Într-o discuţie cu oficialii europeni în domeniul transporturilor, la care a luat parte alături de ministrul Sorin Grindeanu şi Cristian Pistol - directorul CNAIR a oferit ca soluţie de transport al mărfurilor pe ruta UE-Ucraina şi UE-Republica Moldova celebrul DN2, denumit şi "drumul morţii", relatează DC News.
O şosea ciudată, cu trei benzi pe ambele sensuri, împărţite aiurea în două benzi de trafic şi două, mai înguste, "de urgenţă", pe care se circulă haotic, ca de altfel în toată România, şi unde zeci de oameni îşi pierd viaţa. Accidentele cu mii de răniţi şi immense pagube materiale se ţin lanţ pe şoseaua iadului.
"România îşi coordonează eforturile la nivel european şi susţine propunerea de autorizare a Comisiei Europene pentru negocierea acordurilor rutiere de transport de mărfuri UE-Ucraina şi UE-Republica Moldova pe perioada crizei. S-a discutat şi despre includerea în coridorului TEN-T Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee a secţiunilor rutiere TEN-T, de pe teritoriul României, care asigură conexiunea cu Ucraina şi Republica Moldova: Pe axa nord-sud: Siret- Suceava - Paşcani- Bacău- Buzău- Ploieşti- Bucureşti care trebuie conectată cu portul Constanţa. Pe axa est-vest: Paşcani-Iaşi-Ungheni", spune, într-un comunicat de presă, Cristian Pistol.
De ce ar veni ucrainienii cu mărfuri pe "Drumul morţii"? De ce nu ar merge prin Polonia. Poate este mai scurt, poate este mai sigur transportul prin România. Să vedem cam cât durează ca un TIR să ajungă de la Constanţa la Siret, via Bucureşti, sau invers.
Google Maps ne spune că acest traseu durează mai bine de 9 ore:
Bucureşti-Constanţa: 225 km, durata: 2h 30 min. Siret-Bucureşti: 483 km, durata: 6 h si 39 min.
Numai că Google ne arată timpul mediu, calculat pe baza distanţei şi a vitezei maxime admise. Nu se iau în calcul nici ambuteiajele create de tractoarele care intră pe şosea, nici accidentele, care blochează ore în şir DN2, nici satele şi cătunele prin care trebuie să mergi cu 30 la oră pentru că rişti în orice clipă să-ţi sară în faţa maşinii vreun animal sau vreun pieton. De asemenea, se mai adaugă şi două ore - cu indulgenţă - pe care trebuie să le petreci pe aşa zisa centură a Capitalei. Deci vorbim de o "axă" care se parcurge în 12-14 ore.
Spre deosebire de ţara noastră, în Polonia, un traseu de aceeaşi lungime se parcurge integral pe autostradă în numai 7 ore (conform Google Maps). Fără stres, cu un consum mai mic de carburanţi şi cu mult mai puţine riscuri.
Date:
Siret-Bucureşti: 483 km, durata: 6 h si 39 min.
Bucureşti-Constanţa: 225 km, durata: 2h 30 min.
Total: Siret-Constanta: 708 km, durata: 9 h si 9 min, fără ambuteiaje, blocaje pe Centură sau în trafic, care pot duce traseul la 12-14 ore.
Număr de accidente pe DN2: între 400 şi 500, cu 70-80 de morţi anual şi mii de răniţi.
În Polonia, traversarea de la graniţa cu Ucraina şi până la cea cu Germania: 700 km, durata: 7 ore pe autostradă.