SUPLIMENT RETAIL / DUPĂ RECORDUL DE 3 MILIARDE LEI DE ANUL TRECUT "Leroy Merlin estimează vânzări de 3,5 miliarde lei, în acest an"

Ziarul BURSA #Companii / 28 iunie 2022

 Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România

Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România

(Interviu cu Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România)

Leroy Merlin estimează că, în acest an, va depăşi propriul record în materie de vânzări şi va atinge cifra de 3,5 miliarde lei, după o cifră de afaceri de 3 miliarde realizată în 2021, ne-a spus, într-un interviu, Frédéric Lamy CEO Leroy Merlin România. "Trendul a fost unul ascendent, vânzările au continuat să crească, industria construcţiilor a mers înainte, iar clienţii noştri au investit şi anul trecut în proiecte de amenajare, mai ales că mulţi au continuat să lucreze în sistem remote din cauza contextului sanitar", ne-a mai spus, printre altele, domnia sa.

Reporter: Cum s-a modificat modul în care este împărţit sectorul de retail (între online şi offline) în ultimii doi ani?

Frédéric Lamy: În primul rând, depinde foarte mult de industrie. În ultimii doi ani, pandemia a creat contextul prielnic pentru migrarea businessurilor în online, din cauza restricţiilor sanitare. În prezent, mai ales în industria de bricolaj, este foarte importantă strategia omnicanal, oferindu-le posibilitatea oamenilor să aleagă modalitatea de cumpărare pe care o preferă şi pe care o au la îndemână, fie că vorbim de cumpărături în magazine fizice sau online.

Prin urmare, clienţii Leroy Merlin au acces şi la soluţii alternative de cumpărare, precum: Rezervă şi Ridică, prin care aceştia îşi pot rezerva produsele dorite în magazin cu ridicare personală ulterioară, Comanda telefonică - pentru cei care doresc să plaseze telefonic o comandă rapidă, Comandă online cu livrarea produselor la domiciliu sau aplicaţia mobilă Leroy Merlin care oferă acces la toate produlesele disponibile în magazin.

De asemenea, pe lângă dezvoltarea segmentului online, mizăm şi pe extinderea reţelei de magazine fizice la nivel naţional, care în acest moment numără 20 de unităţi. În luna mai, am deschis cel de-al doilea magazin Leroy Merlin din judeţul Braşov. Decizia de a deschide un al doilea magazin în oraş a venit în urma cererii tot mai cres­cute de produse de bricolaj, susţinută şi de proiectele în construcţii aflate în desfăşurare, dar şi de interesul braşovenilor pentru amenajarea şi renovarea propriilor locuinţe sau a altor proprietăţi, mai ales că Braşovul este şi un oraş turistic.

Reporter: Cum a evoluat cererea online, în segmentul pe care-l reprezentati, dar şi în cadrul companiei dumneavoastră?

Frédéric Lamy: În cadrul Leroy Merlin, vânzările din online s-au triplat în 2021, iar segmentul a ajuns să genereze 10% din afaceri, odată cu res­tricţiile impuse de autorităţi şi cu listarea digitală a întregului portofoliu al companiei, ce cuprinde peste 30.000 de produse.

Totodată, observăm că trendul vânzărilor online a crescut atât de mult, încât au devenit foarte active şi oraşe în care Leroy Merlin nu este prezent cu un magazin fizic.

Reporter: În ce măsură v-aţi orientat/intensificat activitatea către online?

Frédéric Lamy: La începutul anului 2020, aveam zero afaceri în zona de e-commerce şi, într-o singură lună, cu o echipă mică de oameni, am reuşit să implementăm o soluţie care s-a dezvoltat ulterior foarte mult, devenind o parte semnificativă din cifra de afa­ceri. Oportunitatea transformării digitale nu a fost una uşoară. După o muncă intensă pentru îmbunătăţirea sistemelor IT, am reuşit să aducem în online o paletă largă de produse şi am dezvoltat noi servicii, precum platforma telefonică, soluţii click-and-collect, livrare la domiciliu.

Începând cu iulie anul trecut, întregul portofoliu de produse este disponibil în magazinul online, cu livrare în toată ţara, iar în februarie, anul acesta, am lansat propria aplicaţie mobilă, Leroy Merlin. Astfel, utilizatorii au acces direct de pe telefon la portofoliul online de peste 30.000 de produse, dar şi la secţiunea "Inspiraţie" dedicată articolelor şi tutorialelor video pentru idei şi soluţii în proiecte de amenajare şi renovare pentru casă şi grădină. De asemenea, clienţii Leroy Merlin pot comanda online, direct de pe telefon prin intermediul aplicaţiei printr-un proces foarte simplu.

