Sute de turişti britanici au rămas blocaţi în România după ce zborul lor a fost anulat, iar compania aeriană nu a putut să ofere zboruri alternative pentru o săptămână, potrivit Daily Mail. Zeci de pasageri legaţi de Glasgow au rămas fără altă opţiune decât să aştepte următorul zbor disponibil Wizz Air de la Bucureşti, de luni.
Avionul trebuia să plece luni, 28 august, dar a fost forţat să se supună unei "întreţineri tehnice neprogramate". Alţi pasageri au reuşit să zboare acasă prin intermediul companiilor aeriene concurente, potrivit agenţiei de ştiri. Anularea bruscă din capitala românească a însemnat că şi zborul programat de la Glasgow către Bucureşti de luni, a trebuit să fie anulat de asemenea.
Pasagerilor li s-a spus că ar putea să stea la un hotel, dar Jamieson a afirmat că a existat un conflict în cazul celor care urmau să plătească pentru cazare, înainte ca firma aeriană să fie de acord să acopere costurile, potrivit agenţiei.
Unul din cei afectaţi, directorul unei firme, Bob Jamieson, din Peebles, se află acum într-un hotel de lângă aeroport. El a trebuit să solicite medicamente de urgenţă după ce a renunţat la insulină pentru a-şi trata diabetul, potrivit sursei.
Jamieson, care vizita România pentru a ajunge la o nuntă, a afirmat: "Întreaga situaţie a fost nebună. Am aşteptat ora 22, dar nu a sosit niciun avion. Până la ora 23, oamenii au început să se înfurie foarte tare. Au fost 200 de persoane şi a fost iad. Am fost rugaţi să ieşim din aeroport ca şi cum tocmai am fi sosit şi apoi am revenit, trebuind să trecem dinnou prin controalele de securitate".
Acesta a spus: "A însemnat că a trebuit să ne ducem la celălalt capăt al aeroportului, prin sosiri, prin verificarea bagajelor, totul ca şi cum am fi rezervat pentru un nou zbor. Se făcuse ora 1 şi copiii plângeau. Era nebunie.
Şi apoi a apărut pe ecran o notificare anunţând anularea. Ne întrebam ce se petrece. Am fost apoi deviaţi înapoi la biroul Wizz Air, 200 de persoane la o coadă. Apoi ne-a fost dat un bilet de îmbarcare pentru următorul zbor spre Glasgow. Care era programat pentru lunea viitoare, la o săptămână distanţă".
Bob Jamieson a spus: "Cred că există 30 sau 40 de persoane la hotel. Alţii vor rezerva un nou zbor spre Londra şi vor obţine o conexiune pe propriul cost. Problema a fost că, atunci când am venit la nuntă săptămâna trecută, toate medicamentele m-au ţinut până ieri. Sunt diabetic şi iau injecţii cu insulină, iar insulina mea s-a terminat aseară. Mi-am telefonat medicul, iar hotelul a apelat la o farmacie la Bucureşti pentru a-mi oferi medicamente. Mi s-a spus că dacă nu le-aş fi primit în 2 ore,aş fi intrat în comă şi apoi în spital".
Reprezentanţii firmei au afirmat: " Aeronava care trebuia să opereze zborurile Wizz Air W6 3017 Otopeni - Glasgow şi W6 3018 Glasgow - Otopeni din 28 august a fost supusă unei inspecţii tehnice neprogramate. Iniţial, inginerii au prevăzut doar o întârziere, însă inspecţia a durat mai mult decât se aştepta, iar compania aeriană a fost nevoită să anuleze zborurile. În conformitate cu politica WIZZ şi cu practicile companiilor aeriene, pasagerilor li s-a oferit fie posibilitatea reprogramării rezervării, gratuit, pe următoarele zboruri Wizz Air sau o rambursare completă. Compania a oferit cazare şi vouchere de alimente pentru acei călători care au ales să aştepte umătorul zbor. Compania a informat pasagerii cu privire la drepturile lor, în conformitate cu legislaţia UE privind compensaţia, precum şi cu felul în care se pot înscrie pentru compensare. Wizz Air menţine în permanenţă dialogul cu pasagerii afectaţi de situaţie şi continuă să se asigure că nevoile lor sunt satisfăcute. Wizz Air îşi cere sincer scuze tuturor pasagerilor ale căror planuri de călătorie au fost afectate de această situaţie, însă siguranţa pasagerilor, a echipajului şi a aeronavelor noastre este prioritatea numărul unu a companiei".