Autostrada Moldovei, cunoscută şi sub denumirea de A7, reprezintă un proiect esenţial pentru infrastructura rutieră a României, fiind destinată să conecteze regiunile estice ale ţării cu restul reţelei de autostrăzi. Sectorul Buzău-Focşani al acestei autostrăzi este în prezent unul dintre cele mai dinamice şantiere din România, iar progresele rapide înregistrate aici sunt datorate în mare măsură Companiei UMB, deţinută de antreprenorul Dorinel Umbrărescu, potrivit datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. De exemplu, în cazul sectorului Buzău-Focşani al Autostrăzii Moldovei (A7), UMB a demonstrat această capacitate prin avansul rapid al lucrărilor pe lotul 2, care se întinde pe o distanţă de 30,8 kilometri între Vadu Paşii şi Râmnicu Sărat.
Conform datelor CNAIR, în cazul lotului 2 al sectorului Buzău-Focşani, UMB a dislocat un număr impresionant de resurse umane şi echipamente. Lotul 2 este în faza finală a lucrărilor, cu trasarea marcajelor rutiere deja începută, ceea ce indică un progres avansat. Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a subliniat, într-o postare pe Facebook, că, având în vedere ritmul alert al lucrărilor, există o posibilitate reală ca acest tronson de autostradă să fie deschis circulaţiei chiar în cursul acestui an, mult înainte de termenul contractual stabilit pentru aprilie 2025.
Pe lângă mobilizarea resurselor, UMB se remarcă şi prin calitatea execuţiei lucrărilor. Antreprenorul român Dorinel Umbrărescu are o reputaţie solidă în industrie pentru finalizarea proiectelor nu doar la timp, ci şi la standarde ridicate de calitate. Pe lotul 2 al autostrăzii Buzău-Focşani, compania a avansat rapid cu aşternerea stratului final de asfalt, un pas esenţial înainte de trasarea marcajelor rutiere. Utilizarea tehnologiilor moderne şi a materialelor de înaltă calitate a permis companiei să respecte standardele ridicate de execuţie, ceea ce contribuie la durabilitatea şi la siguranţa viitoarei infrastructuri.
Această secvenţă de operaţiuni este esenţială pentru pregătirea drumului pentru deschiderea traficului, care, conform prognozelor CNAIR, ar putea avea loc chiar în acest an, mult înainte de termenul contractual de aprilie 2025.
Sectorul Buzău-Focşani al Autostrăzii A7 este divizat în patru loturi distincte:
- Lotul 1: Aproape 5 kilometri, incluzând podul peste râul Buzău.
- Lotul 2: 31 kilometri, cel mai avansat în prezent, cu marcajele rutiere deja în curs de realizare.
- Lotul 3: 36 kilometri, unde avansul lucrărilor este mai lent, dar se aşteaptă finalizarea în 2024.
- Lotul 4: 11 kilometri, aflat şi el într-un stadiu avansat.
În total, acest sector va acoperi aproximativ 83 de kilometri de drum de mare viteză între Buzău şi Focşani, facilitând conexiuni mai rapide şi mai sigure între aceste două oraşe importante din estul ţării.
Proiectele de infrastructură derulate de UMB nu se limitează doar la sectorul Buzău-Focşani al Autostrăzii A7. După finalizarea lucrărilor pe acest tronson, echipele sale vor fi mutate pe alte şantiere deschise în ţară, cum ar fi sectoarele Focşani-Bacău şi Bacău-Paşcani ale aceleaşi autostrăzi, precum şi pe alte proiecte majore, precum Drumul Expres Craiova-Piteşti şi Drumul Expres Brăila-Galaţi. Această capacitate de a disloca rapid resurse de la un proiect la altul este un avantaj competitiv major pentru UMB, permiţându-i să gestioneze simultan mai multe proiecte de infrastructură complexe.
Deşi ritmul alert al lucrărilor pe sectorul Buzău-Focşani este încurajator, rămâne de văzut dacă acest progres rapid va fi menţinut şi pe celelalte loturi, în special pe loturile 1 şi 3, unde avansul nu este la fel de spectaculos. Asociaţia Pro Infrastructura a exprimat unele rezerve cu privire la posibilitatea ca aceste loturi să fie finalizate până la sfârşitul anului 2024, estimând că termenul realist de finalizare ar putea fi în 2025.
Totuşi, în cazul în care UMB va reuşi să finalizeze lucrările pe sectorul Buzău-Focşani înainte de termen, aceasta ar reprezenta nu doar un succes remarcabil pentru companie, ci şi un exemplu pozitiv pentru întregul sector de infrastructură din România, demonstrând că, printr-o gestionare eficientă şi o execuţie riguroasă, proiectele mari pot fi realizate într-un timp relativ scurt şi la standarde înalte de calitate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.09.2024, 16:39)
Construim foarte scump cu materiale ieftine și după un an apar gropi pe autostrăzi.