Reporter: Ce investiţii aţi făcut pentru această trecere?

Frédéric Lamy: Pentru a susţine evoluţia accelerată a segmentului de e-commerce, am investit în zona de logistică şi în organizare a platformei de supply chain, precum şi în echiparea magazinelor cu o soluţie IT care să permită alegerea celui mai bun prestator de servicii de livrare pentru fiecare comandă. Pentru anul acesta, avem în plan dezvoltarea de numeroase proiecte de organizare logistică bazate pe platforma urbană de supply chain şi implementarea de noi modalităţi de a pregăti comenzile clienţilor mai rapid şi mai eficient în magazinele fizice.

Reporter: Ce proiecte derulaţi în prezent şi ce alte investiţii aveţi în plan pentru acest an?

Frédéric Lamy: În 2022, avem în plan să investim în procesele de transformare digitală, dar şi în lanţul de aprovizionare, pentru a susţine livrările online. De asemenea, am continuat investiţiile şi în magazinele fizice, prin deschiderea celui de-al doilea magazin Leroy Merlin în Braşov. În acest sens, ne dorim să ne extindem numărul de magazine, iar până în 2024 vrem să ajungem la 25 de magazine.

Un alt obiectiv pe care îl avem în plan este dezvoltarea reţelei logistice, prin platforme regionale care să ofere suport şi mai mult segmentului online, pentru stocare şi livrare cât mai rapidă. Planul pe termen scurt include şi deschiderea unei platforme urbane pentru zona Bucureşti-Ilfov, care să ne permită adăugarea de noi produse, dar şi reducerea termenului de livrare.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2021 şi care este cifra de afaceri în primul trimestru al lui 2022?

Frédéric Lamy: În 2021, am atins un record al vânzărilor şi am ajuns la 3 miliarde lei. Trendul a fost unul ascendent, vânzările au continuat să crească, industria construcţiilor a mers înainte, iar clienţii noştri au investit şi anul trecut în proiecte de amenajare, mai ales că mulţi au continuat să lucreze în sistem remote din cauza contextului sanitar.

Anul acesta, estimăm vânzări de 3,5 miliarde de lei şi credem în potenţialul de creştere a pieţei.

Reporter: Credeţi că cererea din piaţă va continua să fie preponderent online şi dacă da, sunt pregătite centrele comerciale să facă faţă unei astfel de cereri pe termen lung?

Frédéric Lamy: La nivelul companiei, comerţul online râmâne o componentă importantă în strategia Leroy Merlin, pe care vom continua să o dezvoltăm. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri aleg un mix între cele două modalităţi de cumpărare, existând chiar cazuri în care aceştia vin mai întâi în magazin pentru a studia oferta, pentru ca mai apoi să finalizeze achiziţia, online, de acasă.

Reporter: Care sunt problemele cu care vă confruntaţi şi ce măsuri consideraţi că ar fi nevoie să fie luate în domeniu?

Frédéric Lamy: În prezent, mediul economic nu este unul încurajator, mai ales dacă ne referim la sincopele din lanţul de aprovizionare sau la creşterea preţurilor în rândul materiilor prime şi al energiei. Politica noastră a fost să limităm pe cât posibil majorările de preţuri din lanţul de distribuţie, limitând impactul asupra consumatorilor finali. În ceea ce priveşte valabilitatea la raft a produselor noastre, am avut câteva probleme cu anumite categorii de produse, precum lemn sau produsele de grădinărit, la finalul anului trecut. Din fericire, datorită faptului că facem parte dintr-un grup internaţional, am reuşit să aducem clienţilor produsele dorite.

De asemenea, o altă provocare cu care ne confruntăm şi ale cărei efecte se resimt puternic în prezent este creşterea inflaţiei. În acest sens, obiectivul nostru este să menţinem preţurile la un nivel atractiv pentru clienţii noştri, astfel încât să le putem proteja puterea de cumpărare.

Reporter: Ce perspective are piaţa de profil?

Frédéric Lamy: Aşa cum am precizat, piaţa de profil din România are un potenţial de creştere foarte mare, care nu a ajuns nici pe departe la saturaţie. Românii îşi iubesc casa, cei mai mulţi dintre aceştia sunt proprietari, ceea ce le permite să facă modificări şi reamenajări oricând îşi doresc. Totodată, pandemia a scos în evidenţă şi dorinţa oamenilor de a-şi amenaja casele, mai ales că mulţi au schimbat biroul de la serviciu cu unul readaptat în propria locuinţă, dar şi grădinile acolo unde există.

Reporter: Mulţumesc!

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb