• Reprezentanţii "Dacia Renault" nu comentează rezultatele testului
Noul model Dacia Logan, vîndut cu mare succes ca marcă ieftină în mai multe ţări din Vestul Europei, a pierdut un test efectuat de ADAC (Clubul Auto German), răsturnîndu-se la o viteză de doar 65 km/h, a relatat ieri ziarul german Hamburger Abendblatt, citat de Rompres.
ADAC a testat comportamentul maşinii pe o stradă închisă circulaţiei din localitatea Grevenbroich (landul Nordrhein-Westfalen). Supusă testului Elch (testul elanului - constînd într-o manevră de viraj), la o viteză de 65 km/h, maşina s-a răsturnat. Potrivit unui expert în domeniu citat de ziarul german, "la automobilele dotate cu ESP (Program de Stabilizare Electronică) manevra nu pune probleme nici şoferului şi nici şasiului", dar chiar şi la cele fără acest sistem manevra respectivă trebuia să conducă "cel mult la un derapaj, dar nu la o răsturnare". La modelul Dacia Logan, în pofida presiunii corecte din pneuri, janta s-a agăţat de asfalt şi a produs astfel catapultarea. Experţii au dedus de aici o problemă de coordonare la şasiul automobilului. Logan-ul nu dispune de sistem ESP, dar şi mai îngrijorător este faptul că, în urma răsturnării, sistemul de susţinere a capotei, situat între parbrizul frontal şi cel lateral, a cedat, într-un caz real spaţiul de supravieţuire al automobilistului suferind o restrîngere masivă, ceea ce i-ar pune în pericol viaţa. Anterior acestui test, Dacia a mai obţinut o notă proastă în cursul unei testări la accidente EuroNCAP, la manevra de carambolaj lateral fiind cotată ultima din cinci modele testate. Producătorul francez îşi apără, însă, modelul. Purtătorul de cuvînt al reprezentanţei Renault din Germania, Martin Zimmermann, afirmă că "la testele efectuate de compania însăşi nu au fost probleme cu Dacia Logan, automobilul testat de ADAC urmînd să fie examinat în detaliu de către firma "Renault". Din 2007 "Renault" va pune în circulaţie un Logan Combi la un preţ de 8.000 de euro, din 2010 estimîndu-se o producţie de un milion de bucăţi pe an.
Dacia Logan a trecut de fiecare dată numeroasele teste de stabilitate la care a fost supus, au declarat ieri, pentru Rompres, reprezentanţi ai companiei Dacia. "Pe parcursul dezvoltării programului Logan s-au făcut multe teste de stabilitate. Testele au dovedit de fiecare dată comportamentul foarte bun al maşinii la manevrele de evitare", au declarat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare a companiei Dacia. De asemenea, au precizat aceleaşi surse, cu ocazia competiţiei "Maşina Anului în Europa" ("Car of the Year"), juriul internaţional format din jurnalişti de specialitate a avut ocazia să testeze în Suedia modelul Logan, alături de celelalte automobile participante. Au fost testate cu această ocazie două maşini Logan, care au trecut cu bine inclusiv testul elanului. "Nu cunoaştem condiţiile exacte în care s-a desfăşurat testul efectuat de ADAC", au spus reprezentanţii companiei Dacia, care nu au comentat rezultatele testului ADAC. La testul elanului, un conducător auto instruit poate influenţa mult rezultatul testului prin strategia de conducere aleasă.