Calculele marilor producători nu se potrivesc de fiecare dată cu cele ale cumpărătorilor. În materie de telefoane mobile lucrurile sunt foarte delicate. Apple a acceptat să plătească 113 milioane de dolari pentru a soluţiona un litigiu cu avocaţi generali din 34 de state americane care au acuzat producătorul telefoanelor iPhone că a încetinit performanţele dispozitivului pentru a masca problemele existente la baterie şi a-i face pe utilizatori să cumpere noi modele. Suma va fi împărţită între California şi alte 33 de state americane, a precizat procurorul general Xavier Becerra. "Acordul convenit astăzi asigură accesul la informaţii pentru consumatori pentru a cumpăra şi utiliza produsele Apple", a precizat Becerra. Acordul anunţat de reprezentanţii statelor care au depus plângeri, printre care se regăsesc în principal Arizona, Arkansas şi Indiana, este diferit de procedura în nume colectiv în care Apple a recunoscut că a încetinit performanţelor anumitor telefoane şi a acceptat să plătească până la 500 milioane de dolari utilizatorilor afectaţi pentru a pune capăt acţiunilor în justiţie. În anul 2016 Apple a profitat de un software update destinat telefoanelor iPhone 6, 7 şi SE pentru a încetini viteza procesoarelor, în ideea ca bateria telefoanelor să nu provoace o supraîncălzire sau o oprire bruscă. Statele americane susţin că astfel Apple şi-a înşelat clienţii şi ar fi trebuit să înlocuiască bateriile sau să informeze public că există această problemă la baterii. Apple a dezminţit aceste acuzaţii şi nu a recunoscut că a încălcat legea. Cu toate acestea, compania are în continuare vânzări la un nivel foarte ridicat, iar utilizatorii aşteaptă cu nerăbdare lansările de noi modele.
TEHNOLOGIE Autosabotarea propriului produs costă
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 20 noiembrie 2020