa, specializată în repararea vagoanelor de marfă şi a vagoanelor cisternă. Compania efectuează revizii, reparaţii şi modernizări pentru peste 2.400 de vagoane de marfă şi cisterne în fiecare an.

Investiţie de 10 milioane de euro în cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa

Dezvoltarea GRAMPET Group vine şi ca urmare a investiţiilor în diferite proiecte strategice. Cel mai recent dintre ele este terminalul de transbordare a cerealelor de la Dorneşti, judeţul Suceava. Acesta este rezultatul unei investiţii de 10 milioane de euro şi are o capacitate de transbordare de 3 milioane de tone de cereale pe an. Este cel mai mare de acest tip din Europa şi reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care grupul şi l-a asumat în urmă cu 25 de ani, de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România.

Noul complex de la Dorneşti este un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în Portul Constanţa, şi consolidează poziţia României ca hub european logistic şi feroviar. Integrează soluţii tehnice şi tehnologice similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, permite transbordarea simultană a 8 vagoane şi asigură un flux de transport continuu şi rapid, fără pierderi de calitate. Este al cincilea terminal operat de GRAMPET Group şi GFR, marcând un nou capitol în eforturile acestora de a eficientiza infrastructura feroviară alături de celelalte 4 terminale logistice situate la graniţele cu Ucraina, Republica Moldova (la Galaţi, Cristeşti Jijia şi Halmeu) şi în zona de nord a Capitalei.

Investiţiile în educaţie - cheia transformării unei societăţi

Pentru GRAMPET Group sunt importante şi investiţiile în educaţie şi în resursa umană, context în care a iniţiat în anul 2017 proiectul Şcoala GFR, prin intermediul căruia a oferit unui număr de peste 1.200 de persoane şansa de a urma cursuri de calificare profesională şi de a se specializa în meserii precum: mecanic de locomotivă, şef de tren, revizor tehnic de vagoane, manevrant vagoane şi magaziner. Până în prezent, GFR a investit 18 milioane de euro în acest proiect.

Însă acesta nu este singurul în care companiile din grup se implică. Începând din anul 2022, GRAMPET a dezvoltat un parteneriat strategic cu mediul academic, pentru a le oferi studenţilor de la facultăţile de profil acces la programe de studiu şi resurse care să ajute la o mai bună pregătire a forţei de muncă din industria feroviară.

În plus, în 2023, GFR a semnat un parteneriat cu Universitatea Naţională de Ştiinţă şi Tehnologie POLITEHNICA Bucureşti pentru crearea unui campus profesional integrat destinat tinerilor interesaţi să urmeze un parcurs educaţional cât mai relevant pentru piaţa muncii. Proiectul "Campus Dual Politehnica Bucureşti" va atrage fonduri europene în valoare de 30 de milioane de euro pentru construirea de spaţii de învăţământ şi cercetare, cantină, cămin, hală multimodală pentru ateliere digitale şi sport, dar şi alte facilităţi dedicate studenţilor.

Şi tot în acelaşi an, în cadrul parteneriatului cu UNSTPB, GRAMPET Group a investit în modernizarea unui laborator în cadrul Facultaţii de Transporturi, pentru a facilita accesul studenţilor la programe de studiu şi soluţii de software performante, care să îi ajute să dobândească noi cunoştinţe şi să îşi perfecţioneze abilităţile deja exis­tente.

Accesul la educaţie este însă de multe ori greu de obţinut, mai ales pentru cei din comunităţile defavorizate sau minoritare. Conştient de rolul pe care educaţia îl are în transformarea unei societăţi, şi în reducerea decalajelor sociale şi economice, Gruia Stoica, preşedintele GRAMPET Group, a pus bazele Fundaţiei Toflea - organizaţie dedicată integrării minorităţilor şi sprijinirii tinerilor talentaţi prin acordarea de burse de studiu. Prin intermediul acesteia, sute de elevi au fost sprijiniţi să-şi continue studiile, fiind încurajaţi în acelaşi timp să-şi păstreze identitatea etnică.

Anual, fundaţia susţine educaţia a cel puţin 450 de copii, majoritatea din comunitatea romă din localitate, iar datorită acesteia, Toflea este astăzi una dintre puţinele localităţi din ţară unde rata abandonului şcolar este zero şi toţi tinerii au absolvit cel puţin liceul.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7871
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3453
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0070
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.2660

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb