TĂRICEANU: "R.A.R. nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile noi diesel VW euro 5"

Andrei Stan
Politică / 1 octombrie 2015

"R.A.R. nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile noi diesel VW euro 5"

Actualizare 17:55 Dunca (ANPC): "Există suspiciunea de practici comerciale incorecte în cazul VW"

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, a afirmat astăzi că în scandalul Volkswagen se poate invoca suspiciunea de practici comerciale incorecte, întrucât consumatorul a fost dezinformat şi a ales un produs în necunoştinţă de cauză, iar amenzile care pot fi aplicate dealerilor auto variază între 20.000 de lei şi 100.000 lei, transmit surse din presă.

"Conform art. 5, alin. 2, Legea 245/2004 privind securitatea generală a produselor - transpunerea Directivei Europene 2001/'95, în cazul în care producătorii şi distribuitorii au cunoştinţă sau ar trebui să cunoască, pe baza informaţiilor pe care le posedă şi în calitate de specialişti, că unele produse pe care le-au pus pe piaţă sau au fost furnizate într-un alt mod consumatorilor prezintă riscuri sau sunt incompatibile cu cerinţele de securitate generală, ei trebuie să informeze imediat autorităţile competente. Pe noi trebuiau să ne informeze dealerii. (...) Există suspiciunea de practici comerciale incorecte. Au fost afectate interesele economice şi consumatorul a fost dezinformat. A ales un produs în necunoştinţă de cauză. Amenda este de la 20.000 de lei la 100.000 lei şi se aplică dealer-ului", a explicat Dunca, într-o conferinţă de presă ce a urmat întrunirii grupului de lucru constituit în urma scandalului Volkswagen.

Acesta a precizat că Volkswagen nu a informat până în prezent ANPC cu privire la problemele pe care le are cu softul care reduce poluarea în timpul testelor.

"Amenda este pentru dealer-ul de unde s-a cumpărat autoturismul. Dar aşteptăm mai multe detalii şi analize. În primul rând, Volkswagen trebuia să ne informeze imediat despre problemele pe care le are. Nu ne-au informat. Aşteptăm data de 7 octombrie (când autorităţile române vor primi planul de măsuri de la Volkswagen - n.r.). Cine este de vină, plăteşte. Dacă este de vină distribuitorul, sancţionăm distribuitorul şi acesta cred că se va îndrepta împotriva producătorului, dacă au un contract între ei prin care este stipulat acest lucru. În multe cazuri distribuitorul are un contract cu producătorul ca, în cazul în care acesta primeşte o sancţiune contravenţională şi este vina producătorului, producătorul trebuie să plătească'', a detaliat Dunca.

(S.A.)

----------

Actualizare 15:20 Gavrilescu: "Ne vom îndrepta împotriva Volkswagen pentru plata diferenţelor privind taxa de mediu"

Statul român se va îndrepta împotriva producătorului sau reprezentantului de drept al Volkswagen (VW) în ţara noastră pentru recuperarea prejudiciului din taxa de mediu, a declarat astăzi Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, transmit surse din presă.

"În momentul în care o sa aflăm suma, în data de 7 octombrie când o să primim planul de măsuri (al Volkswagen, n.r.), în momentul acela o să calculăm diferenţa din taxa de timbru, respectiv de la ce s-a plătit la ce trebuia să se plătească. Suma respectivă va fi comunicată şi o să întocmim documentele ca să ne îndreptăm asupra producătorului sau reprezentantului de drept al firmei Volkswagen în România", a spus Gavrilescu.

Ministrul a menţionat că sumele respective nu vor fi recuperate în niciun caz de la populaţie.

"Persoana care a cumpărat o astfel de maşină a fost de bună credinţă, a plătit o marcă şi a dorit să achiziţioneze o maşină Euro 5 de aceea nu consider că este normal ca persoana respectivă să fie plătitoare a unei noi taxe de mediu", a adăugat ministrul Mediului.

Graţiela Gavrilescu a afirmat că derularea programului Rabla nu va fi afectată de situaţia de la Volkswagen însă autorităţile vor urmări dacă există pagube în cazul achiziţionării acestor tipuri de maşini prin acest program.

"Consider că derularea programului Rabla nu va fi afectată pentru că suntem cu 18.000 de tichete electronice vândute. Am prelungit termenul cu o lună, procedura este în derulare. O să vedem în schimb dacă într-adevăr maşinile achiziţionate ar putea fi şi din gama Volkswagen şi au fost cumpărate pe norme Euro 5 iar ele sunt declasificate după planul de măsuri din 7 octombrie", a mai transmis ministrul Mediului.

(S.A.)

----------

Actualizare 14:55 Ministrul Transporturilor: "105.000 de maşini VW au fost afectate în ţara noastră"

Ponta: "Maşinile aflate pe stoc şi care intră în ancheta internaţională nu se vor mai vinde"

Autorităţile din România au eliberat cărţi de identitate pentru 105.000 autovehicule ale grupului Volkswagen, din care 56.000 noi la data înmatriculării şi 49.000 second-hand, a declarat astăzi ministrul Transporturilor, Iulian Matache, citat de surse din presă.

"Pentru a elimina presupunerile privind numărul de astfel de autovehicule ce au fost înmatriculate în România, au fost eliberate cărţi de identitate pentru un număr de 105.000 autovehicule, din care 56.000 noi la data înmatriculării şi 49.000 aveau statut de vehicul utilizat, adică second hand. De asemenea, se află pe stoc, nevândute, la dealerii Volkswagen, un număr de circa 300 autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărţi de identitate până la rezolvarea problemelor. Aceste autovehicule nu vor mai putea fi vândute", a afirmat Matache.

Potrivit acestuia, cele 105.000 de maşini sunt autovehicule din Grupul Wolkswagen, respectiv Seat, Skoda, Audi şi Wolkswagen, dotate cu motoare 1.6, 1.2 şi 2.0 cu norma de poluare EURO 5 Diesel.

Şeful de la Transporturi a precizat că joi a avut loc prima întâlnire a grupului mixt de lucru pe tema scandalului în care este implicat producătorul german Volkswagen şi au fost analizate implicaţiile rezultate din folosirea de către Grup a unor dispozitive sau tehnici de manipulare pe anumite modele de autoturisme EURO 5 cu motoare Diesel.

''Am solicitat reprezentantului din România al Grupului Volkswagen comunicarea imediată a listei complete a numerelor de identificare pentru autovehiculele care au folosit dispozitive sau tehnici de manipulare, vehicule noi EURO 5 Diesel, echipate cu motoare din familia EA 189. Termenul a fost data de 1 octombrie. Este vorba despre autovehiculele Grupului Volkswagen, respectiv Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat. De asemenea, în Germania, a fost stabilită data de 7 octombrie 2015 ca dată de transmitere de către Grupul Volkswagen a planului de măsuri şi a calendarului de implementare pentru remedierea neconformităţilor acestor autoturisme, sens în care am solicitat Ministerului Transporturilor din Germania să ne comunice aceste informaţii de îndată ce ajung în posesia lor. După primirea calendarului şi a planului de măsuri, Registrul Auto Român va comunica reprezentantului din România al Grupului Volkswagen toate datele pentru autovehiculele înmatriculate cu statut de autovehicul utilizat pentru a fi rechemate şi acestea, alături de cele noi, la reţeaua de service din România a Grupului", a explicat Matache.

De asemenea, RAR va urmări implementarea corespunzătoare a calendarului de remediere, a subliniat el.

Tot în scandalul Dieselgate, premierul Ponta a declarat într-o conferinţă de presă la Târgu-Jiu, în contextul în care Registrul Auto Român nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România, că situaţia este analizată de Ministerul Transporturilor, autoturismele aflate pe stoc neputând fi vândute.

"Am vorbit cu ministrul Transporturilor un pic mai devreme, există o analiză, el va ieşi şi va comunica, maşinile care se află pe stoc şi care intră în această anchetă realizată pe plan internaţional evident că nu se vor mai vinde. (...) În ceea ce priveşte cele care deja s-au vândut, toate datele pe care le strânge Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Mediului vor fi puse la dispoziţie şi, pe măsură ce primim rezultatele din Germania, putem să acţionăm. Obligaţia de omologare în Uniunea Europeană nu revine autorităţii româneşti, ci autorităţii din Germania sau Spania, dacă e vorba de maşini produse acolo, sau Cehia. Pe măsură ce avem noi date, o să luăm toate măsurile prevăzute în legislaţia europeană şi naţională", a precizat Ponta.

(S.A.)

----------

Miniştrii Transporturilor şi Mediului, Iulian Matache, respectiv Graţiela Gavrilescu se întâlnesc astăzi la sediul Ministerului Transporturilor, la discuţiile pe tema scandalului Volkswagen urmând să participe şi conducerea Registrului Auto Român (RAR), transmit surse din presă.

Aceasta este prima şedinţă a grupului de lucru destinat problemei Volkswagen.

"Am avut o discuţie cu cei doi miniştri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărţile de identitate pentru maşinile care ar urma să fie vândute şi care sunt în stoc", a afirmat Călin Popescu-Tăriceanu, într-o emisiune televizată.

Tăriceanu a adăugat că este nevoie ca cetăţenii să fie protejaţi. "În momentul în care autorităţile iau cunoştinţă de o astfel de situaţie, trebuie să reacţioneze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie", a spus preşedintele Senatului.

Călin Popescu-Tăriceanu consideră că statul român a fost înşelat, pentru că a încasat - prin taxa de mediu - mai puţini bani pentru maşini care poluează mai mult. "Cred că statul român trebuie să acţioneze, aşa cum fac şi celelalte ţări, de exemplu Belgia s-a constituit parte civilă împotriva Volkswagen, în Spania guvernul a hotărât să penalizeze cu 1.000 de euro cosntructorul pentru fiecare maşină vândută", a arătat Călin Popescu Tăriceanu.

Tot astăzi, Marius Dunca, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), a declarat că dealerii Volkswagen care vând maşini germane în România pot primi amenzi de până la 100.000 de lei pentru că au adus pe piaţă un produs neconform cu standardele.

"Eu amendez dealerul. Este treaba lui, cum şi într-un supermarket, dacă este vina lui, amendez supermarketul şi supermarketul se îndreaptă către producător. Producătorul este în Germania, nu pot să sancţionez producătorul", a declarat Marius Dunca, întrebat de jurnalişti cum se implică ANPC în scandalul Volkswagen. El a precizat că amenda maximă este de 100.000 de lei.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. M-am saturat de acesti mardeiasi cu protectie politica care fac pe Robbing Hood pe banii nostri. Acest smecheras ordinar, si-a facut calculele cum poate obtine mai multi bani sifonabili din institutia unde lucreaza fara a ajuta cu nimic consumatorul pe care este platit sa il protejeze. Derbedul a constatat ca cel mai usor poate obtine bani de la Dealerii auto (eventual spalandu-i de daune ulterioare) fara ca vreun consumator sa primeasca ceva. Cui foloseste actiunea acestui golan in afara lui?

    1. Punctul de vedere al lui Gavrilescu este corect. Volkswagen trebuie sa platesca diferenta de taxa in locul consumatorilor!

    tot loganul ramane la putere

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb