TENDINŢE DE CĂLĂTORIE Mobilul, cardul şi Facebook-ul redefinesc modalităţile de rezervare a vacanţelor

A.T.
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 21 martie 2019

Mobilul, cardul şi Facebook-ul redefinesc modalităţile de rezervare a vacanţelor

Rezervările de pe mobil, plăţile cu cardul şi asistenţa prin Facebook vor defini modul de rezervare a călătoriilor românilor în anul 2019, potrivit agenţiei online de turism, Vola.ro, care a analizat trendurile în călătoriile româ­nilor din anul 2019.

Daniel Truică, CEO Vola.ro, a declarat: "Suntem obişnuiţi să urmărim trendurile din pieţele mature din Europa şi America. Realitatea este că deşi sunt utile, ele reprezintă piaţa din România într-o foarte mică măsură. De aceea ne-am propus prin Vola.ro Travel Trends să trasăm direcţia rezervărilor de bilete de avion în România şi să ne informăm clienţii despre comportamentul general al pieţei de travel. Vola.ro este locul de întâlnire al companiilor aeriene şi al pasagerilor româ­ni, astfel că avem toate informa iile pentru a pune la punct un adevărat barometru al pieţei. Ne propunem ca Vola.ro Travel Trends să fie lansat în fiecare an şi să putem urmări împreună evoluţia industriei de travel".

Astfel, conform Vola.ro, 2019 va fi primul an în care rezervările de bilete de avion vor fi făcute preponderent de pe mobil.

Vola.ro a transmis: "Analizând traficul de pe website, care a crescut per total cu peste 16%, ajungând la 7,8 milioane în 2018, se remarcă o preferinţă pentru accesarea şi rezervarea folosind dispozitive mobile. Astfel, în 2018, media anuală a procentului de trafic de pe un dispozitiv mobil a fost de 71,71%, cu 10 puncte procentuale mai mare decât în 2017. Diferenţa este dată de scăderea traficului de pe desktop (-13%) şi a celui de pe tabletă (-23%). Această tendinţă se va păstra în 2019, estimându-se că va ajunge până la 80% la finalul anului".

În 2018, potrivit agenţiei, s-a înregis­trat o căutare de zbor la fiecare două secunde, cu 23% mai mult ca în anul anterior, încheindu-se cu aproape 380.000 de bilete emise pe tot parcursul anului.

"Modul în care clienţii Vola.ro au efectuat rezervări s-a schimbat spectaculos: cu până la 77% mai multe rezervări făcute de pe mobil, în timp ce creşterea a fost de doar 13% pe desktop. Share-ul general a fost înregis­trat la 51% desktop şi 49% de pe mobil, însă sub această tendinţă de creştere, 2019 va fi primul an în care rezervările online vor fi făcute preponderent de pe mobil", mai informează agenţia.

În 2017, preţul mediu al unui bilet de avion a fost de 152 de euro, atingând astfel cea mai mică valoare din ultimii 4 ani care au marcat o scădere constantă a preţurilor. În 2018, însă, acesta a crescut la 158 de euro şi este pentru prima oară în ultimii ani când se înregistrează o creştere, mai anunţă Vola.ro, care estimează că această tendinţă se va păstra şi în 2019.

În 2018, cel mai ieftin bilet a costat 5 euro i a fost un bilet low - cost pentru destinaţia Bruxelles. Cel mai scump bilet a fost de 17.400 euro şi a fost un bilet cu escală la Paris dinspre Los Angeles spre Bucureşti şi retur.

Pe de altă parte, doar 23% dintre biletele de avion emise de Vola.ro au avut alături şi un bagaj de cală, în scădere cu 2 puncte procentuale faţă de anul 2017. Preţul mediu al unui bagaj de cală a crescut în 2018 cu 3 euro, ajungând la 48 euro.

Datele agenţiei arată o tendinţă de a amâna achiziţia biletelor de avion: deşi românii îşi cumpără biletele de avion în medie cu 28 de zile înainte de călătorie, peste 35% dintre români preferă să îşi cumpere biletele de avion cu o săptămână înainte de plecare (în creştere faţă de 2017) şi doar 31% îşi planifică zborurile cu mai mult de o lună înainte.

Dacă în urmă cu 3 ani încă se mai discuta despre rezervări făcute online şi plătite offline, în 2019 plăţile cu cardul se vor apropia de 90% din totalul tranzacţiilor, conform estimărilor Vola.ro.

Aproape 86% dintre călători au plătit biletele de avion cu cardul în anul 2018 faţă de doar 79% în 2017. Vola.ro estimează că share-ul plăţilor cu cardul va ajunge de peste 88% la finalul anului.

Conform unui studiu Facebook, 53% dintre clienţi ar cumpăra de la un business cu care pot comunica direct, lucru confirmat de datele Vola.ro, care a înregistrat în 2018 peste 320.000 de apeluri telefonice în call center şi peste 912.000 de minute vorbite. Atât în ţara noastră, cât şi la nivel global, utilizatorii au arătat un interes crescut în utilizarea mai multor canale de comunicare directă online cu clienţii de travel, începând cu conturile de Facebook Messenger şi WhatsApp care au înregistrat creşteri în 2018: 7000 de conversaţii online iniţiate pe mesageria paginii de Facebook Vola.ro.

87% dintre cei care utilizează această platformă ca punct de contact cu agenţia de travel aşteaptă un răspuns în 24 de ore, iar 20% vor să intre în contact cu un consultant în mai puţin de o oră.

Din ce în ce mai multe platforme de travel apelează la chatbots care pot prelua cereri simultane încă de la primul contact, uşurând astfel comunicarea directă cu un consultant în func­ţie de cererea clienţilor. La nivel global, 30% dintre clienţii de travel se aşteaptă să găsească un chat live pe website.

Cercetarea s-a făcut printr-o analiză a cifrelor din anul 2018, comparate cu anul 2017, dar şi din anii anteriori, urmărind atât traficul de pe site, cât şi date din platformă, cercetări terţe la nivel global şi surse media credibile pentru a valida constatările generale ale companiei, potrivit Vola.ro.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9760
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2832
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9711
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.0804

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb