Lumea tehnologiei, care permite inclusiv accesul la reţelele de socializare, este într-o continuă schimbare.
Microsoft a anunţat că momentul pentru instalarea actualizărilor de Windows şi restartarea sistemelor pentru aplicarea modificărilor va fi ales cu ajutorul inteligenţei artificiale, astfel încât să nu se mai producă în cele mai nepotrivite momente pentru utilizator. Modul în care Windows a gestionat problema instalării update-urilor a reprezentat de-a lungul timpului una dintre cele mai importante surse de frustrare pentru utilizatorii de PC-uri, informează news.ro. Instalarea acestora în timp ce utilizatorul lucra a fost o problemă nu doar pentru că este necesară restartarea calculatorului, ci mai ales pentru că sistemul mergea mai greu în timpul instalării actualizărilor. Pentru a rezolva într-un final această problemă, compania apelează la inteligenţa artificială (AI).
Responsabilul pentru versiunile beta, Dona Sarkar, spune că Windows 10 va putea să intuiască şi să aleagă cel mai bun moment în care să se instaleze update-urile de sistem. Windows 10 va folosi un model predictiv care, graţie unui proces de învăţare mecanică, va prezice cu acurateţe când se pot instala actualizări şi reporni PC-ul. Dacă până acum se folosea o abordare generală, inteligenţa artificială va schimba această procedură în funcţie de caracteristicile individuale ale fiecărui PC şi ale fiecărui utilizator în parte. AI-ul va învăţa din comportamentul şi tabieturile utilizatorului şi va şti când acesta pleacă de la PC să ia masa de prânz, profitând de moment pentru a instala update-uri şi a reporni calculatorul. Această facilitate a fost deja testată intern, reprezentanţii companiei spunând că rezultatele sunt mai mult decât promiţătoare.
Pe de altă parte, într-un alt plan al lumii calculatoarelor, MarketWatch ne informează că acţiunile Facebook au scăzut la mijlocul acestei săptămâni cu peste 9%, după închiderea tranzacţiilor la bursa din New York, în urma publicării unor rezultate trimestriale care au dezamăgit investitorii.
Compania a raportat pentru trimestrul al doilea un profit net de 5,12 miliarde de dolari, respectiv de 1,74 de dolari pe acţiune, comparativ cu 3,89 miliarde de dolari, respectiv 1,32 dolari pe acţiune, în aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile au urcat la 13,04 miliarde de dolari, de la 9,16 miliarde de dolari în urmă cu un an. Analiştii intervievaţi de FactSet anticipaseră un profit de 1,71 de dolari pe acţiune la venituri de 13,34 de miliarde de dolari. Pentru trimestrul al treilea, analiştii prognozează un profit pe acţiune de 1,82 de dolari la venituri de 14,24 miliarde de dolari. Facebook a mai raportat 1,47 de miliarde de utilizatori activi pe zi, în timp ce analiştii de pe Wall Street au anticipat 1,49 de miliarde de utilizatori. Compania a mai anunţat 2,23 de miliarde de utilizatori activi pe lună, sub numărul de 2,25 de miliarde de utilizatori estimat de analişti. Acţiunile Facebook au crescut cu 23% în acest an, în timp ce indicele S&P 500 a avansat cu 5,5%.