SUPLIMENT RETAIL Magazinele fizice au în continuare cea mai mare pondere a vânzărilor, în JYSK

Ziarul BURSA #Companii #Comerţ / 15 iunie 2021

Magazinele fizice au în continuare cea mai mare pondere a vânzărilor, în JYSK

JYSK România a înregistrat rezultate record, anul trecut, în ciuda faptului că a avut două luni magazinele închise, ne-a spus, într-un interviu, Alex Bratu, Country Manager JYSK România şi Bulgaria. Conform domniei sale, cifra de afaceri a fost de 612,5 milioane lei, iar profitul brut înainte de taxe - de 81,9 milioane lei. Astfel, creşterea procentuală a cifrei de afaceri este de 5,3%, iar cea a profitului brut înainte de taxe - de 8,4%, faţă de anul financiar precedent. Pentru anul financiar în curs, domnia as estimează, de asemenea, creşteri.

(Interviu cu Alex Bratu, Country Manager JYSK România şi Bulgaria)

Reporter: Comerţul offline s-a transformat, în mare parte, în comerţ online, în ultimul an, în contextul în care cererea s-a orientat mai mult către mediul digital, mişcare forţată de criza sanitară. Cum catalogati retailul, în general, după perioada de pandemie - drept câştigător sau drept pierzător?

Alex Bratu: Cred că depinde foarte mult de tipul de retailer. În cazul nostru, cele două luni de anul trecut în care am avut toate magazinele fizice închise, 85 la acea vreme, au fost o perioadă extrem de dificilă, cu multe temeri şi incertitudini faţă de ce urma să se întâmple. După încheierea stării de urgenţă şi redeschiderea magazinelor, clienţii noştri au revenit în magazine. Bineînţeles, ne-am adaptat situaţiei şi am implementat în magazine toate măsurile de siguranţă şi de distanţare. După redeschiderea magazinelor, vânzările au mers foarte bine, atât cele online, cât şi cele în magazinele fizice. Dovadă stă faptul că, anul trecut, am continuat să ne extindem reţeaua de magazine fizice şi am deschis 15 magazine noi. Suntem un retailer care comercializează produse pentru casă, iar în perioada de pandemie casa a fost foarte importantă pentru fiecare dentre noi. Mulţi clienţi şi-au direcţionat bugetele catre îmbunătăţirea locuinţei şi acest lucru ne-a ajutat să fim de partea câştigătoare.

Reporter: Care a fost strategia JYSK România pentru a trece mai uşor prin criză şi pentru a minimiza pierderile?

Alex Bratu: Perioada în care am avut toate magazinele închise a fost cea mai dificilă. Nu aş fi crezut vreodată că, la un moment dat, vom fi obligaţi să închidem toate magazinele fizice. A fost un moment care ne-a surprins pe toţi. În acea perioadă, cel mai important a fost pentru noi să îi păstrăm alături pe toţi colegii noştri, să îi ţinem la curent cu ce se întâmplă şi să îi asigurăm că totul va fi bine. Ne-am concentrat eforturile asupra webshop-ului şi a trebuit să regândim logistica pentru comenzile online, care în primăvara anului trecut au depăşit cu mult capacitatea cu care eram obişnuiţi.

După redeschiderea magazinelor, a fost important să ne putem adapta rapid regulilor impuse de autorităţi. De-a lungul ultimului an, aceste reguli s-au modificat constant, în funcţie de evoluţia pandemiei. Aici mă refer la programul de funcţionare a magazinelor, la numărul maxim de clienţi dintr-un magazin, la informările către clienţi şi aşa mai departe.

Am introdus şi servicii noi, care să îi ajute pe clienţi să achiziţioneze mai uşor produsele noastre, precum serviciul Order Online, Pick Up in Store, care este un succes. Clienţii pot face comanda online, unde avem şi un sortiment mai variat de produse, şi pot alege ca produsele să fie livrate în magazinul JYSK cel mai apropiat, pentru a nu avea costuri de transport.

Un alt serviciu nou în JYSK este cel de Business to Business, pe care îl lansăm în luna iunie. Este un serviciu pe care îl planificăm de mai mult timp, deoarece şi cererea din partea persoanelor juridice a crescut. Noul departament de B2B va facilita cumpărăturile pe care companiile le fac de la JYSK: companii din domeniul HoReCa, firme care doresc să îşi mobileze birourile, arhitecţi şi designeri de interior etc.

Reporter: Care au fost modificările/tendinţele cererii în pandemie?

Alex Bratu: Cererea pentru produse destinate casei a crescut în pandemie. În topul creşterii se află mobilierul de birou, decoraţiunile, saltelele superioare, iar la categoria de mobilier de grădină există o creştere spectaculoasă pentru seturile de terasă, umbrelele de soare şi pavilioanele

Reporter: În ce masură v-ati orientat/intensificat activitatea către online?

Alex Bratu: Ponderea cumpărăturilor online este în creştere de mulţi ani, pandemia a făcut doar ca lucrurile să se mişte mai repede. Noi ne propunem să fim acolo unde sunt şi clienţii şi să le oferim posibilitatea de a interacţiona cu JYSK prin ce canal îşi doresc. Serviciul Order Online, Pick Up in Store este un bun exemplu în acest caz.

De asemenea, în webshop clienţii pot găsi o varietate mult mai mare de produse decât în magazinul fizic.

Reporter: Ce investiţii aţi făcut pentru trecerea vânzărilor în pnline?

Alex Bratu: Investiţiile pentru dezvoltarea magazinului online au fost planificate şi demarate înainte de pandemie. Aceste investiţii ţin de logistica centrelor de distribuţie, de sistemele digitale pe care le folosim, de extinderea departamentului de E-Business şi de multe altele.

Reporter: Ce alte investiţii aveţi în plan pentru acest an şi ce buget aţi alocat în acest sens?

Alex Bratu: Din momentul în care franciza JYSK a fost preluată de JYSK Nordic, în 2014, ţinta noastră a fost de a inaugura 15 magazine noi pe an în România. Investiţiile majore, pe plan local, se îndreaptă aşadar către expansiune. Chiar dacă cererea din online este în creştere, noi credem în continuare în magazinele fizice. Anul acesta avem în plan inaugurarea a 15 magazine. Cele mai recente deschideri au fost la Alba Iulia, Oraviţa, Reghin şi Bacău, iar vara aceasta urmează să deschidem noi magazine în Constanţa, Piteşti, Câm­pina, Vaslui, Paşcani, Timişoara, Roşiorii de Vede. Vara aceasta marcăm un moment foarte important pentru expansiunea JYSK, inaugurarea celui de de-al 100-lea magazin din ţară, la Constanţa. Suntem bucuroşi că am atins această cifră şi sărbătorim momentul cu o campanie naţională.

Un alt proiect important în care vom investi este cel de reamenajare a magazinelor fizice mai vechi, pe care le vom adapta noului concept de magazin JYSK, Store 3.0. Reamenajarea implică aducerea magazinului la cele mai noi standarde, prin înlocuirea podelelor, a sistemului de iluminat, a rafturilor şi aşa mai departe. Până la finalul anului 2024, toate magazinele JYSK vor fi modernizate.

Reporter: Credeţi că cererea din piaţă va continua să fie preponderent online? Şi dacă da, sunt pregătite centrele comerciale să facă faţă unei astfel de cereri pe termen lung?

Alex Bratu: În acest moment, magazinele fizice sunt în continuare cele care au cea mai mare pondere a vânzărilor în JYSK. Avem şi o reţea mare de magazine fizice, în luna iunie marcăm inaugurarea magazinului cu numărul 100. Atunci când îşi amenajează casa, majoritatea clienţilor vor să vadă produsele, să le testeze, să simtă materialele din care sunt realizate, să ceară informaţii de la asistenţii de vânzare şi, de ce nu, să se inspire în magazin cu privire la cum pot combina diverse produse. Din acest motiv, pentru noi magazinele fizice sunt foarte importante. Deschidem magazine şi în oraşe mari, şi în oraşe mici, pentru că dorim să fim accesibili şi din punct de vedere al distanţei. Credem că soluţia de succes este îmbinarea magazinelor fizice cu cel online, astfel încât clienţii să poată face aceleaşi lucruri în magazinul fizic sau online: să se informeze, să se inspire, să cumpere, să returneze sau să ceară sfa­turi.

Reporter: Cum aţi încheiat anul 2020 şi care este cifra de afaceri în primul trimestru al lui 2021?

Alex Bratu: În JYSK, anul financiar începe la 1 septembrie şi se încheie la 31 august. Am trecut de jumătatea anului financiar curent cu rezultate îmbucurătoare. În anul financiar trecut, în ciuda faptului că am avut două luni magazinele închise, am avut rezultate record în România, cu o cifră de afaceri de 612,5 milioane lei şi un profit brut înainte de taxe de 81,9 milioane lei. Creşterea procentuală a cifrei de afaceri este de 5,3%, iar cea a profitului brut înainte de taxe este de 8,4%, faţă de anul financiar precedent. Estimăm o creştere şi pentru acest na financiar.

Reporter: Ce produse noi aduceţi anul acesta în piaţă?

Alex Bratu: Gama noastră de produse este înnoită de câteva ori pe an. Fiecare categorie de produse este împrospătată cu articole noi, în funcţie de trendurile pe care le stabilim. De ceva timp, eforturile noastre sunt îndreptate spre introducerea în sortiment a produselor realizate din materiale sustenabile - lemn certificat FSC, bumbac organic, bumbac reciclat, poliester reciclat certificat GRS (Global Recycle Standard) sau plastic reciclat. Acum pregătim lansarea colecţiei indoor pentru Toamna anului 2021. În această colecţie vom avea multe produse realizate din bambus, decoraţiuni din ceramică, sticlă transparentă sau sticlă colorată, vom introduce produse noi în gama de mobilier de birou pentru acasă, mai multe piese de mobilier cu siluete rotunde.

Reporter: Ce perspective are piaţa de profil?

Alex Bratu: Credem că multe obiceiuri din perioada pandemiei vor rămâne şi în viitor, iar acest lucru înseamnă că oamenii vor continua să fie interesaţi de calitatea spaţiului în care locuiesc. Estimăm că piaţa de profil va creşte în continuare, atât ca număr de jucători, cât şi ca vânzări, dar este posibil ca ritmul de creştere să nu mai fie atât de accelerat.

Reporter: Cum apreciaţi măsurile de susţinere adoptate de Guvern pentru domeniu şi ce alte măsuri consideraţi că ar fi nevoie să fie luate?

Alex Bratu: Cred că întreaga lume a fost luată prin surprindere de situaţia pandemică şi fiecare a reacţionat cum a putut. Am văzut cu toţii guverne coerente, cu acţiuni logice şi închegate, realiste în ceea ce priveşte situaţia, dar şi guverne depăşite de situaţie, într-o negare continuă, cu un discurs populist.

Cred că în România am fost undeva la mijloc, suportul a fost în măsura posibilităţilor, iar restricţiile nu au fost din cele mai dure. Cât despre măsurile luate, e greu să mulţumeşti pe toată lumea. Unele măsuri au fost absurde, altele raţionale.

Reporter: Mulţumim!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb